וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוי: "אם לא נהיה צבא מלוכד - לא נוכל להתקיים כמדינה באזור"

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 11:38

הרמטכ"ל מתח ביקורת על אנשי המילואים שמסרבים להתייצב לשירות במחאה נגד המהפכה המשפטית. דובר צה"ל הוסיף בריאיון ב-103FM: "אם אנשים לא יתייצבו, עלולה להיות פגיעה בכשירות - אנחנו צריכים להיות ערניים לתהליך ההדרגתי"

כניסת הצועדים לירושלים/עודד בן צור, מישל בראונשטיין,

הרמטכ"ל הרצי הלוי כתב היום (ראשון) למשרתים כי ישנם סדקים מסוכנים בלכידות צה"ל, עקב מחאת אנשי המילואים נגד המהפכה המשפטית. "אם לא נהיה צבא חזק ומלוכד, אם לא ישרתו בצה"ל הטובים ביותר - לא נוכל להתקיים עוד כמדינה באזור", כתב. "לכן אין לאף אחד מהמשרתים זכות לומר שאינו משרת יותר ואין לנו זכות לא להתייצב או לסרב לפקודה או לקריאה. אני קורא לכל אנשי המילואים, גם בימים מורכבים אלה, להפריד בין מחאה אזרחית לשירות ביטחוני ולהתייצב. הקריאות לאי התייצבות פוגעות בצה"ל".

הוא סיכם, "אין זה מאוחר לתקן. חייבים לתקן, כי אין דרך אחרת ללא הלכידות הפנימית והחיצונית. זו האחריות של כולנו; ובראש ובראשונה האחריות האישית שלי כרמטכ"ל. זו הדרך היחידה בה נוכל לשמור על ייעודו של צה"ל: בהגנה על המדינה ובהבטחת קיומה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי, כנס הרצליה, 23 במאי 2023. גלעד קוולרצ'יק, עיבוד תמונה
הרמטכ"ל/עיבוד תמונה, גלעד קוולרצ'יק

בתוך כך, דובר צה"ל דניאל הגרי התריע מפני פגיעה בכשירות, בשל התרחבות מחאת המילואימניקים. בריאיון ל-103FM קבע כי "הלכידות נפגעה", וכי בצה"ל צריכים להיות ערניים לרחשים בקרב החיילים. "בוודאי שכשירות של חיל האוויר נשחקת באופן הדרגתי", הוסיף והסביר כי אם אכן רבים יסרבו לשירות מילואים, "יכולה להיות פגיעה". הוא התחייב, "אנחנו נשקף אותה ככל שאנחנו מבינים אותה".

הגרי הסביר כי את צה"ל מוכן ללחימה, וכי את כשירותו אפשר להחזיר - אולם הלכידות קשה יותר לאיחוי. "אפשר לחזור לכשירות די מהר, לכידות של צבא שמבוסס על העם, על כלל חלקי החברה הישראלית, זה דבר שייקח זמן", הסביר. "אנחנו אומרים בצורה ברורה, באם הדברים אכן יקרו ואנשים לא יתייצבו - עלולה להיות פגיעה בכשירות, ואני אומר, אנחנו נעביר את הנתונים, אנחנו עושים את זה כל יום בצורה מדויקת, לא מעצימים ולא מקטינים, על הפסיק".

דובר צה"ל הכחיש שהרמטכ"ל אמר שיש פגיעה בכשירות: "הוא לא מתבטא בצורה הזו, הוא משקף נתונים", אמר. עם זאת לטענתו, מזהים בצבא מגמה מטרידה. "אנחנו צריכים לטפל בה ואיתה אנחנו צריכים להתמודד, ולא משנה מה יקרה, בכל תרחיש, יש פה פגיעה בלכידות צה"ל, וצה"ל יעסוק בזה זמן רב כדי לתקן את הדבר הזה כי אין דרך אחרת. אם נשנה את המבנה של צה"ל, את השיטה, את ההיגיון, נקבל צבא פחות חזק ופחות איכותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully