וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי גנור לבית המשפט: נדרשתי בחקירה להפליל את ראש הממשלה נתניהו

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 13:18

בבקשה שהוגשה מטעמו לבית המשפט המחוזי במסגרת תיק הצוללות, עולה הטענה כי חקירתו נועדה כדי להפליל את נתניהו וכי עדותו נלקחה ממנו "בעת שהיה תחת מצב פיזי ונפשי ירוד". גנור ביקש לפסול את הודאותיו במשטרה, לרבות אלו שחתם עליהן במסגרת הסכם עד המדינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אחרי הניתוח: ״אני מבקש להודות לרבים מכם שדרשתם לשלומי, שלומי מצוין. מחר בבוקר אני מצטרף לחברי בכנסת.״/דוברות ראש הממשלה

מיקי גנור, מי שהיה בעבר עד מדינה וכיום נאשם בפרשת הצוללות (תיק 3,000 - ב"א) בעבירות של הצעת שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון ועבירות מס שונות, ביקש היום (ראשון) לפסול את הודאתו במשטרה, לרבות אלו שהוא חתם עליהן במסגרת הסכם עד המדינה, ושעליהם הפרקליטות צפויה להסתמך במשפט.

"חקירתו של גנור הייתה חלק ממאמץ חקירתי מובהק לאתר ראיות שיביאו להפללתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו", כתב באמצעות עורכי דינו בבקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. "לפיכך כלל החקירה, ובייחוד חקירתו של מיקי גנור כחשוד, טעונה הייתה הסכמת יועץ משפטי לממשלה, שכן נדרש ממנו מאת הגורמים הנוגעים בדבר, מראשיתה של החקירה, במהלכה ועד סופה, לסבך ולהפליל את בנימין נתניהו, ראש הממשלה, בין במישרין ובין בעקיפין באמצעות עוה"ד שמרון ומולכו בקשר לרכש הצוללות וכלי השיט, ובין באמצעות מעורבים אחרים".

כמצוין בבקשה ששלח לבית המשפט, "גנור שימש 'כלי משחק' מרכזי בידי הגורמים הנוגעים בדבר לצורך מימוש מטרה לא חוקתית פסולה זו".

מיקי גנור בדיון בבית המשפט העליון. רוני כנפו, אתר רשמי
"נדרשתי להפליל את ראש הממשלה בנימין נתניהו". מיקי גנור/אתר רשמי, רוני כנפו

המסגרת שבה גנור הגיש את הבקשה נקראת "משפט זוטא", כלומר מעין משפט קטן שיערך בשאלה של קבילות ההודעות של גנור, שהפכו אותו לעד מדינה.

בתוך כך, גנור יאלץ להתייחס באופן ספציפי ליותר מ-60 הודעות שהוא הגיש במשטרה וגם ההודאה שלו בעבירה לכאורה. לכן, ההתייחסות לרה"מ נתניהו יכולה לגרור יחס עוין מצידו של בית המשפט שכן, טענה זו אינה מתייחסת באופן ישיר לעובדה שגנור הודה, ואז חזר בו במיוחס לו במסגרת תיק הצוללות.

עוד גנור כתב בבקשה: "בניגוד לתיקי האלפים האחרים, תיק 1000, 2000 ו-4,000 ולפי הצהרות ב"כ המאשימה לפני בית המשפט הנכבד, אין מחלוקת כי בתיק 3000 מעולם לא ניתן אישור של היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה, על כל המשתמע מכך הן ביחס לחקירת גנור והן ביחס להסכם עד המדינה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו  בהצהרה לתקשורת 20.07.2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת 20.07.2023/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

לא זו בלבד, גנור טען כי הוא חתם על הסכם עד מדינה בעת שהיה תחת מצב פיזי ונפשי ירוד, ובגלל שהוצגו לו מצגים כוזבים.

"השימוש במכוון באותם מצגים כוזבים הצטרף לאמצעים של פסול קיצוני נוספים אשר שללו מן הנאשם את רצונו הטוב והחופשי וכללו בין היתר דברי פיתוי, הבטחות, מניעת שינה ואיומים מפורשים ומשתמעים על שיארע לילדיו ולבני משפחתו האחרים, מה שעתיד לרבוץ על מצפונו וליצור אצלו תחושת אשמה כללית כלפיהם - הכול אגב תוך ניצול תנאי המעצר, מצבו הפיזי, הרפואי והנפשי של החשוד, שהביע לפני חוקריו את משאלת ליבו לסיים את חייו".

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה: "בימים הקרובים נבחן את הדברים ונגיב במסגרת ההליך בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully