וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה במליאה: גלנט דרש לרכך את ביטול עילת הסבירות רגע לפני ההצבעה, לוין סירב

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 15:45

שר הביטחון פנה לשר המשפטים: "תן משהו, משהו!". אך נענה בשלילה. בהמשך, ניסה לבדוק עם האופוזיציה אם תסכים למתווה של חזרת החוק לוועדת החוקה והמשך דיונים עליו בהסכמה, ללא הגשת הסתייגויות נוספות, אך לא הצליח להביא לפריצת דרך והחוק אושר סופית

בווידאו: עימות במליאה: גלנט דרש לרכך את חוק עילת הסבירות, לוין סירב/ערוץ הכנסת

שר הביטחון יואב גלנט דרש היום (שני) משר המשפטים יריב לוין להסכים לרכך את חוק ביטול עילת הסבירות, לעיני ראש הממשלה בנימין נתניהו, רגע לפני ההצבעה הסופית בכנסת. בתיעוד מהמליאה הוא נראה רוכן מעל נתניהו ופונה ללוין: "תן משהו, משהו!". אולם, לוין סירב לעשות זאת ולבסוף אושר החוק סופית בכנסת.

מיד לאחר מכן, הלך גלנט לספסלי האופוזיציה ונראה משוחח שם עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, וכן עם חברי הכנסת גדעון סער וזאב אלקין. לאחר מכן, הוא שב אל ראש הממשלה, אך לוין נותר בסירובו. בהמשך, חזר אל לפיד, כשבמקביל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר משוחח עם נתניהו.

בנימין נתניהו, יריב לוין ויואב גלנט בזמן שהכנסת מצביעה על ביטול עילת הסבירות לאישור סופי. הכנסת, ירושלים. 24 ביולי 2023. ערוץ כנסת, צילום מסך
מחלוקת ברגע האחרון. העימות בין גלנט ללוין/צילום מסך, ערוץ כנסת

לוואלה נודע כי גלנט ניסה לבדוק עם האופוזיציה אם יסכימו למתווה כלשהו של חזרת החוק לוועדה והמשך דיונים עליו בהסכמה ללא הגשת הסתייגויות נוספות. עוד ניסה שר הביטחון לבחון אפשרות לקבל הסתייגות שתדחה את תחולת החוק בכמה חודשים, כדי לאפשר שיחות נוספות על החוק.

מיד לאחר כישלון המגעים האחרונים שיזם גלנט, מליאת אישרה בקריאה בשנייה ושלישית את החוק לביטול עילת הסבירות, הראשון שעבר במסגרת המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. 64 חברי הקואליציה תמכו פה אחד בחוק, כולל גלנט עצמו, חברי האופוזיציה נעדרו מההצבעה, ואיש לא התנגד לה.

עוד בוואלה!

המחאה בירושלים: מפגינים הגיעו עד לשטח החסינות ופונו בכוחות רבים מהאזור

לכתבה המלאה
יואב גלנט ויאיר לפיד משוחחים בזמן שהכנסת מצביעה על ביטול עילת הסבירות לאישור סופי. הכנסת, ירושלים. 24 ביולי 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
דרמה במליאה. גלנט ולפיד, רגע לפני ההצבעה המכרעת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

במקביל להצבעות, ח"כים ושרים בקואליציה לחצו על נתניהו לרכך באופן חד צדדי את החוק, כך שיכלול קבלה של אחת ההסתייגויות לריכוך החוק והכרזה על הקפאה של המשך הרפורמה למשך כמה חודשים, בדגש על השינוי בוועדה לבחירת שופטים.

בן גביר עצמו זעם על הלחצים בקואליציה לרכך את החוק: "לצערנו חלקים בקואליציה מנהלים משא ומתן עם עצמם ושוקלים להגיע לפשרה שתעקר את החוק. כל פשרה בהצבעות על חוק הסבירות תהיה חרפה לימין כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully