וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מזהים פגיעה בכשירות הצבא - הנזק יורגש תוך כמה שבועות

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 20:13

לוואלה! נודע כי בצה"ל מתקיים דיון פנימי בניסיון לתקן את המצב, בעקבות התחלת תהליך של פגיעה בלכידות. נתוני אנשי המילואים שלא התייצבו ישוקפו לדרג המדיני באופן שבועי ואף יומי. הרמטכ"ל: צה"ל זקוק גם למי שהחליט שלא להתייצב

בוידאו: הרמטכ"ל: "צה"ל צריך גם את מי שקיבל החלטה לא להתייצב"/דובר צה"ל

במידה והאיומים על אי ההתייצבות לשירות מילואים יתממשו - תיפגע כשירות צה"ל, כך נמסר היום (שלישי) מדובר צה"ל. זאת, בהמשך לסערה שהתרחשה בחודשים האחרונים סביב איומי מילואמיניקים שלא להתייצב לשירות במחאה נגד המהפכה המשפטית, שהגיעו לשיאם אתמול עם אישור החוק לביטול עילת הסבירות.

עוד נמסר נכון לנקודת הזמן הנוכחית צה"ל מצוי בכשירות, אולם אם אנשי מילואים לא יתייצבו לאורך זמן - היא תפגע. מדובר בתהליך הדרגתי, כך נמסר, שיושפע בהתאם להתייצבותם של אנשי המילואים. כמו כן, חלה עלייה בכמות הפניות להפסקת שירות מילואים, ומתקיים שיח בין מפקדים למשרתים.

לוואלה! נמסר כי במידה ויתממשו האיומים - יורגש הנזק כבר בעוד כמה שבועות. בנוסף, נתוני אי ההתייצבות ישוקפו לדרג המדיני באופן שוטף, כשלשר הבטחון יואב גלנט ולראש הממשלה בנימין נתניהו יוצגו באופן שבועי ואף יומי. בצה"ל מתקיים דיון פנימי בניסיון לתקן את המצב, בעקבות התחלת תהליך של פגיעה בלכידות. הטיפול בסוגיה ייעשה באופן פרטני בהתאם לכל משרת מילואים.

סקירת הרמטכ"ל, רא"ל הרצלי הלוי בוועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין. 18 ביולי 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"גם מי שקיבל החלטה שלא להתייצב - צה"ל צריך אתכם". הלוי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

ראש המטה הכללי הרצי הלוי התייחס היום לאירועי היממה האחרונה, וטען כי צה"ל זקוק גם למי שהחליט שלא להתייצב לשירות. "גם מי שקיבל החלטה בלב כבד שלא להתייצב - צה"ל צריך אתכם", נמסר מטעמו.

"אתמול היה יום של שיא בעוצמות המחלוקת בחברה הישראלית. בתוך הטלטלה הזו, על צה"ל מוטלת אחריות גדולה להגן על מדינת ישראל ועל אזרחיה", הוסיף. משימת ההגנה על המדינה היא המחויבות העמוקה שלנו. כוח המגן של צה"ל מורכב מכל חייל, כל מפקד, במילואים ובסדיר, אשר פועלים יחד למטרה משותפת. עלינו לקרב את אנשי המילואים היקרים לנו מאוד שתרומתם לביטחון המדינה רבה. רק יחד נגן על הבית, נבחר לעמוד איתן נוכח אתגרי התקופה המורכבת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully