וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מחאת אנשי המילואים: ועדת החוץ והביטחון תתכנס לדיון חסוי עם גלנט

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 12:05

חברי הוועדה זומנו לדיון שהוגדר מדיני ביטחוני, על מצב הכשירות בצה"ל. הדיון, שיתקיים בקריה בתל אביב ביום שני בצהריים, יתמקד במוכנות הצבא לביצוע משימותיו בשגרה ובחירום

גלנט: הקריאות לסרבנות מסוכנות ומהוות פרס לאויבנו/מערכת וואלה!

חברי ועדת החוץ והביטחון זומנו לדיון חסוי עם שר הביטחון בשבוע הבא בנוגע למצב הכשירות בצה"ל, בעקבות מחאת אנשי המילואים נגד המהפכה המשפטית - כך אמרו היום (רביעי) חברי כנסת שזומנו לישיבה.

הדיון, שהוגדר כמדיני ביטחוני, יתמקד בכשירות ומוכנות צה"ל לביצוע משימותיו בשגרה ובחירום, ויתקיים בקריה בתל אביב ביום שני בצהריים.

יואב גלנט בהצהרה לתקשורת במהלך מבצע מגן וחץ. 10 במאי 2023. ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
דיון חסוי. שר הביטחון גלנט/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא

אתמול, טענו מובילי מחאת "אחים לנשק" כי יותר מ-600 אנשי מילואים בחיל האוויר הודיעו על הפסקת שירותם בעקבות ביטול עילת הסבירות. מדובר ביותר מ-60 אחוזים מחותמי מכתב שנחתם לפני כמה ימים בידי 1,142 מתנדבי חיל האוויר, שבו איימו בהפסקת שירותם אם תאושר ההצעה. בין המילואמניקים טייסים, אנשי מערך כטמ"מ, מערך הבקרה, המטה המבצעי, וכן אנשי יחידות מיוחדות, כולם משרתים פעילים במילואים בחיל האוויר.

קודם לכן, מסר דובר צה"ל כי אם האיומים על אי ההתייצבות לשירות מילואים יתממשו, תיפגע כשירות הצבא. עוד נמסר כי נכון לנקודת הזמן הנוכחית, צה"ל מצוי בכשירות. אולם, אם אנשי מילואים לא יתייצבו לאורך זמן - היא תיפגע. מדובר בתהליך הדרגתי, כך נמסר, שיושפע בהתאם להתייצבותם של אנשי המילואים. צה"ל אישר כי חלה עלייה בכמות הפניות להפסקת שירות מילואים.

עוד בוואלה!

הרמטכ"ל לנתניהו: יש להפסיק עם ההתבטאויות נגד צה"ל ומשרתיו בסדיר ובמילואים

לכתבה המלאה
לאחר פיטורי השר גלנט עשרות אלפי מפגינים הגיעו למחלף השלום. 26 במרץ 2023. תמיר קרלנשטיין, אתר רשמי
מחאת אנשי המילואים אחרי פיטורי גלנט בחודש מרץ/אתר רשמי, תמיר קרלנשטיין

לוואלה נודע כי אם יתממשו האיומים - יורגש הנזק כבר בעוד כמה שבועות. נתוני אי ההתייצבות ישוקפו לדרג המדיני באופן שוטף, כשלראש הממשלה בנימין נתניהו ולגנט הם יוצגו באופן שבועי ואף יומי. בצה"ל מתקיים דיון פנימי בניסיון לתקן את המצב, בעקבות התחלת תהליך של פגיעה בלכידות. הטיפול בסוגיה ייעשה באופן פרטני בהתאם לכל משרת מילואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully