וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי השירות החשאי בסכנה: הכלב של ביידן משתולל בבית הלבן

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 8:31

קומנדר, רועה גרמני שהביאה המשפחה הנשיאותית למעונם לאחר שמסרה רועה גרמני קודם שהתנהג בתוקפנות, נשך או תקף אנשי שירות חשאי בלפחות עשרה מקרים. המידע פורסם לאחר עתירת ארגון שמרני, שהאשים את הסוכנות בהסתרת מידע. ג'יל ביידן: "מנסים לשפר את המצב"

בווידאו: הרצוג נפגש עם ביידן בבית הלבן: "יש לנו ויכוחים פנימיים, עלינו לחפש הסכמה רחבה"/רויטרס

כלבו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, קומנדר, נשך או תקף אנשי שירות חשאי לפחות עשר פעמים בין אוקטובר לינואר השנה - כולל תקרית אחת שדרשה טיפול בבית חולים - כך עולה ממסמכים שפרסם המשרד לביטחון המולדת, לבקשת ארגון שמרני.

הארגון, "המשמר המשפטי", שחרר אתמול (שלישי) קרוב ל-200 עמודים מרישומי השירות החשאי שאותם השיג דרך עתירה לחופש המידע. הארגון אמר כי הוא הגיש את העתירה משום שהשירות החשאי, השייך למשרד לביטחון המולדת, "כשל במתן תשובות ראויות" כשביקש בסוף דצמבר רישומים על התקריות שבהן היה מעורב הרועה הגרמני.

לפי הארגון, הוא הגיש את העתירה בעקבות מידע שקיבל על התנהגותו של קומנדר, שהוא הכלב השני של ביידן המתנהג באגרסיביות מאז שנכנס לבית הלבן. אחרי שהקודם, מייג'ור, תקף אנשי שירות חשאי ואנשי צוות בבית הלבן, משפחת ביידן שלחה אותו לחיות עם חבריהם בדלוואר.

קומנדר, הכלב של משפחת ביידן, בבית הלבן, 25 ביוני 2022. רויטרס
יעבור סדרת אילוף נוספת. קומנדר בבית הלבן/רויטרס

הבית הלבן והשירות החשאי ניסו להמעיט בחומרת המצב, אבל התקריות הללו העלו שאלות לגבי ההחלטה של משפחת ביידן להביא רועה גרמני נוסף לבית הלבן ומדוע התקיפות נמשכות.

אליזבת אלכסנדר, מנהלת התקשורת של הגברת הראשונה ג'יל ביידן, אמרה במייל כי מתחם הבית הלבן הוא "סביבה ייחודית ולעתים קרובות מלחיצה" עבור חיות מחמד משפחתיות וכי משפחת ביידן "עובדת על דרכים לשפר את המצב עבור כולם". היא אמרה כי קומנדר יעבור סדרת אילוף נוספת.

אנתוני גוליילמי, הדובר הראשי של השירות החשאי, אמר במייל נפרד כי הסוכנות שלו "ניווטה במשך כמה נשיאים את הדרך הטובה ביותר לפעול סביב חיות מחמד משפחתיות ותקריות אלה אינן יוצאות דופן. אנו מתייחסים ברצינות רבה לבטיחות ולרווחה של עובדינו". הוא אמר כי השירות מעודד את אנשיו לדווח על תקריות.

ביידן קיבל את קומנדר בדצמבר 2021 כמתנה מאחיו ג'יימס, כך שייתכן שמספר התקריות שבהן היה מעורב גדול יותר, משום שהרישומים ששוחררו מכסים תקופה קצרה מאז תחילת שהותו בבית הלבן. למשפחה הנשיאותית יש גם חתולה, ווילוו, ועם כניסתה לבית הלבן בינואר 2021 היא הביאה עמה גם כלב נוסף צ'אמפ, שהורדם כעבור כמה חודשים בשל גילו המתקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully