וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לתקשורת בארה"ב: החקיקה שהעברנו - "תיקון קטן"; ביידן הזמין אותי לבית הלבן

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 18:26

בריאיון לרשת ABC הבהיר רה"מ כי החקיקה יכולה להימשך גם ללא הסכמות עם האופוזיציה, "בתמיכת הציבור". עוד טען כי ביידן הזמין אותו בשיחתם לבית הלבן: "אני חושב שבספטמבר". בבית הלבן הגיבו: "כרגע אין מה לעדכן, נבדוק מה אפשרי"

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו"/צילום: לפי סעיף 27 א'

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי חקיקת ביטול עילת הסבירות היא רק "תיקון קטן" וכי אינה פוגעת האיזון בין שלוש הרשויות בישראל. בריאיון לרשת ABC ציין נתניהו כי הטענה שהחוק פוגע בדמוקרטיה היא "מגוחכת", והוסיף כי התקדם עם החקיקה בקצב איטי ביותר כיוון שהקשיב לדאגות האמיתיות של אנשים שחששו מהחקיקה.

בריאיון, שיתף נתניהו כי בשיחתו בשבוע שעבר עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הזמין אותו הנשיא לבית הלבן. "אני חושב שבספטמבר, אנחנו נקבע תאריך", אמר. בתגובה לדבריו, בבית הלבן טענו כי במהלך שיחת טלפון שביצעו בשבוע שעבר השניים "הסכימו להיפגש בארצות הברית בהמשך השנה", ולגבי מועד הפגישה הוסיפו: "צוותים משני הצדדים ידונו בפרטים ויראו מה אפשרי. בשלב זה אין לנו על מה לעדכן".

הראיון המלא

בנימין נתניהו, יריב לוין, יואב גלנט, הצבעה על ביטול עילת הסבירות, כנסת, 25 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"אחרי שהם ראו שאנחנו יכולים להתקדם בלעדיהם אולי נוכל להתקדם איתם". נתניהו במליאה/פלאש 90, יונתן זינדל

לדבריו, נתניהו אמר לביידן בשיחתם כי "גם אם לא אצליח להגיע לקונצנזוס עם האופוזיציה לגבי השלבים הבאים - אגבש נוסחה שתזכה להסכמה רחבה בציבור". עוד הוסיף כי הוא "אופטימי לגבי הסיכוי להגיע בהמשך להסכמה עם האופוזיציה על המשך החקיקה, כיוון שאחרי שהם ראו שאנחנו יכולים להתקדם בלעדיהם אולי נוכל להתקדם איתם". עוד הביע את תקוותו כי מנהיגי האופוזיציה יגלו אחריות ויסכימו להיפגש באמצע הדרך. "ניתן להפגש באמצע הדרך", ציין, ודחה את הטענות כי לחקיקה בנושא מערכת המשפט יש קשר למשפטו. "זו האשמה מופרכת", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully