וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי על ביטול עילת הסבירות: "עוקבים בדאגה אחר השינויים במערכת המשפט"

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 17:22

באיחוד הבהירו כי היחסים עם ישראל מבוססים על "ערכים משותפים", ביניהם הפרדת רשויות ושלטון חוק, וטענו כי מערכת משפט עצמאית היא "מרכיב חיוני" להבטחת איזונים ובלמים יעילים בין הרשויות. בנוסף, באיחוד קראו לישראל לחתור להסכמות רחבות ולשמור על אותם ערכים משותפים

נשיא המדינה יצחק הרצוג נואם בפרלמנט האיחוד האירופי 26 בינואר 2022/רויטרס

האיחוד האירופי פרסם היום (רביעי) הודעה רשמית מטעמו ובה התייחסות ראשונה לביטול עילת הסבירות שאושרה ביום שני בכנסת, כמו גם התייחסות להמשך קידום המהפכה המשפטית. "האיחוד האירופי עוקב מקרוב ובדאגה אחר ההתפתחויות בישראל הקשורות לרפורמה המשפטית", נמסר בהודעה כפי שפורסמה באתר האיחוד.

"יחסי ישראל והאיחוד האירופי מבוססים על ערכים משותפים, ביניהם הפרדת רשויות ושלטון חוק, כאשר מערכת משפט עצמאית היא מרכיב חיוני להבטחת בלמים ואיזונים יעילים בין הרשויות", הוסיפו. באיחוד הבהירו כי עתיד המהפכה המשפטית יקבע על ידי ישראל ועל ידה בלבד, אך הדגישו כי "חשוב שהערכים הבסיסים עליהם מושתתת השותפות שלנו - יישמרו".

"האיחוד האירופי קורא לממשלת ישראל להמשיך ולחפש קונצנזוס רחב ולכוון לתהליך כולל. חשוב להגיע לפשרה שתהיה מקובלת על אזרחי ישראל ועל המפלגות הפוליטיות", מסרו. "הוויכוחים וההפגנות המתמשכות במדינה, מעידים על כך שחלק ניכר מהאוכלוסייה בישראל מודאג מהרפורמה, ושישראל היא דמוקרטיה תוססת".

בנימין נתניהו,יריב לוין, הצבעה על ביטול עילת הסבירות, כנסת, 24 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מובילי המהפכה המשפטית. רה"מ נתניהו ושר המשפטים לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר היום, בג"ץ השיב לעתירת התנועה לאיכות השלטון, אליה הצטרפו עותרים נוספים, נגד ביטול עילת הסבירות, והחליט כי לא יוציא צו ביניים עד לדיון ראשון בעתירה שנקבע לחודש ספטמבר. על כן, הביטול ייכנס לתוקפו.

עוד קבע בג"ץ כי הדיון בעתירה נגד אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים ייערך גם הוא בחודש ספטמבר. בעקבות ההחלטה, שר המשפטים יריב לוין יכול לא לכנס את הוועדה עד לדיון בעתירה. נשיאת העליון אסתר חיות צפויה להשתתף בדיון, למרות שהוא יתקיים כחודש לפני שהיא מסיימת את תפקידה.

ביום שני אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את ביטול עילת הסבירות, ברוב של 64 חברי כנסת מול 0 מתנגדים, לאחר שכל חברי האופוזיציה נטשו את המליאה במחאה על העברת החוק ללא הסכמות רחבות. מדובר בחוק הראשון שעובר במסגרת המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, והוא עבר בתום יותר מחצי שנה של מחאה נרחבת ועימותים פוליטיים קשים בין הקואליציה לאופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully