וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הבינו את המצוקה האמיתית של הבן שלי": אמו של בר כלף שהצית את עצמו - מדברת

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 19:12

שעות לאחר שבנה הובהל לבית החולים במצב קשה, האם שיתפה על הקשיים שבנה חווה בשנים האחרונות. "הוא היה מיואש, לא הצליח לקבל עזרה", סיפרה. לדבריה, נכון לשעה זו - אף אחד מאנשי משרד הביטחון לא יצר עמה קשר. "ניסיתי להציל את בר ולהעניק לו עזרה, זה היה גדול עליי"

בוידאו: "לא הבינו את המצוקה האמיתית של הבן שלי": אמו של בר כלף, שהצית עצמו בנתניה, מדברת/ארז הראל

שעות לאחר שבנה, בר כלף בן ה-33 הובהל לבית החולים במצב קשה, לאחר שהצית את עצמו בתגובה לכך שלא הוכר על ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל, אמו - כוכבה ערבה שוחחה עם וואלה!, וסיפרה על הקשיים שבנה חווה.

"הוא היה מיואש, לא הצליח לקבל עזרה", סיפרה. "ביקשנו ממשרד הביטחון הכרה. הבן שלי אמר לי שהוא לא יכול שסוגרים לו את השער. צריך לחקור את הדבר הזה יותר, הרי הוא לא במצב טוב", הוסיפה.

ערבה סיפרה כי לפני כחודש, ניסתה לקחת אותו לאשפוז, אך הוא יצא משם. "קצינת הנפגעים אמרה 'תלכו לפרופסור', אבל מה אחרי זה?", תהתה האם. "איך אני יכולה לספר לכם על ארבע שנים וחצי שאני מסתובבת ככה עם סיפור כזה? זו תולעת שמכרסמת בעץ. הוא בעצמו לא ידע מה קורה לו".

בר כלף. מתוך עמוד הפייסבוק "סיכוי שווה", צילום מסך
בר כלף/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק "סיכוי שווה"

"בחיים לא חשבתי שמשהו כזה יקרה", ציינה. "ניסיתי להציל את בר, לא מפקירים פצועים בשטח. אני בטוחה שהבן שלי הוא לא היחיד".

בהמשך, האם אמרה: "יש בי כעס גדול שלא הקשיבו לי, שלא הבינו את המצוקה האמיתית של הבן שלי, שלא הבינו את המצוקה האמיתית של אמא ששולחת את הבן שלה ליחידה קרבית. אני במקרה אם חד הורית, לא הייתי חייבת להסכים לזה. יכולתי להגיד לבר להגיד לא לשרת ביחידה קרבית".

לאחר מכן, האם מתחה ביקורת על משרד הביטחון ועל התנהלותו בנושא: "לוקחים ילד בן 18 לשלוש שנים, ואחרי זה הם מכריחים אותו להתמודד עם החיים האלו, ולחשוב שכלום לא יקרה".

עוד בוואלה!

בן 33 במצב קשה לאחר שהצית את עצמו בנתניה, נבדק אם מדובר בהלום קרב מצוק איתן

לכתבה המלאה
"לא הבינו את המצוקה האמיתית של הבן שלי": אמו של בר כלף, שהצית עצמו בנתניה, מדברת. ארז הראל, אתר רשמי
כוכבה ערבה, אמו של בר/אתר רשמי, ארז הראל

באשר להודעה שהופצה מטעם משרד הביטחון, האם מסרה כי הייתה "בשוק". לדבריה, נכון לשעה זו - אף אחד מאנשי המשרד לא התקשר אליה או יצר עמה קשר. "הדברים שהלוחמים עשו, התעמתויות עם אזרחים, כניסה לבתים - בשבילי זה מלחמה כל יום. זה מספיק קשה, ולא צריך שמישהו ירה בך", אמרה ערבה בהתייחסה לסבל שחווה בנה.

האם סיפרה כי בנה מאושפז כעת במצב אנוש, והרופאים נלחמים על חייו. "ראיתי אותו בבוקר, ניסיתי לתת לו את כל הכוח עד שיקבל עזרה. לא ידעתי עוד מה לעשות", הוסיפה.

לסיום, ערבה ביקשה להעביר מסר למשרד הביטחון ולמשפחותיהם של אלו המתמודדים עם פוסט טראומה והלם קרב: "אל תהיו אדישים, זה חיים ומוות. לא המשפחה ולא השכנים, אל תהיו אדישים לזעקה של אמא שזועקת לעזרה ולא מצליחה לקבל אותה. הרגשתי שהבן שלי מוזנח, ואני לא מצליחה להעניק לו עוד עזרה. זה היה גדול עליי".

חשד: הלום קרב כבן 30 שלחם בצוק איתן הצית את עצמו בנתניה. צוותי מד"א פינו אותו לביה"ח שיבא במצב קשה עם כוויות בכל חלקי גופו.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפצוע בר כלף מקבל טיפול ראשוני, מוקדם יותר היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מוקדם יותר היום, כלף הובהל לבית החולים שיבא לאחר שהצית את עצמו, בתגובה לכך שמשרד הביטחון דחה את בקשתו להכיר בו כנכה צה"ל.

לפני כארבע שנים הוא שיתף פוסט בפייסבוק בו קרא לעזרה במציאת מקום לינה ועבודה. "מתמודד בימים אלה עם משבר גדול שגרם לי להיות מחוסר כל וללא קורת גג. הקושי הכי גדול שלי כרגע למצוא מקום מסודר ללון בו ועבודה כדי להתפרנס".

במשרד הביטחון הגיבו: "מבירור שנעשה, מדובר באדם הסובל ממחלה נפשית שאינה קשורה לשירותו הצבאי. פנייתו להכרה בו כנכה צה"ל נדחתה לאחר בחינה רפואית מעמיקה. משרד הביטחון מייחל לרפואתו ומחזק את משפחתו בשעתה הקשה".

איציק סעידיאן השתחרר מבית החולים שיבא תל השומר, 27 באפריל 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
סעידיאן ביום שחרורו משיבא, לפני כ-4 חודשים/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

המקרה הזכור ביותר של הצתה עצמית על ידי נכה צה"ל, היה של איציק סעידיאן שהצית את עצמו לפני כשנתיים מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה. סעידיאן, שסבל מפוסט טראומה אחרי מבצע צוק איתן, אז בן 26, נכווה באורח קשה, שפך על גופו חומר דליק מבקבוק שהביא עמו והצית את עצמו ברחבת הכניסה לבניין.

סעידיאן לחם בחטיבת גולני במבצע צוק איתן, ולאחר שחרורו סבל מפוסט טראומה. הוא פנה למשרד הביטחון לקבל עזרה והכרה בנכות. לאחר תהליך ארוך ומורכב הוא הוכר לטענתו באחוזי נכות נמוכים ביחס למצבו הרפואי. סעידיאן התעקש לקבל הכרה רחבה יותר אך נתקל בקשיים שהערימו עליו במשרד הביטחון. באפריל האחרון, השתחרר סעידיאן משיקום אחרי שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully