וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכה צה"ל נכווה באורח קשה כשהצית את עצמו ליד משרד הביטחון בפתח תקווה

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 15:14

צעיר בן 26, המתמודד עם פוסט טראומה מימי צוק איתן, הגיע למשרדי אגף השיקום של המשרד והצית את עצמו לאחר ששפך על גופו חומר דליק, מסיבה שטרם ברורה. הוא פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים תל השומר

איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית עצמו מול משרד הביטחון, 12 באפריל 2021. שותפות מגן ישראלית, אתר רשמי
איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו מול משרד הביטחון בפ"ת/אתר רשמי, שותפות מגן ישראלית

נכה צה"ל בן 26 נכווה באורח קשה כשהצית את עצמו הערב (שני) מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה. בהודעת משרד הביטחון נמסר כי הסיבה למעשה טרם ברורה, וכי הצעיר מוכר כמתמודד עם פוסט טראומה ממבצע צוק איתן. על פי תחקיר ראשוני, הצעיר שפך על גופו חומר דליק מבקבוק שהביא עימו והצית את עצמו ברחבת הכניסה לבניין.

מאבטחי משרד הביטחון העניקו לו עזרה ראשונית באמצעות מטפי כיבוי אש והזעיקו את צוות מד"א שפינו אותו באמבולנס לבית החולים תל השומר. כוחות משטרה הגיעו למקום.

הצעיר לחם בחטיבת גולני במבצע צוק איתן בשכונת ס'געייה ברצועת עזה. לאחר שחרורו סבל מפוסט טראומה ופנה למשרד הביטחון לקבל עזרה והכרה בנכות. לאחר תהליך ארוך ומורכב הוא הוכר לטענתו באחוזי נכות נמוכים ביחס למצבו הרפואי. הצעיר התעקש לקבל הכרה רחבה יותר אך נתקל בקשיים שהערימו עליו במשרד הביטחון.

יאיר אלטמן מטפל  בפצועי גולני משג'אעיה ביום השני של המבצע הקרקעי בעזה. ליאור מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
לוחם גולני פצוע מטופל בעזה במבצע צוק איתן/מערכת וואלה! NEWS, ליאור מזרחי

שר הביטחון, בני גנץ, ומנכ"ל משרד הביטחון, אמיר אשל, התעדכנו בפרטי המקרה, והורו על ביצוע תחקיר מעמיק לבירור נסיבות האירוע ועל הפקת לקחים מיידית. עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל, אמר בתגובה כי "במשך שנים אנחנו שבים ומתריעים, שבים וזועקים, כי אגף שיקום נכים במשרד הביטחון נמצא בהתפרקות תפקודית ומוסרית קשה וכושל במילוי תפקידו - הטיפול בנכי צה"ל. לדעתנו הצטרפו גם מבקר המדינה והאלוף אייל בן ראובן, אשר הגישו דוחות וחוות דעת והתבטאו במילים קשות מאוד בנוגע לתפקודו הכושל של אגף השיקום". קלימן הוסיף כי "אנחנו מקווים שמקבלי ההחלטות יתעוררו סוף סוף ויבינו: חייבים רפורמה מקיפה באגף וסיוע של המדינה באופן מיידי לנכים".

‏"יותר מידי פעמים נכי צה"ל, האחים שלנו שאנחנו שלחנו לקרב, מגיעים למצבי ייאוש קיצוני ומרגישים שהם לא מקבלים תמיכה מהמערכת", אמר ח"כ עמר בר לב (העבודה), "בתקופת הקורונה המצוקות רק התעצמו. רגע לפני יום הזיכרון, לפני שנזכרים ביקירנו שאינם, בואו נחשוב על אלה שעדיין איתנו ששילמו בגופם ונפשם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"ישנם רבים שלא פוסקים מלהילחם"

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "אני מתפלל בכל ליבי לרפואתו של איציק סעידיאן הערב. בין בנינו ובנותינו ששבו מהקרבות, ישנם רבים, רבים מדי, שלא פוסקים מלהלחם. אנו רואים אתכם. כואבים אתכם. גם כשפצעי הגוף מגלידים, גם כשהכאב הפיזי שוכך, יש השבים ללא מנוח אל שדות הקרב של החיים. גם לאיציק, ולכל ילדינו שעודם נלחמים, אנו חבים את קיומה של מדינת ישראל. אנו אחראים לגורלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully