וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 33 במצב קשה לאחר שהצית את עצמו בנתניה, נבדק אם מדובר בהלום קרב מצוק איתן

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 15:27

הפצוע הובהל לביה"ח שיבא עם כוויות קשות. בעבר הגיש תביעה להכיר בו כנכה צה"ל, אך היא נדחתה על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון. לפני 4 שנים שיתף פוסט בו ביקש עזרה: "מתמודד עם משבר גדול". משרד הביטחון: פנייתו נדחתה לאחר שאובחן כסובל ממחלת נפש שאינה פוסט טראומה

בווידאו: משפחות החטופים הפגינו מחוץ לאזכרה לחללי צוק איתן/צילום: רוני כנפו

בן 33 הובהל היום (שלישי) במצב קשה לבית החולים שיבא לאחר שהצית את עצמו. נבדקת אפשרות כי הפצוע, שסובל מכוויות קשות, הוא הלום קרב שלחם במבצע צוק איתן. הוא הגיש בעבר תביעה להכיר בו כנכה צה"ל, אך נדחה על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון.

לפני כארבע שנים הוא שיתף פוסט בפייסבוק בו קרא לעזרה במציאת מקום לינה ועבודה. "מתמודד בימים אלה עם משבר גדול שגרם לי להיות מחוסר כל וללא קורת גג. הקושי הכי גדול שלי כרגע למצוא מקום מסודר ללון בו ועבודה כדי להתפרנס".

במשרד הביטחון הגיבו: "מבדיקה ראשונית עולה כי האיש שירת בצה"ל בשנים 2008-2011. פנייתו להכרה בו כנכה צה"ל נבחנה לעומק ונדחתה לאחר שאובחן כסובל ממחלת נפש, שאינה פוסט טראומה ואינה קשורה לשירותו הצבאי. יצוין כי הרופאים שבדקו אותו וטיפלו בו במהלך השנה וחצי האחרונות לא איבחנו פוסט טראומה. משרד הביטחון עמד בקשר רציף עם משפחתו לאורך בירור הבקשה ומייחל לשלומו ובריאותו".

חשד: הלום קרב כבן 30 שלחם בצוק איתן הצית את עצמו בנתניה. צוותי מד"א פינו אותו לביה"ח שיבא במצב קשה עם כוויות בכל חלקי גופו.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפצוע מקבל טיפול ראשוני, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יאיר אלטמן מטפל  בפצועי גולני משג'אעיה ביום השני של המבצע הקרקעי בעזה. ליאור מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
לוחם גולני מקבל טיפול במבצע צוק איתן/מערכת וואלה! NEWS, ליאור מזרחי
איציק סעידיאן השתחרר מבית החולים שיבא תל השומר, 27 באפריל 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
סעידיאן ביום שחרורו משיבא, לפני כ-4 חודשים/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

המקרה הזכור ביותר של הצתה עצמית על ידי נכה צה"ל, היה של איציק סעידיאן שהצית את עצמו לפני כשנתיים מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה. סעידיאן שסבל מפוסט טראומה אחרי מבצע צוק איתן, אז בן 26, נכווה באורח קשה, שפך על גופו חומר דליק מבקבוק שהביא עימו והצית את עצמו ברחבת הכניסה לבניין.

סעידיאן לחם בחטיבת גולני במבצע צוק איתן בשכונת ס'געייה ברצועת עזה. לאחר שחרורו סבל מפוסט טראומה ופנה למשרד הביטחון לקבל עזרה והכרה בנכות. לאחר תהליך ארוך ומורכב הוא הוכר לטענתו באחוזי נכות נמוכים ביחס למצבו הרפואי. סעידיאן התעקש לקבל הכרה רחבה יותר אך נתקל בקשיים שהערימו עליו במשרד הביטחון. באפריל האחרון, השתחרר סעידיאן משיקום אחרי שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully