וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק סעידיאן השתחרר מהשיקום בבית החולים: "כאן כדי להמשיך את זעקת הלומי הקרב"

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 14:35

שנתיים אחרי שהצית את עצמו במחאה על הטיפול בו, השתחרר סעידיאן מהמרכז הרפואי שיבא תל השומר. בדבריו סיפר כי הרפורמה באגף השיקום במשרד הביטחון נתקעה, וקרא לחדש אותה: "הוועדות חזרו להקשות - אני מבקש מהממשלה שלא ישכחו אותנו, יש אלפים כמוני"

בווידאו: "להמשיך את הזעקה"- איציק סעידיאן השתחרר מבית החולים אחרי שנתיים/ניב אהרונסון

נכה צה"ל שהצית את עצמו במחאה על הטיפול בו, איציק סעידיאן, השתחרר היום (חמישי) ממחלקת השיקום בבית החולים שיבא תל השומר, שנתיים לאחר המקרה. "אני פה להמשיך את הזעקה של הלומי הקרב. היום הזה הוא ניצחון קטן אבל זה קשה שהרפורמה באגף השיקום של משרד הביטחון נתקעה", אמר. "אני לא סלב ולא רוצה להיות מפורסם, אני רוצה לחזור להיות איציק של פעם. המעשה שעשיתי זה המעשה הכי נורא שיכול להיות ואסור שהוא יקרה שוב, אני מאחל לעצמי לרדת מאור הזרקורים".

"לממשלת ישראל ולעם ישראל חשוב לי להגיד שהרפורמה נתקעה. קשה לי שהיא נתקעה, אני שומע מחברים שהוועדות חזרו להקשות כמו מקודם", סיפר סעידיאן. אני מבקש מהממשלה שלא ישכחו אותנו, יש אלפים כמוני. הייתי שש שנים סגור בבית וכל יום הוא מלחמה שאי אפשר להסביר במילים. הבדידות יכולה להרוג".

סעידיאן בשיחה עם וואלה

בווידאו: איציק סעידיאן משתחרר מבית החולים שיבא/ניב אהרונסון
איציק סעידיאן השתחרר מבית החולים שיבא תל השומר, 27 באפריל 2023. ראובן קסטרו
סעידיאן/ראובן קסטרו
איציק סעידיאן ואחייניתו בעת שחרורו מבית החולים שיבא תל השומר, 27 באפריל 2023. ראובן קסטרו
סעידיאן עם אחייניתו/ראובן קסטרו

סעידיאן הודה לצוות שטיפל בו במרכז הרפואי: "אני עדיין לא מעכל, יקח לי כמה זמן לעכל את היציאה מפה. עברתי שנתיים מאוד אינטנסיביות, והמקום הזה הפך לסוג של בית עוטף. הדרך לא מסתיימת פה ויש לי עוד שיקום ארוך ולא מעט ניתוחים - הייתם המלאכים שהצילו לי את החיים, תודה לכל מי שהיה איתי בקרב של השנתיים האחרונות. תודה זו מחלה קטנה למה שאני מרגיש. תודה גם לעובדות ניקיון ולכוחות עזר ועד למשפחה ולרופאים".

בינואר האחרון חגג סעידיאן יום הולדת 28 בבית החולים, וכתב בפוסט בפייסבוק: "מתוך המקום הכי נמוך בו הגעתי בחיי איכשהו התחלתי לאט לאט לחזור למקום שבו הגשמתי את מה שרציתי להגיד - הנה אני פה, חוגג 28 שנים למרות כל התחזיות אמור לסיים את החיי בגיל 26, שנתיים עברו ואני פה איכשהו מסתובב וכולם מכירים אותי".

סעידיאן נכווה באורח קשה כשהצית את עצמו מול משרדי מרכז השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה, יום לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל לפני שנתיים. רבים הזדעזעו מהאירוע, שבעקבותו החל גל הפגנות של נכי צה"ל. לאחר מכן קידם משרד הביטחון את רפורמת "נפש אחת", שנועדה לשפר את מצבם של נכי צה"ל בכלל ונפגעי פוסט טראומה בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully