וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר עלה להר הבית: "זה המקום שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות משילות"

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 11:09

השר לביטחון לאומי עלה הבוקר למתחם בפעם השלישית מאז הוקמה הממשלה החדשה. בהגיעו למקום, השר אמר: "זה המקום הכי חשוב לעם ישראל". הפעם האחרונה בה ביקר בהר הייתה בחודש מאי

בווידאו: בן גביר עלה להר הבית: "זה המקום שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות משילות"/מינהלת הר הבית

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה הבוקר (חמישי) להר הבית לרגל צום תשעה באב. זוהי הפעם השלישית בה השר עולה למתחם מאז הוקמה הממשלה החדשה, כשהפעם האחרונה בה ביקר במקום הייתה בחודש מאי.

בהגעתו למקום אמר השר: "המקום הזה, זה המקום הכי חשוב לעם ישראל שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות את המשילות שלנו". עוד הוא הוסיף: "כולנו אחים. ימין, שמאל, דתיים, חילונים. כולנו אותו עם".

איתמר בן גביר עלה להר הבית לכבוד תשעה באב, 27 ביולי 2023. מינהלת הר הבית, אתר רשמי
איתמר בן גביר עלה להר הבית/אתר רשמי, מינהלת הר הבית

בתגובה, משרד החוץ הירדני פרסם הודעה ובה גינוי חריף נגד עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית מוקדם יותר היום. בהודעה שפורסמה, הירדנים הזהירו את ישראל מפני ה"השלכות המסוכנות של מתן היתר לקיצוניים להסתער על מסגד אל-אקצא ולבצע בו פרובוקציות".

גם בחמאס גינו את העלייה של השר, ומסרו כי "הפלישות המתמשכות על אל-אקצא של מתנחלים ושרים בממשלת האויב הן הסלמה מסוכנת של מלחמת הדת".

החל מהשעה 07:00, מאות יהודים עלו להר ביניהם גם שר הנגב והגליל מעוצמה יהודית יצחק וסרלאוף. 2 מתפללים יהודים נעצרו ו-3 נוספים עוכבו בחשד שהפרו את הסדר במקום. במקביל, עשרות אלפים הגיעו במהלך הלילה לרחבת הכותל. כוחות המשטרה תוגברו באזור העיר העתיקה עד לסיום הצום בשעות הערב.

עוד בוואלה!

בן גביר פרסם ציוץ שלועג למתנגדי הרפורמה, בליכוד תקפו: "לא לשים אצבע בעין"

לכתבה המלאה
יהודים עלו להר הבית בתשעה באב, 27 ביולי 2023. נתנאל מלכותיה, TPS
יהודים עלו להר הבית בתשעה באב, 27 ביולי 2023/TPS, נתנאל מלכותיה

כשביקר בחודש מאי במתחם אמר השר: "אנחנו בעלי הבית על ירושלים ועל ארץ ישראל כולה". ביקורו במקום גרר שורה של גינויים מצד מדינות ערביות אזוריות ומצד כמה מדינות נוספות בעולם, ביניהן גם ארצות הברית, סעודיה, מצרים וירדן.

בתחילת חודש ינואר, השר עלה בפעם הראשונה להר הבית אחרי שיחה שערך עמו יום קודם לכן ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלכה האחרון לא ניסה למנוע ממנו לעלות לאתר. הביקור הסתיים ללא אירועים חריגים, אם כי גם אז, כמו ביתר הפעמים, הביקור הוביל לשורה של גינויים מצד מדינות ערביות באזור ומדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully