וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר עלה להר הבית והצהיר: "בתקציב הקרוב חייבים להשקיע בנגב ובגליל"

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 14:32

השר לביטחון לאומי עלה להר הבית יומיים אחרי יום ירושלים. הוא חזר ואמר ש"אנחנו בעלי הבית", והתייחס למשבר סביב תקציב המדינה: "חייבים להשקיע, שנהיה בעלי הבית גם על הנגב וגם על הגליל, והבסיס זה התקציב". ירדן גינתה: צעד פרובוקטיבי והסלמה מסוכנת

איתמר בן גביר בביקורו בהר הבית, הר הבית/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה הבוקר (ראשון) להר הבית, יומיים אחרי יום ירושלים. הוא הצהיר כי "בתקציב הקרוב חייבים להשקיע בנגב ובגליל". ירדן גינתה את עליית בן גביר להר הבית, ואמרה כי זהו צעד פרובוקטיבי והסלמה מסוכנת. הרשות הפלסטינית, ערב הסעודית ומצרים גם מתחו ביקורת על המהלך. "הסתערות של הקיצוני איתמר בן גביר בעלת השלכות חמורות", נמסר בהודעת לשכתו של יו"ר הרשות אבו מאזן כי הביקור "לא ישנה את המציאות ולא יכפה ריבונות ישראלית".

ביום ירושלים עלו לביקור בהר הבית גם השר יצחק וסרלאוף ממפלגתו וכן שורה של חברי כנסת מהליכוד, ובהם אריאל קלנר, דן אילוז ועמית הלוי. ביקורם עורר כעס גם בתוך הקואליציה, ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, פנה בפומבי לראש הממשלה נתניהו ודרש ממנו למנוע עלייה כזאת שמהווה לטענתו "חילול הקודש במקום הקשור ביותר לעם היהודי והקדוש ביותר עבורו". בן גביר חזר ואמר ש"אנחנו בעלי הבית" והתייחס שוב לתקציב המדינה: "ירושלים זה הנשמה שלנו, הנגב והגליל זה הנפש שלנו, אנחנו חייבים להשקיע, חייבים לפעול שם, חייבים שנהיה בעלי הבית גם על הנגב, גם על הגליל והבסיס זה התקציב".

בארגון תג מאיר תקפו, "בן גביר וחבר מרעיו מבקשים לשנות בכוח את הסטטוס קוו בהר הבית ולהבעיר את ירושלים והמזרח התיכון", מסרו, "עד מתי נמשיך לשלם את מחיר המינוי חסר האחריות של בן גביר לשר לביטחון הלאומי של מדינת ישראל?".

איתמר בן גביר עלה להר הבית, בתאריך העברי אותו מציינים את ראש חודש סיוון. 21 במאי 2023. מינהלת הר הבית, אתר רשמי
בן גביר עולה להר הבית, היום/אתר רשמי, מינהלת הר הבית

הכנסת תצביע השבוע על תקציב המדינה לשנים 2024-2023, ימים בודדים לפני הדד ליין הסופי בסוף החודש הנוכחי. עד כה, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא פתר את המשבר עם עוצמה יהודית ואגודת ישראל, ובקואליציה מעריכים כי הניסיונות להידברות יימשכו עד הרגע האחרון ולבסוף התקציב יאושר ברוב קולות.

עוצמה יהודית, אגודת ישראל ואבי מעוז ממפלגת נעם מאיימים שלא לתמוך בתקציב. יו"ר אגודת ישראל, שר השיכון יצחק גולדקנופף, דורש תוספת של כחצי מיליארד שקלים לחינוך החרדי, ויו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, דורש תוספת תקציבים למשרד הנגב והגליל.

השרים גודלקנופף ומאיר פרוש דורשים לקבל תוספת של 600 מיליון שקלים לאברכים, ישיבות ומוסדות חינוך שמלמדים ליבה באופן חלקי בלבד. אחד מהשניים צפוי להתפטר מהממשלה בתחילת השבוע אם המשבר לא ייפתר, על מנת לחזור לכנסת. כך, אגודת ישראל תהיה עם ארבעה חברי כנסת ותוכל להצביע נגד התקציב ולאיים על שלמות הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully