וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "מגיע לנתניהו לסבול בגיהינום יום-יום"

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 10:45

שר האוצר לשעבר אמר שנתניהו רוצה להשאיר את החרדים "בעוני ובלי השכלה" וטען: "האיש מוכן למכור את כל הערכים בתמורה לשלטון". הליכוד: "כל יום שבו המסית הלאומי ליברמן מתייבש באופוזיציה הוא גן עדן"

בוידאו: ליברמן: מדינת ישראל מממנת יצירת רוב אנטי ציוני במדינה ציונית/"דין. תורה״ הכנס השנתי של המרכז ליהדות ומדינה של מכון הרטמן

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף בחריפות היום (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו. בריאיון בחדשות הבוקר של ערוץ 12 התייחס ליברמן למשבר סביב תקציב המדינה ותוספות התקציב לחרדים. "אני הסכמתי לתת הרבה מאוד כספים - בתמורה ללימודי ליבה", אמר. "מה שעשה נתניהו, ועל זה מגיע לו לסבול בגיהינום יום-יום, הוא לקח את אותם אנשים ואמר: 'אני נותן לכם את אותם כספים בלי ללמוד לימודי ליבה. אני רוצה להשאיר אתכם בעוני, בלי השכלה, שתסבלו'. האיש מוכן למכור את כל הערכים בתמורה לשלטון". מהליכוד נמסר, "כל יום שבו המסית הלאומי ליברמן מתייבש באופוזיציה הוא גן עדן".

הכנסת תצביע השבוע על תקציב המדינה לשנים 2024-2023, ימים בודדים לפני הדד ליין הסופי בסוף החודש הנוכחי. עד כה, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא פתר את המשבר עם עוצמה יהודית ואגודת ישראל, ובקואליציה מעריכים כי הניסיונות להידברות יימשכו עד הרגע האחרון ולבסוף התקציב יאושר ברוב קולות.

אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו בישיבת סיעה, 1 במאי 2023. ראובן קסטרו
מתקפה חריפה. ליברמן/ראובן קסטרו

עוצמה יהודית, אגודת ישראל ואבי מעוז ממפלגת נעם מאיימים שלא לתמוך בתקציב. יו"ר אגודת ישראל, שר השיכון יצחק גולדקנופף, דורש תוספת של כחצי מיליארד שקלים לחינוך החרדי, ויו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, דורש תוספת תקציבים למשרד הנגב והגליל.

השרים גודלקנופף ומאיר פרוש דורשים לקבל תוספת של 600 מיליון שקלים לאברכים, ישיבות ומוסדות חינוך שמלמדים ליבה באופן חלקי בלבד. אחד מהשניים צפוי להתפטר מהממשלה בתחילת השבוע אם המשבר לא ייפתר, על מנת לחזור לכנסת. כך, אגודת ישראל תהיה עם ארבעה חברי כנסת ותוכל להצביע נגד התקציב ולאיים על שלמות הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully