וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 רבנים מצפת קוראים שלא להקים מעונות למכללה האקדמית - כדי שלא יגורו בהם ערבים

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 14:56

הרבנים חתמו על מכתב שקורא לחדול מקידום התוכנית: "פגיעה חמורה בקדושת וצביון עיר הקודש, וסכנה חמורה לכלל התושבים ברוחניות ובגשמיות". היום מתוכננת הפגנה מול בניין העירייה: "המהלך יגרום נזק נורא ואיום"

מתחם המכללה האקדמית צפת. יוני לובלינר, מערכת וואלה! NEWS
"פגיעה חמורה בצביון עיר הקודש". המכללה האקדמית צפת/מערכת וואלה! NEWS, יוני לובלינר

21 רבנים מצפת חתמו על מנשר ובו הם קוראים למכללה האקדמית צפת שלא להקים מעונות סטודנטים. על פי קריאת הרבנים, בניית המעונות היא "פגיעה חמורה בקדושת וצביון עיר הקודש ומהווה סכנה חמורה לכלל התושבים ברוחניות ובגשמיות".

כוונת הרבנים היא שבמעונות יתגוררו סטודנטים ערבים ולכך הם מתנגדים. היום (ראשון) גם מתוכננת הפגנה בעיר בהמשך לקריאת הרבנים. במודעה שקוראת להפגנה מול בניין העירייה נכתב כי בניית המעונות תגרום ל"נזק נורא ואיום לצביון היהודי בצפת שכבר גרם רחמנא ליצלן להתבוללות, אנטישמיות ותמיכה בטרור".

קריאת רבנים מצפת שלא להקים מעונות במכללה האקדמית בעיר. 21 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
"דורשים לחדות מקידום התוכנית". קריאת הרבנים בצפת/אתר רשמי, ללא

לפני 13 שנה יצאה קריאה מפי רבנים מצפת ומרחבי המדינה שקראה לתושבי העיר לא להשכיר דירות לסטודנטים ערבים. בצפת נערך אז "כנס חירום" תחת הכותרת "המלחמה השקטה - נלחמים בהתבוללות בעיר הקודש צפת".

בכנס נאמר כי מקור הבעיה המאיימת על העיר היא מכללת צפת, שרוב תלמידיה הם ערבים. דוברים בכנס התריעו מפני כוונת הממשלה להקים בצפת בית ספר לרפואה, אשר "עלול להחמיר את הבעיה עד מאוד ולפגוע בקדושתה".

כמה חודשים לפני כן יצאו 18 רבנים, ובראשם הרב הראשי של העיר, שמואל אליהו, בקריאה שלא למכור או להשכיר דירה או חלקת אדמה בארץ ישראל לגוי. באותם ימים הופנו איומים כלפי תושב העיר, בן 89, שהשכיר דירה לשני סטודנטים ערבים. המאיימים אמרו לו שביתו יישרף ובעיר נתלו כרוזים נגדו.

קריאה להפגנה נגד בניית מעונות סטודנטים ערבים בצפת, 21 במאי 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
"נזק לצביון היהודי". כרזת ההפגנה נגד בניית המעונות/אתר רשמי, ללא קרדיט

מטעם העירייה נמסר: "עיריית צפת איננה מתערבת ומשאירה את ניהול האירוע בידי גורמי האכיפה. יודגש כי העירייה בעצמה התנגדה בוועדה המקומית להקמת המעונות במקום המדובר, בשל עומסי תנועה כבדים וצפיפות. על כן הציעה העירייה חלופות למיזם".

מהמרכז לנפגעי גזענות מבית המרכז הרפורמי לדת ומדינה נמסר: "מזעזע וכואב לראות כיצד רבנים מצפת מנצלים את משרתם כדי להסית ולהתסיס את תושבי צפת נגד הציבור הערבי. מעבר לעובדה שהמעונות מיועדים לכלל הסטודנטים - יהודים וערבים כאחד - הסתה כאמור מנוגדת לדין. בג"ץ כבר קבע שיש להעמיד לדין משמעתי את רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, בשל ההסתה המתמשכת שלו נגד הציבור הערבי, באופן שמבזה את מוסד הרבנות. ההפגנה הערב תקבע את פניה של העיר צפת - עיר המכבדת כל אדם באשר הוא, או עיר שרודפת אנשים בגלל מוצאם. אנו קוראות וקוראים לתושבי צפת להתנגד לקריאות המפלגות והמסיתות ולקדם חיים משותפים".

  • עוד באותו נושא:
  • צפת
  • מכללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully