וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לניסיון פיגוע בשומרון: נהג רכב פלסטיני פרץ מחסום, אין נפגעים

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 15:13

נהג רכב פלסטיני ניסה לדרוס הולכי רגל ולפרוץ שני מחסומים צבאיים בכיכר עינאבוס, סמוך לחווארה שבשומרון, וכוח שהיה במקום פתח בירי לעברו. הנהג שנמלט מהמקום, נעצר על ידי לוחמי צה"ל בתום מרדף אחריו. הוא הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

ניסיון פיגוע דריסה בחווארה. 28 ביולי 2023/רשתות חברתיות

נהג רכב פלסטיני נעצר היום (שישי) היום על ידי כוחות הביטחון בחשד שניסה לדרוס הולכי רגל בכיכר עינבוס, סמוך לעיירה הפלסטינית חווארה שבשומרון. באירוע לא היו נפגעים. על פי החשד, מדובר בניסיון פיגוע על רקע לאומני.

החשוד פרץ עם רכבו שני מחסומיים צבאיים, וכוח שהיה במקום פתח באש לעברו. הנהג נמלט, ולאחר זמן קצר נתפס על ידי גששי חטיבת שומרון שדלקו אחריו. לאחר מכן, החשוד הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

פיגוע דריסה סמוך לתחנת אוטובוס,שכונת רמות, ירושלים, 10 בפברואר 2023. ניב אהרונסון
המחבל ניסה לדרוס הולכי רגל סמוך לחווארה - ונמלט/ניב אהרונסון

בתחילת החוגש, תשעה בני אדם נפצעו בפיגוע דריסה ודקירה בשכונת נאות אפקה ב' שבתל אביב. שניים מהפצועים, בני 30 ו-76, פונו לבית החולים במצב קשה לאחר שנדקרו בבטן ובחזה, מצבה של אישה אחרת מוגדר בינוני-קשה. ארבעה אחרים נפגעו בינוני ושניים קל, אחת מהם לקתה בחרדה.

המחבל נורה למוות על ידי אזרח שהיה במקום. בשב"כ מסרו כי למפגע, עבד אלואהב חלאילה בן ה-20 מהכפר סמוע שבדרום הר חברון, אין רקע ביטחוני קודם. הוא שהה בישראל באופן לא חוקי.

האזרח שנטרל את המחבל שחזר את רגעי הפיגוע ואת הרגע בו ירה במפגע: "הוא יכול היה להוריד עשרה אנשים בקלות, כשיריתי את הכדור הראשון הרגליים שלי רעדו. התפללתי שהכדור יצא, כי אם לא אני מת".

"החניתי את האופנוע בתחנה. למרבה המזל השמש סינוורה אותי אז עליתי על המדרכה לדבר בטלפון. איך שעזבתי את התחנה שמעתי בום מאחורי", הוא משחזר. "חשבתי שזו תאונת דרכים כי הוא יצא ודקר, חשבתי שאולי זה ריב בין נהגים. אבל הוא עזב את הקורבן והמשיך לאחרים. הוצאתי את האקדח, דרכתי אותו ופתאום הוא רץ לעברי - ואז 'הורדתי' לו שניים. היה לידי אדם מבוגר שניסה לנטרל אותו, ואז יריתי עוד שני כדורים. זה היה נס, חלפו מהאירוע כמה שניות. הוא היה מפחיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully