וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הדר גולדין: "נתניהו הפר ברית, אין מאמצים להשיב את הדר ואורון"

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 21:25

בחלוף 9 שנים לחטיפתו של סגן הדר גולדין, אביו שיתף בשיחה עם וואלה! בתחושות הקשות, בעיקר בשל היעדר המאמצים להשבת בנו. "יש פה החלטה שלא מחזירים חיילים, לא נלחמים עליהם", טען. גולדין ציין כי בתקופת לפיד "היה איזשהו שינוי", אבל אז, "חזרנו עוד פעם לנתניהו"

בוידאו: אמו של הדר גולדין לרה"מ: "אתם רוצים שאשרוף את עצמי כמו איציק סעידיאן? אני לא מפחדת"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

היום לפני תשע שנים נפל סגן הדר גולדין ז"ל בזמן הלחימה במבצע צוק איתן. אביו, פרופסור שמחה גולדין שוחח הערב (שלישי) עם וואלה! ושיתף בביקורתו הקשה על התנהלותן של הממשלות השונות במאמצים להשבת בנו.

"אנחנו רואים שלא נלחמים עליו", שיתף בעצב גולדין. "הדר הוא החייל הראשון בתולדות צה"ל שתוך כדי לחימה, כשנחטף - הוכרז כחלל, ולא שמרו על התואר 'נעדר'. אצל הדר, שינו את הדיסקט, הגדירו אותו מההתחלה חלל, ומזה התחיל הסיפור שבו בעיקרון, לא מפעילים לחץ על חמאס כדי להשיב אותו, ומעבירים את הזמן כדי שיהיה שקט בגבול הדרום, גם כשאין שקט", אמר גולדין.

צעדת משפחת גולדין לציון 8 שנים "להפקרתם של  אורון שאול, הדר גולדין ואברה מנגיסטו על ידי מדינת ישראל", כפר סבא, 3 באוגוסט 2022. "הדר שלי", אתר רשמי
צעדת משפחת גולדין לציון 8 שנים "להפקרתם של אורון שאול, הדר גולדין ואברה מנגיסטו על ידי מדינת ישראל", כפר סבא, 3 באוגוסט 2022/אתר רשמי, "הדר שלי"

מה הפתרון להחזרת הדר? שחרור מחבלים?

"זו שאלה נוראית כי אנחנו כמובן נגד שחרור מחבלים, אבל ממשלת ישראל משחררת מחבלים כל הזמן, הם מוכרים את זה שהמחיר גבוה והוא שחרור מחבלים, אבל יש מאות מחבלים ששוחררו", טען גולדין. "מאות מחבלים שוחררו מאז צוק איתן, עוד מעט נגיע לאלף, כפי שנתניהו שחרר בשביל להחזיר את גלעד שליט חזרה. מפחידים את הציבור עם המחבלים. אתם אומרים 'לא לשחרר מחבלים', אז אל תשחררו מחבלים. הם פוחדים פחד מוות מהחמאס, בלי שום סיבה והחליטו שמוותרים על החיילים", הוסיף.

בהמשך, גולדין טען כי "אין שום מאמץ להביא את הדר ואורון כמעט בשום דרך". לדבריו, זה מתגלגל משנה לשנה, ו"אנחנו סוגרים כבר תשע שנים של החמצות מטורפות שהיו". בהקשר זה, גולדין ציין כי בתקופת הקורונה, חמאס דרש מישראל מטושים וחיסונים. לדבריו, צה"ל וממשלת ישראל סיפקו את החיסונים לחמאס אך לא דרשו את החיילים בחזרה. "המחבלים משתחררים ממילא, וגם כשיש הזדמנויות להפעיל לחץ על חמאס בשביל לקבל את החיילים חזרה ללא שחרור מחבלים, אז מדינת ישראל לא מנצלת את ההזדמנויות", גרס.

"יש פה החלטה שלא מחזירים חיילים משדה הקרב, ואת זה אנחנו כמשפחה - אנחנו לא מסכימים עם זה", הבהיר גולדין. "הרמטכ"ל לא אומר את זה, ראש הממשלה לא אומר את זה, הם טוענים שההיפך, כל המאמצים שמציגים, מאמצים נסתרים מהעין, כל המריחות האלה שאתה יכול להאמין להם בשנה הראשונה ובשנה השנייה, אבל אחרי תשע שנים, כשאתה רואה שמעבירים להם כסף מקטר כדי שיהיה לעזתים עוד גנרטור שיצנן להם את האוויר, ולא מתנים את זה בהשבת החיילים".

עוד בוואלה!

9 שנים לנפילת אורון שאול: "אם הפתרון לשחרר מחבלים – אז זה הפתרון"

לכתבה המלאה
שוחרר לעזה אחיו של מפקד החולייה שחטפה את הדר גולדין. 4 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שוחרר לעזה אחיו של מפקד החולייה שחטפה את הדר גולדין. 4 ביוני 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

9 שנים חלפו - ואין תוצאות. מה המסר שלך לדרג המדיני?

"במדינת ישראל ראש הממשלה הוא זה שמוציא את החיילים לקרב. שר הביטחון והרמטכ"ל מפקדים על החיילים, אבל רה"מ הוא זה שמוציא אותם לקרב, והוא צריך גם לדעת להחזיר אותם ממנו. ואת הברית הזאת, נתניהו הפר. אחריו היה במשך יותר משנה בנט, שגם הוא הפר את זה. אצל יאיר לפיד היה איזשהו שינוי אבל לזמן קצר, ולא יצא מזה שום דבר, וחזרנו עוד פעם לנתניהו, שהוא זה שצריך להנחות את הרמטכ"ל, ואנחנו בטוחים שמחובתו להביא את הדר. שנתניהו יבחר באיזה שהיא שיטה, ושיביא אותו. שזה יהיה סימן לדורות הבאים", אמר גולדין.

בהמשך, גולדין קישר בין הפרת ה"ברית" שבין הממשלה לשבויים והנעדרים, לתחושת ה"התפוררות" שאנו חווים בתקופה האחרונה כחברה וכעם. "צה"ל זה המכנה המשותף הבסיסי ביותר בעם, ולכן החובה להחזיר חיילים משדה הקרב נתפסת כאתוס מהותי. ברגע שאת זה מפרים, הכול מתפורר. ניתן לראות את מה שקורה סביבנו במדינה, הכול מתפורר. סרבנות, אלה שונאים את אלה, ואין שום דבר כמעט שמאחד. הקבוצה שעובדת איתנו מונה כמה מאות אנשים שהולכים עם חולצות שעליהם כתוב "צוק איתן לא נגמר עוד שובם של אורון והדר", ואת החולצות האלו לובשים גם מפגינים נגד הממשלה וגם אלה שמפגינים בעד הממשלה. אנחנו המכנה המשותף, אבל כדי להתחיל לבנות ולחבר מחדש, צריך להחזיר את הדר ואורון משדה הקרב, ואת זה לא עושים".

מסע"ת משפחת גולדין, רמת גן 25 באפריל 2018. ראובן קסטרו
"כדי להתחיל לבנות ולחבר מחדש, צריך להחזיר את הדר ואורון משדה הקרב, ואת זה לא עושים". שמחה ולאה גולדין/ראובן קסטרו

אתם ראיתם את הסרטון שפורסם היום?

"בכל שנה חמאס מייצר מניפולציה על המשפחות, מתוך מחשבה שהמשפחות ילחצו על הממשלה. אנחנו לא משתפים פעולה עם העניין הזה מן הסתם, אבל יש לנו טענות קשות כלפי הממשלה והצבא, שהם לא משיבים מלחמה, ולא מייצרים בעצמם מניפולציות ולוחמה פסיכולוגית נגד חמאס. הם לא הודיעו לנו מעולם ולא הכינו אותנו, רק אמרו לנו 'אנחנו עוקבים אחר חמאס שהולך להפיץ'. אנחנו הבאנו את זה לידיעת השלטונות, ורק אחר כך הם הגיבו לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully