וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל נגד חבר הכנסת מהליכוד: "אמירתו ראויה לכל גינוי"

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 21:14

הלוי ביקר בחריפות את ח"כ אביחי בוארון, שהאשים את מפקד פיקוד המרכז בכך ש"יותר חשוב לו חופש תנועה לפלסטינים על פני ביטחון ישראלים". באופן חריג, הרמטכ"ל גינה ישירות את הדברים ואף ציין את שמו של חבר הכנסת: "כל אמירה שמטילה דופי בשיקוליו של האלוף - אין לה שחר"

בוידאו: הרמטכ"ל: "צה"ל צריך גם את מי שקיבל החלטה לא להתייצב"/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ביקר הערב (שלישי) בחריפות את חבר הכנסת מהליכוד אביחי בוארון, שאמר מוקדם יותר היום בריאיון לכאן רשת ב' כי למפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס "יותר חשוב לאפשר חופש תנועה לפלסטינים על פני שמירה הרמטית לביטחון ישראלים". הרמטכ"ל גינה את הדברים ומסר: "כל אמירה שמטילה דופי בשיקוליו של האלוף ובמחויבותו לביטחון אזרחי ישראל - ראויה לכל גינוי ואין לה שחר".

עוד מסר הרמטכ"ל כי פוקס הוא "מפקד לוחם, ערכי ומצטיין, שתחת פיקודו, מפקדי צה"ל וחייליו פועלים לילות כימים להבטיח את ביטחונם של תושבי אזור יהודה ושומרון". באופן חריג, בהודעות דובר צה"ל הרמטכ"ל גינה ישירות דברי חבר הכנסת, ואף ציין את שמו.

משמר כבוד לרמטכ"ל ה-23, הרצי הלוי ברחבת בניין הרמטכ"ל הקריה, 16 בינואר 2023. ראובן קסטרו
הרצי הלוי/ראובן קסטרו
אביחי בוארון מחוץ לישיבה בנושא פתרון לפינוי המאחז הבלתי חוקי עמונה, מזכירות ההתנחלות עפרה. דצמבר 2016. ראובן קסטרו
אביחי בוארון/ראובן קסטרו

גם שר הביטחון יואב גלנט גינה את הדברים של בוארון. "מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס הוא קצין מקצועי ורב זכויות", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "האלוף פוקס מקדיש את חייו להגנת עם ישראל - מגנה בתוקף את ההתקפות משוללות היסוד עליו מצד גורמים פוליטיים חסרי אחריות. כל התקפה על קציני צה"ל על ידי אישי ציבור מערערת את ביטחון ישראל".

לאחר הגינויים שספג, ח"כ בוארון הסביר את דבריו - אך לא חזר בו. "אני סמוך ובטוח שאלוף פיקוד המרכז עושה לילות כימים בביטחון ישראל. ככל גוף או נושא משרה בישראל גם אלוף פקמ"ז חשוף לביקורת. ביקורת עניינית ומכבדת. כזו היא הביקורת שמתחתי על פעילותו של פוקס בניהול גזרת יהודה ושומרון תחתיו, בדגש על הכלת אוכלוסיית הרשות הפלסטינית ואפשור תנועה חופשית של אוכלוסייה זו במרחב תוך חשיפת אזרחי ישראל תושבי יהודה ושומרון לסיכונים מיותרים. הכלה זו של האוכלוסייה הפלסטינית מבוססת על גישה לא נכונה של הכלה ושיקול דעת מוטעה".

"צר לי שפוקס ואחרים מפרשים ביקורת עניינית כהשתלחות אישית, גם כשהביקורת נאמרת מתוך כבוד והערכה ולא מתייחסים לביקורת עצמה. בתקופה בה גרף הפיגועים הגיע לשיאים חדשים היה נכון לעסוק בביקורת בצורה עניינית. חבל שלא כך נעשה", הוסיף בוארון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully