וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרישתו של עמי אשד: הפגנות ענק ברחבי הארץ, רכבים דרסו מפגינים באיילון

עשרות אלפים הפגינו בעשרות מוקדים ברחבי הארץ בתגובה להצהרת הפרישה של ניצב עמי אשד, שהודח מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב. צירי תנועה מרכזיים נחסמו, מפגינים הדליקו אש ואבוקות באיילון, הכניסה לחיפה נחסמה. המפכ"ל הורה למשטרה להכיל את ההפגנות ולא להתעמת עם מפגינים

בווידאו: לאחר התפטרות ניצב עמי אשד, הפגנות ברחבי הארץ/מערכת וואלה

עשרות אלפי מפגינים נגד המהפכה המשפטית מחו הערב (רביעי) בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, בעקבות הודעתו של ניצב עמי אשד, על פרישתו מהמשטרה, לאחר שהודח מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב עקב מדיניותו בהפגנות נגד המהפכה.

ההפגנות נערכו בירושלים, תל אביב, חיפה, כביש 6 (מחלף אליקים), באר שבע, זכרון יעקב, רחובות, הרצליה, נס ציונה, צומת רעננה, צומת צמח, צומת הגומא, כפר תבור, צומת כרכור, צומת נהלל, צומת כרמיאל, צומת העוגן (כביש 4), הוד השרון, צומת הסירה (הרצליה), גשר חמד (כביש 1) ובעוד מוקדים ברחבי הארץ - סך הכול, בכ-40 מוקדים מצפון ועד דרום. במהלכן, כך לפי המשטרה, נעצרו לפחות 21 בני אדם בחשד להפרות סדר.

בווידאו: רכבים דורסים מפגינים באיילון/צילום: מישל בראונשטיין, זאב

בעוד השרים וחברי הכנסת השונים מהקואליציה הרבו "לתקוף" את המפגינים ולמתוח ביקורת על מערכת אכיפת החוק נגד מה שכינו "אכיפה בררנית" של המשטרה אל מול המפגינים ברחבי הארץ, בכאן 11 דיווחו הלילה כי המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי הורה לשוטרים במרחבים השונים להכיל את ההפגנות ולהימנע מפינויים אלימים.

אירוע חריג אירע במהלך המחאות הלילה, כשחברת הכנסת מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה, התעמתה עם שוטרים לאחר שלטענתה דרשה מהם להפסיק לתקוף את המפגינים ולנהוג כלפיהם באלימות. בסרטון שהפיצה חברת הכנסת, ניתן לראות את אחד מהשוטרים מתקרב אליה תוך שהוא מרים את הקול עליה - שוטרים אחרים שהיו במקום הרחיקו אותו ממנה.

ממובילי כוח קפלן נמסר בתגובה לאירועי היום: "הערב הוא עוד תזכורת לממשלה שעם ישראל לא מעוניין בדיקטטורה ולא ייתן לחוקי הדיקטטורה לעבור. ההדחה הפוליטית של אשד שמצטרפת לחוקי הדיקטטורה לא יעברו לסדר היום. מדינת ישראל תישאר דמוקרטיה למרות הפנטזיות של ביבי ובן גביר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מרב מיכאלי מתעמת עם שוטרים בנתיבי איילון/דוברות מפלגת העבודה

איילון נחסם לתנועה בשני הכיוונים, רכב דרס מפגינים

המפגינים בתל אביב התכנסו ברחוב קפלן-צומת עזריאלי ומשם החלו לרדת לנתיבי איילון שנחסמו לתנועה משני הכיוונים. בתגובה, המשטרה חסמה את רחוב קפלן לכל אורכו. החל מקצת אחרי השעה 20:00, השוטרים שהיו במקום, בהם גם כאלו רכובים על סוסים החלו בניסיונות לפנות את המפגינים מאיילון. ארבעה מפגינים נעצרו, ובמקביל - המשטרה החלה לעשות שימוש במכת"זית.

לקראת השעה 23:30, לאחר שלא הצליחו לפנות את המפגינים, המשטרה החלה לעשות שימוש בבואש (אמצעי לפיזור הפגנות) על מנת לפנות את המפגינים מהנתיבים. בתום כארבע שעות, כלל המפגינים פונו מאיילון.

קודם לכן, לקראת השעה 22:00, נהג רכב דרס מפגינים באיילון. השוטרים שהיו במקום השתלטו על הרכב ועצרו את הנהג, שנלקח מהמקום לחקירה. המפגין שנדרס נפצע באורח קל. מאוחר יותר, רכב נוסף דהר במהירות לתוך המפגינים תוך שהוא פוגע בכמה מהם. בהמשך, בעת פינוי המפגינים מנתיבי איילון, אחד המוחים תקף שני שוטרים באמצעות נגיחה בראשם, כך לפי המשטרה. החשוד נעצר.

יצוין כי אחרי שמפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד הודיע הערב על פרישתו מהמשטרה - סגנו, תת ניצב דוד פילו, הוא זה שפיקד על כוחות המשטרה במחאות הלילה בתל אביב.

עשרות אלפי מפגינים התכנסו באיילון במחאה על הדחתו של ניצב עמי אשד/אורי סלע

הכניסה לחיפה נחסמה, נהג מונית פגע במפגין בכפר תבור - וברח

הפגנות גדולות נוספות התקיימו גם בכניסה לחיפה (פרויד), במרכז חורב שבעיר ובצומת כרכור. בכל אחד מהמוקדים התכנסו אלפי מפגינים, וגם שם, המוחים חסמו את הצירים.

במהלך הלילה, כביש 65 באזור כפר תבור נחסם גם הוא לתנועה לסירוגין. המפגינים במקום טענו שנהג מונית פגע במפגין וברח מהמקום.

המפגינים בצומת צמח שבעמק הירדן טענו כי אחד מהרכבים שחלף במקום ניסה לדרוס כמה מהמפגינים. לא זו בלבד, המפגינים בצמח טענו כי מספר מפגינים הותקפו על ידי עוברי אורח.

בצומת הגומא התאספו כ-300 איש, ובמקום נערכו כוחות גדולים מאוד של יס"מ.

מפגינים חסמו את הכניסה לחיפה (פרויד)/אלי אשכנזי

כביש 4 נחסם לתנועה, בירושלים מפגינים התכנסו מול מעון ראש הממשלה

במקביל להפגנות בצפון הארץ ובמרכז, מאות מפגינים התכנסו בירושלים באזור בית הנשיא ומול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה - שנחסם לתנועה על ידי כוחות המשטרה. במקביל, מאות התכנסו בכיכר פריז בעיר, ובמקום פרצו עימותים קשים בין שוטרים ומפגינים, במהלכם כמה מהמפגינים נפצעו לאחר שהותקפו על ידי שוטרים.

לקראת השעה 00:00, לאחר שלא הצליחו לפנות את המפגינים, המשטרה החלה לעשות שימוש בבואש (אמצעי לפיזור הפגנות) על מנת לפנות את המפגינים מהאזור.

כביש 4 נחסם בשני הכיוונים מתחת לגשר הולכי רגל דרור (מחלף דרור). ברחובות, כאלפיים מפגינים התכנסו מול תחנת המשטרה בעיר, לאחר שכמה מפגינים בעיר נעצרו ונלקחו לחקירה. עוד במהלך הלילה, כאלף מפגינים חסמו את כביש החוף בקטע שעובר בהרצליה.

ליאת, תושבת באר יעקב, כינתה את היציאה הספונטנית להפגין "ליל גלנט 2", וטענה: "צריך לשים את זה על השולחן - אלו פיטורים פוליטיים עקב סירובו של אשד להשתמש באלימות נגד מפגינים".

מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד בהצהרה בה הוא מתפטר מהמשטרה. 5 ביולי 2023. ניב אהרונסון
עמי אשד: "שילמתי מחיר אישי כבד עקב התנהלותי בהפגנות"/ניב אהרונסון

מוקדם יותר היום, מיד לאחר הודעתו של ניצב אשד, מפגינים חסמו כבישים במרכז הארץ. בתוך כך, איילון צפון נחסם באזור מחלף ההלכה, וברעננה מפגינים חסמו את כביש 531. תושב רעננה כבן 60 נעצר בעת שהפגין מול בית של חבר הכנסת דני דנון שבעיר.

מוקדם יותר הערב, מפקד מחוז תל אביב במשטרת ישראל, ניצב עמי אשד, כינס מסיבת עיתונאים בה הודיע על פרישתו מהמשטרה לאחר 33 שנות שירות. כמו כן, התייחס אשד להדחתו מהמשטרה על רקע מדיניותו בנושא ההפגנות נגד המהפכה המשפטית.

"הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי בשיחת טלפון", אמר תחילה ניצב אשד. "33 שנות שירות במדים ירדו לטמיון באחת, כשאני נמצא על קו הסיום בהתמודדות על תפקיד המפכ"ל", הוסיף. "בגב זקוף ובראש מורם, אני משלם מחיר אישי כבד מנשוא על הבחירה שלי למנוע מלחמת אחים", אמר בהתייחסו למדיניותו בנושא ההפגנות נגד המהפכה. "איני מתכוון לשתף פעולה עם הסבב המלאכותי ולקבל את ההדחה הפוליטית שלי מפיקוד על מחוז תל אביב", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully