וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב עמי אשד הודיע על פרישה: "הודחתי על רקע פוליטי בשיחת טלפון"

5.7.2023 / 14:33

מפקד מחוז תל אביב תקף בחריפות את השר איתמר בן גביר ואת המפכ"ל שבתאי ואמר: "לא יכולתי לעמוד בציפיות של הדרג שכללו שבירת כלים, נהלים, הסדר הארגוני תוך התערבות בוטה בקבלת ההחלטות ובשיקול הדעת המבצעי". לפיד תקף: "תחילתה של דיקטטורה"

בווידאו: מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד מכריז על התפטרותו מהמשטרה/צילום: ניב אהרונסון
"איני מתכוון לשתף פעולה עם הסבב המלאכותי ולקבל את ההדחה הפוליטית שלי מפיקוד על מחוז תל אביב"

מפקד מחוז תל אביב במשטרת ישראל, ניצב עמי אשד, כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בה הודיע על פרישתו מהמשטרה לאחר 33 שנות שירות. כמו כן, אשד התייחס להדחתו מהמשטרה על רקע מדיניותו בנושא ההפגנות נגד המהפכה המשפטית.

במקביל להודעת הפרישה של אשד, מפגינים נגד המהפכה חסמו את נתיבי איילון צפון באזור מחלף ההלכה. כמו כן, מפגינים מערי השרון חוסמים בשעה זו את כביש 531 בצומת רעננה.

"הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי בשיחת טלפון", אמר תחילה ניצב אשד. "33 שנות שירות במדים ירדו לטמיון באחת, כשאני נמצא על קו הסיום בהתמודדות על תפקיד המפכ"ל", הוסיף. "בגב זקוף ובראש מורם, אני משלם מחיר אישי כבד מנשוא על הבחירה שלי למנוע מלחמת אחים", אמר בהתייחסו למדיניותו בנושא ההפגנות נגד המהפכה. "איני מתכוון לשתף פעולה עם הסבב המלאכותי ולקבל את ההדחה הפוליטית שלי מפיקוד על מחוז תל אביב", הוסיף.

בהמשך, אשד תקף בחריפות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואת המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי ואמר: "אני מודה על החטא הנורא, החטא בכך שלא יכולתי לעמוד בציפיות של הדרג שכללו שבירת כלים ונהלים, שבירת הסדר הארגוני תוך התערבות בוטה בקבלת ההחלטות ובשיקול הדעת המבצעי".

מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד בהצהרה בה הוא מתפטר מהמשטרה. 5 ביולי 2023. ניב אהרונסון
"יכולתי להפעיל כוח לא סביר ולמלא את איכילוב בסוף כל הפגנה"/ניב אהרונסון

לדברי אשד, הוא יכל "בקלות" לעמוד בציפיות האלו, להפעיל כוח לא סביר ו"למלא את איכילוב בסוף כל הפגנה בתל אביב". עוד אמר אשד: "יכולנו לפנות את איילון תוך דקות ספורות במחיר נורא. התעקשתי במהלך המחאה שהמחוז בפיקודי יוכיח שאפשר אחרת, שאפשר וחייב - גם לאפשר מחאה וגם לקבוע לה גבולות ברורים על פי החוק. לצערי, בפעם הראשונה בשירות נתקלתי במציאות הזויה", ציין אשד. "שקט וסדר הם לא ההישג הנדרש ממני אלא בדיוק ההיפך".

בהתייחסו למתקפה מצד השר לביטחון לאומי בן גביר ופוליטיקאים נוספים תומכי המהפכה המשפטית, אשד טען כי למרות שאיש לא יודע מה הדעות הפוליטיות שלו, - "זה לא מנע את הפניית מכונת הרעל המשוכללת נגדי ברשתות, שהובילה גם לאיומים ממשיים על חיי ולהגדרתי כמאוים ברמה הגבוהה ביותר".

בסיום דבריו, ניצב אשד ביקש להעביר מסר לעמיתיו במשטרה, לניצבים ולמפקדי המחוזות, תוך שהוא קורא לחברי הסגל הפיקוד במשטרה, "לעמוד כמו צוק איתן, לדבוק בערכי הארגון ולהתעלות מעל השיקול האישי הרגעי". אשד הדגיש: "אסור ש'תקדים עמי אשד' יהלך אימים על מפקדי משטרת ישראל. אסור שמפקד מחוז לא יאמר את דעתו, אסור שמפקד מחוז יגמיש את ערכיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טקס המשטרה לקראת יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל במעמד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, ירושלים, 20 באפריל 2023. דוברות משטרת ישראל
"התערבות בוטה בקבלת ההחלטות ובשיקול הדעת המבצעי". השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי/דוברות משטרת ישראל

השר בן גביר הגיב לדברי אשד: "הדברים של עמי אשד הערב מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים. מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו כמועמד בבחירות הבאות במפלגת שמאל".

בתגובה לפרישתו מהמשטרה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "ניצב עמי אשד, בן לניצולי שואה, לוחם צה"ל ומשרת במשטרת ישראל 33 שנה. שלושה עשורים הוא שרת, תחת ראשי ממשלות, שרים ומפכ"לים מעולם לא קראו לו פוליטי, מעולם לא זלזלו במקצועיות ובמסירות שלו. תגובתו של בן גביר מבהירה שזו רק ההתחלה, ככה נראת תחילתה של דיקטטורה. ככה נראה אובדן דרך. חרפה לאומית".

בתחילת חודש מרץ, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ומפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, ניסו להדיח את אשד מתפקידו. בהודעה משותפת של המשטרה והמשרד לביטחון לאומי נמסר כי בהמלצת שבתאי, אשד עתיד להיות מועבר לתפקיד ראש אגף ההדרכה במשטרה.

מטעם לשכת השר לביטחון לאומי נטען כי "מדובר בסבב מינויים מתוכנן מראש ולא מדובר בהדחה". אולם, יממה לאחר מכן, היועמ"שית גלי בהרב מיארה הורתה להקפיא את הדחתו, שכן מהבירור שערכה בנושא עלה "חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה".

עמי אשד בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
ניצב עמי אשד/ראובן קסטרו

לפני כשבוע, פרסמו השניים את סבב המינויים המתוכנן, לפיו מפקד מחוז דרום, פרץ עמר, ימונה למפקד מחוז תל אביב. אשד, לעומת זאת מונה למפקד אגף ההדרכה. ניצב אמיר כהן, מפקד מג"ב הנוכחי, צפוי להחליף את עמר כמפקד מחוז דרום. לתפקיד מפקד מחוז חוף ימונה דני לוי, לתפקיד מפקד מג"ב ימונה בריק יצחק. יוסי רופא יפקד על אגף התכנון, ויאיר חצרוני - על אגף התמיכה הלוגיסטית.

ניצב דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים המקורב למפכ"ל היוצא שבתאי, יישאר בתפקידו כמי שמפקד על המחוז שנחשב הרגיש והמורכב ביותר בישראל בשנתיים וחצי האחרונות. במהלך כהונתו פוצחו כמה תיקי רצח קשים, לצד מאבקי סיזיפי במחוללי פשיעה, בעיקר בפשיעה לאומנית.

יחסיו עם השר בן גביר ידעו עליות ומורדות. הוא זכה לביקורת נוקבת ושיחת בירור מצד האחרון רק בחודשים האחרונים על תפקודו סביב אירוע מחאה במרכז ירושלים נגד הרפורמה המשפטית. תורג'מן התעלם מכל רעשי הרקע והביקורת כלפיו, ובישיבות העבודה שהתקיימו בתכיפות בחודש הרמדאן האחרון נראה שהשניים עבדו במשותף ובתיאום מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully