וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים: הימים האחרונים - החמים ביותר בהיסטוריה העולמית

הטמפרטורה הממוצעת בכדור הארץ הגיעו ליותר מ-17 מעלות, ששברו את השיא הקודם של 16.92 מ-2016. אלו נבעו גלי חום בארה"ב ובסין, מטמפרטורות של כ-50 מעלות בצפון אפריקה ומחורף חם מהרגיל באנטארקטיקה. המומחים מזהירים כי ללא גמילה מדלקים מאובנים, המצב רק ילך ויחריף

בווידאו: מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במהלך פסגת האקלים cop27/רויטרס

היומיים האחרונים היו הימים המתועדים החמין ביותר בהיסטוריה של כדור הארץ, והטמפרטורות הממוצעות בעולם הגיעו ליותר מ-17 מעלות - כך לפי נתונים שפרסם המרכז הלאומי לתחזית סביבתית של ארצות הברית. השיא הקודם - 16.92 מעלות - נרשם באוגוסט 2016.

שבירת השיא החלה ביום שני, עם 17.01 מעלות ממוצעות בעולם, בצל גלי החום הפוקדים אזורים שונים בעולם. בארצות הברית, מדינות דרומיות סובלות מ"כיפת חום" בשבועות האחרונים, ומומחים קושרים זאת למשבר האקלים שנגרם על ידי אדם. אתמול, הממוצע טיפס עוד יותר והגיע ל-17.18.

בחלקים מסין נרשם גל חום מתמשך, והטמפרטורות מגיעות ליותר מ-35 מעלות, כשבצפון אפריקה הן מתקרבות ל-50. במזרח התיכון, אלפים סובלים מחום קיצוני במהלך טקס החאג' בערב הסעודית.

אפילו באנטארקטיקה, שנמצאת בעיצומו של החורף, נרשמו טמפרטורות גבוהות מהרגיל, הגורמות להאצה בקצב המסת הקרחונים ולחום מוגבר. בקבוצת איי ארגנטינה, חלק מהיבשת הקפואה, נרשם לאחרונה שיא של כל הזמנים של 8.7 מעלות.

מד טמפרטורות. רויטרס
"אנשים ברחבי העולם כבר חווים את ההשלכות של משבר האקלים"/רויטרס

ג'ני מילר, העומדת בראש מרכז בקליפורניה למאבק בשינויי אקלים המאגד שורת ארגוני בריאות בעולם, אמרה כי "אנשים ברחבי העולם כבר חווים את ההשלכות של משבר האקלים, מגלי חום, שריפות וזיהום אוויר לשיטפונות וסופות קיצוניות". לדבריה, "ההתחממות הגלובלית אף מחריפה את אובדן היבולים ואת הפצתן של מחלות מדבקות, ואת גלי ההגירה".

היא הפצירה במדינות העולם להתחייב בפסגת האקלים הקרובה לחדול לחלוטין משימוש בדלקים מאובנים, ששריפתם היא הגורם העיקרי להתחממות העולמית, ולעבור למקורות אנרגיה מתחדשת.

משבר האקלים מוחרף גם על ידי תופעת אל ניניו, שלפי הארגון המטאורולוגי הבינלאומי התחילה השבוע. השנה האחרונה שבה התופעה הייתה משמעותית הייתה ב-2016, שהייתה השנה החמה ביותר אי-פעם, עד עתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully