וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדויות לאלימות של מפקד היס"מ: "לחץ עם ברכו על ראש מפגין ושבר את אפו"

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 20:01

מח"ש פתחה בבדיקת תלונה נגד יאיר חנונה, לפיה עצר באלימות מופרזת מפגין שבועיים לפני שתועד מצמיד אגרוף לפניו של אמיתי עבודי. לטענתו, השוטר פצע אותו, איים עליו וסירב לסייע לו בקבלת טיפול רפואי. המשטרה בתגובה: "הוא הבעיר אש באיילון, נמלט ונפל על סלעים"

מפגינים נגד ביטול עילת הסבירות, צומת קפלן, תל אביב. 24 ביולי 2023/מערכת וואלה!

עדות נוספת עלתה היום (רביעי) נגד מפקד יס"מ תל אביב, יאיר חנונה, שתועד מכה מפגין בן 18 בקפלן, לאחר שכבר נעצר. עורך הדין רן תגר, שמייצג מפגינים שנעצרו, פרסם בפייסבוק תמונה של מפגין אחר, בשם אורי, כשפניו מלאות בדם. לדבריו, אורי נעצר ב-11 ביולי במהלך ההפגנה על איילון. "לאחר שנעצר והוטח ברצפה, שוטר יס"מ מגודל לחץ עם ברכו על הראש של אורי, שפניו היו כלפי הכביש. מעוצמת הלחץ נשבר אפו של אורי", כתב תגר.

"אורי מספר שאותו שוטר ששבר לו בברוטליות את האף כשהוא כבר אזוק ושוכב על הכביש, הוא לא אחר מסנ"צ יאיר חנונה, מפקד יס"מ, שכמובן לא פסח על שלב ה'אני אזיין אותך, אני גומר אותך'", המשיך תגר לספר את סיפורו של המפגין. "כשביקש אורי טיפול רפואי, נענה על ידי חנונה 'טיפול רפואי בתחת שלי'. אורי הגיש תלונה במח"ש - אל תפחדו מחיות אדם שקיבלו נשק וסמכות להפעיל כוח. המשיכו להפגין ולהילחם, מערך עוטף עצורי המחאה נותן לכם גב, ללא עלות כספית".

אורי, מפגין שטוען שהותקף על ידי מפקד יס"מ תל אביב, בהפגנות 26 ביולי 2023. באדיבות המצולמים
אורי שהוכה על ידי חנונה/באדיבות המצולמים

במח"ש אישרו כי התקבלה התלונה, זימנו את המפגין להגיע למשרדי ונפתחה חקירה. מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בטענות שגויות שיש בהן להטעות את הציבור. על מנת להעמיד דברים על דיוקם נציין כי במהלך הפרות הסדר שהתרחשו בתל אביב בתאריך 11/7/23 בכביש 20, התקבל דיווח על חשוד המפר את החוק, ובמעשיו מנסה להבעיר אש על כביש איילון כשברשותו שקית מלאה בזרדים ומצית שאחז בידו. מיד עם קבלת הדיווח שוטרים הגיעו למקום וזיהו את החשוד בשעת מעשה. משהבחין בהם החל להימלט לעבר מסלעה. ככל הנראה, במהלך ההימלטות נחבל מהטיפוס על הסלעים. השוטרים שעצרו את החשוד הבחינו כי נפצע בפניו, הציעו לו טיפול רפואי אך זה סרב. נדגיש כי לא בוצע שימוש בכוח בשום שלב של המעצר מלבד תפיסתו ואזיקתו. החשוד הועבר לחקירה בסיומה שוחרר". במענה לשאלה אם היו לשוטרים מצלמות גוף, השיבו במשטרה כי לא היו להם.

עוד בוואלה!

מגייסים, מסננים - ואז תובעים: עוקץ החברה שמספקת "עבודה מהבית"

לכתבה המלאה
אמיתי בריליאנט הותקף ע"י שוטרים במהלך הפגנה נגד המהפכה המשפטית, נתיבי איילון. איתי רון, הארץ,
אמיתי בריליאנט שהוכה על ידי חנונה/איתי רון, הארץ
יאיר חנונה עוצר את משה רדמן, אחד המובילים של המחאה. חיים גולדברג, פלאש 90
חנונה עוצר את משה רדמן, ממובילי המחאה/פלאש 90, חיים גולדברג

יפעת בריליאנט, אמו של אמיתי, הצעיר שהוכה על ידי חנונה והתמונה עוררה סערה, סיפרה אתמול בפוסט בפייסבוק כי חנונה איים על בנה ש"יאנוס את אמא שלו". האם כתבה בפוסט: "הבן שלי לא עשה יותר מדי - לא התפרע, לא קילל, הוא הפגין למען הדמוקרטיה. אחרי שאזקו אותו, לקחו אותו הצידה והכניסו לו מכות. השוטר 'המקסים', דפק לו אגרוף בפרצוף, גם לחש לו כל הדרך שהוא יאנוס את אמא שלו", טענה. "אחר כך אמיתי ביקש מים משוטר אחר. השוטר הרים אותו באוויר וזרק אותו על הרצפה. דפק לו שוב מכות. אני גאה בבן שלי".

מעצר מפגינים נגד המהפכה המשפטית, נתיבי איילון ת"א, 25 ביולי 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
אמיתי עבודי שהוכה על ידי חנונה/עיבוד תמונה, רויטרס
מפקד יס"מ תל אביב יאיר חנוני במשחק כדורגל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מפקד יס"מ ת"א חנונה במשחק של בית"ר ירושלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אילן עבודי, אביו של אמיתי עבודי, זעם הבוקר על טענת המשטרה כי בנו לא הותקף בידי שוטרים. "יש פה מחאה לא אלימה שמתרחשת שבעה חודשים. הייתה איזושהי עליית מדרגה, עברו על החוק, אני אפילו מוכן לקבל את זה שעצרו אותו כי הוא ירד לכביש, ואפשר להתווכח עד כמה מותר להעלות רמות של הפרות חוק בהפגנות, אבל אין פה אלימות של הפגנה", אמר בריאיון ל"שבע תשע" עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM.

"ההפגנות האלה מצולמות במאות מצלמות מכל הכיוונים", הוסיף בכעס והתייחס לטענה כי האלימות "עולה משני הצדדים". "אתם ראיתם איזושהי תקיפה של מפגינים באיזושהי הפגנה, כולל עליית המדרגה הזאת? שמפגינים תוקפים מישהו, משהו, איך אפשר לעשות את ההשוואות האלה?. תפסו אותו שני שוטרים, הפילו אותו, הכו אותו, כפתו אותו, זרקו אותו למעגל שהיו שם איזה 15-10 יס"מניקים מסביבו, חלקם המשיכו לבעוט בו ולהכות אותו כשהוא על הרצפה, אחרי שזרקו אותו על הרצפה. לטענת המשטרה הם נפלו יחד, אבל יש סרטונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully