וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הצעיר שנעצר במחאה: "הוא עבר על החוק, אבל ההפגנות לא אלימות"

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 8:48

אילן, שבנו אמיתי בריליאנט תועד כשהוא נעצר באיילון, זעם ב-103FM על כך שהמשטרה לא לוקחת אחריות על האלימות שהופעלה כלפיו: "הוא לא הלך מכות מכיתה ג', רואים בסרטונים שהוא כמו בובת סמרטוטים". לדבריו, בנו סובל מחבלות יבשות בכל חלקי גופו: "בעטו בו כשהוא על הרצפה"

בווידאו: מפגינים נגד המהפכה המשפטית ניסו לפרוץ לאזור החסינות של הכנסת/ינון שלום- יתח

אילן עבודי, אביו של אמיתי בריליאנט בן ה-18 שנעצר ביום שני בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בנתיבי איילון וטען לאלימות קשה ולא מוצדקת שהופעלה כלפיו, זעם הבוקר (רביעי) על טענת המשטרה כי בנו לא הותקף בידי שוטרים. "יש פה מחאה לא אלימה שמתרחשת שבעה חודשים. הייתה איזושהי עליית מדרגה, עברו על החוק, אני אפילו מוכן לקבל את זה שעצרו אותו כי הוא ירד לכביש, ואפשר להתווכח עד כמה מותר להעלות רמות של הפרות חוק בהפגנות, אבל אין פה אלימות של הפגנה", אמר בריאיון ל"שבע תשע" עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM.

"ההפגנות האלה מצולמות במאות מצלמות מכל הכיוונים", הוסיף בכעס והתייחס לטענה כי האלימות "עולה משני הצדדים". "אתם ראיתם איזושהי תקיפה של מפגינים באיזושהי הפגנה, כולל עליית המדרגה הזאת? שמפגינים תוקפים מישהו, משהו, איך אפשר לעשות את ההשוואות האלה?".

מעצר מפגינים נגד המהפכה המשפטית, נתיבי איילון ת"א, 25 ביולי 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
"אין פה אלימות של הפגנה", אמיתי בריליאנט אחרי מעצרו/עיבוד תמונה, רויטרס

"שמעתי את ראש מרחב איילון, חיים בובליל, שמראים לו תמונות, לא רק של אמיתי, עומדים ארבעה שוטרי יס"מ שרואים שהם מסתירים שוטרים אחרים, שנותנים מכות למישהו שעצור על הרצפה, ומילה אחת הוא לא אומר שזה לא בסדר", כעס אביו של בן ה-18. "הוא מסביר כמה קשה לשוטרים, שדרך אגב אני מזדהה עם זה - אבל אי אפשר להשוות את זה".

עוד סיפר כי בנו לא נוהג להגיע להפגנות נגד המהפכה המשפטית באופן קבוע, אך עושה זאת מדי פעם, ויצא נגד הטענה כי בנו פעל באלימות כלפי השוטרים: "הילד לא הלך מכות מכיתה ג'. הוא לא הפעיל שום כוח. בסרטונים רואים שהוא כמו בובת סמרטוטים שם, הכניסו לו מכות, 10 יס"מניקים על ילד בן 18 ועומד מפקד במשטרה ולא אומר מילה. 10 יס"מניקים מכניסים מכות לילד, קצינים במשטרה עומדים ורואים את זה, והשר לביטחון הפנים שמח שהמדיניות שלו מחלחלת סוף סוף".

מפגינים נגד ביטול עילת הסבירות , נתיבי איילון , תל אביב. 24 ביולי 2023. אור אדר, אתר רשמי
ההפגנות באיילון אחרי ביטול עילת הסבירות/אתר רשמי, אור אדר

לדבריו, בנו ספג פגיעות שטחיות בכל הגוף, אך הוא אינו סובל מחבלה רצינית. "הוא היה מראשוני המפגינים, תפסו אותו שני שוטרים, הפילו אותו, הכו אותו, כפתו אותו, זרקו אותו למעגל שהיו שם איזה 15-10 יס"מניקים מסביבו, חלקם המשיכו לבעוט בו ולהכות אותו כשהוא על הרצפה, אחרי שזרקו אותו על הרצפה. לטענת המשטרה הם נפלו יחד, אבל יש סרטונים".

"אחרי שהרביצו לו משהו כמו 20-15 שניות כשהוא היה על הרצפה, הרימו אותו איזה שני חבר'ה, לקחו אותו משני הצדדים, עוד אחד מאחורה, חנקו אותו, אחד מהם העיף לו מדי פעם כמה אגרופים על הפרצוף כשהוא כבר מדמם מהפנים ולוחש לו באוזן שהוא יאנוס את אימא שלו ויקרע לו את הצורה ", שחזר את מה שסיפר לו בנו. "וככה זה לאורך 70-60 מטר, הוא המשיך להסביר לו מה הוא יעשה לאימא שלו, עד שהגיעו, והוא עם איזה חיוך סדיסטי וחונק אותו. אחרי זה, כשכפתו אותו עם ידיים מאחורי הגב ונזל לו דם מהפרצוף שהוא לא יכול היה אפילו לנגב, הוא ביקש מים אז באיזשהו שלב לשוטר אחר כבר נמאס מזה, תפס, הרים אותו, זרק אותו עוד פעם מהרצפה והכניס לו עוד קצת מכות".

לאחר התיעוד ממעצרו, מסרה המשטרה כי "במהלך הפרות הסדר בכביש 20 הבחינו השוטרים בצעיר שמנסה לדחוף דברי פלסטיק שנזרקו על השוטרים אל מתחת לגלגלי מכלית ההתזה על מנת לשבש את עבודתה. השוטרים שהבחינו במעשיו עצרו את החשוד אך זה החל להתנגד וניסה להכשיל את המעצר ובתוך כך נפל יחד עם השוטרים. במהלך הובלתו לניידת המשטרה צעק בפניהם של השוטרים תוך כדי שיוצא רוק מפיו ומגיע לפניו של השוטר שניסה להסית את פניו הצידה על מנת להימנע מהרוק.
בשום פנים ובשום שלב החשוד לא הוכה באמצעות אגרופים ולא בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully