וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טורף בחלוק לבן": 20 שנות מאסר לגניקולוג מניו יורק שתקף מינית מטופלות

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 10:35

רוברט האדן, בן 64, נהג לפתות נשים ממדינות שונות בארה"ב כדי לתקוף אותן מינית בבתי החולים בניו שבהם עבד. הוא הורשע בפגיעה בארבע נשים, אך התביעה מעריכה כי הוא תקף לפחות 245 מטופלות. "מעשיו מזעזעים וחסרי תקדים"

רוברט האדן, גניקולוג מניו יורק שמואשם בתקיפה מינית של מטופלות, בבית משפט במנהטן, 23 בפברואר 2016. רויטרס
התנצל על מעשיו, בפעם היחידה שבה דיבר במשפט. האדן/רויטרס

גניקולוג מניו יורק, שהורשע בתקיפה מינית של מטופלות בזמן שעברו אצלו בדיקות, נידון אתמול (שלישי) ל-20 שנות מאסר. רוברט האדן בן ה-64 הורשע בינואר בפגיעה מינית בארבע נשים במהלך עבודתו במרכז הרפואי אירווינג של אוניברסיטת קולומביה ובבית החולים ניו יורק-פרסביטריאן, שניים מבתי החולים המובילים בניו יורק.

התובעים תיארו את האדן כ"טורף בחלוק לבן", ואמרו שהוא פיתה נשים מחוץ למדינת ניו יורק כדי לפגוע בהן מינית. השופט ריצ'רד ברמן גזר עליו את העונש המקסימלי, ואמר מוקדם יותר השבוע כי התקיפות המיניות "המחרידות" שביצע האדן "לא דומות לשום דבר" אחר שראה לאורך הקריירה שלו.

בנוסף לכך, השופט גזר עליו פיקוח לשארית חייו גם אחרי שירצה את עונש המאסר שלו בעוד שני עשורים, וקנס של עשרת אלפים דולר. התנהגותו של האדן תוארה בבית המשפט כ"חריגה וחסרת תקדים", "מזעזעת באופן קיצוני", "מחרידה" ו"מושחתת". בנוסף לכך, בית המשפט גינה את "כישורי ההונאה" שלו וכיצד הוא פיתה מטופלות שבטחו בו, תוך שהוא מפר שוב ושוב את "זכותה של כל אישה להחליט מה קורה לגופה".

נשים שהותקפו מינית על ידי הגניקולוג רוברט האדן יוצאות מבית המשפט אחרי גזר הדין, ניו יורק, ארה"ב, 25 ביולי 2023. רויטרס
בתי החולים שהעסיקו את האדן שילמו לקורבנות פיצויים בסך 200 מיליון דולר/רויטרס

במהלך המשפט שהתקיים בחודש שעבר, 11 מקורבנותיו של האדן נתנו עדויות קשות על ההתעללות שלו בהן. השופט ציין שהתובעים הפדרליים מאמינים שהאדן תקף לפחות 245 נשים בתקופת עבודתו כגינקולוג.

מתן גזר הדין התעכב ביום לאחר שעורכי דינו של האדן ביקשו ביום שני לאפשר לרופא לשעבר לדבר בבית המשפט. השופט אישר זאת, ורגע לפני ההכרזה על עונשו, הוא דיבר בקצרה והתנצל על פשעיו. הייתה זו הפעם הראשונה והיחידה שבה הוא דיבר במהלך המשפט.

התובעים בירכו על גזר הדין, שהביא לסיומו של מאבק משפטי בן עשרות שנים לעשיית צדק עבור קורבנותיו של האדן. "אנו מודים ומשבחים את הקורבנות שחלקו באומץ את סיפוריהם והבטיחו שהתוקף שלהם ייענש", אמר אתמול התובע דמיאן וויליאמס.

התלונות של מטופלות נגדו החלו ב-2012, באותה השנה שבה הוא הפסיק לעבוד כרופא. הוא מסר את רשיונו הרפואי לאחר שהורשע ב-2016 באישומים הקשורים לעבירות מין בבית משפט במדינה, אך הוא לא נידון למאסר.

קורבנותיו תבעו בתי החולים שבהם התרחשו התקיפות, והם הסכימו לשלם יותר מ-200 מיליון דולר ל-226 מטופלות בשני הסדרים משפטיים שהושגו בשנה שעברה וב-2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully