וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קשה, אבל מתמודדים": אמיתי שהותקף בידי שוטר בהפגנה חזר לקפלן

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 2:55

בריאיון ראשון מאז התקרית בה הותקף בידי שוטר יס"מ במהלך מעצרו בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, סיפר עבודי לוואלה כי מהלכי הממשלה מחייבים את חזרתו להפגנות. "דווקא כשהמשטרה מפעילה כמה שיותר כוח - אז הכי חשוב להגיע", אמר. מחר יעיד במח"ש נגד השוטר המכה יאיר חנונה

לאחר אישור החוק לביטול עילת הסבירות: השבוע ה-30 למחאות נגד המהפכה המשפטית/מערכת וואלה!

אמיתי עבודי, שהותקף השבוע בידי שוטר יס"מ בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, חזר הערב (שבת) להפגין בצומת קפלן בתל אביב. בריאיון ראשון שהעניק לוואלה! לצד אמו יפעת, הודה בן ה-18 כי לא קל לו לשוב לזירה בה הותקף - אך שמהלכי הממשלה מחייבים זאת. "בוודאי שקשה לחזור, אבל מתמודדים", אמר. "זה עד כדי כך חשוב. דווקא כשהמשטרה מפעילה כמה שיותר כוח - אז הכי חשוב להגיע. גם ביום חמישי היינו ונמשיך לבוא כי זה חשוב יותר מכל דבר אחר שקרה פה במדינת ישראל. זה עתיד המדינה".

מחר יגיע עבודי לעדות במחלקה לחקירות שוטרים נגד השוטר יאיר חנונה. זאת, לאחר שנחקר פעמיים במשטרה. השנייה שבהן הייתה בחשד להחזקת מריחואנה בעת מעצרו, בכמות שהתבררה כמתאימה לקטגוריית הצריכה העצמית. לאחר התיעוד ממעצרו, מסרה המשטרה כי "במהלך הפרות הסדר בכביש 20 הבחינו השוטרים בצעיר שמנסה לדחוף דברי פלסטיק שנזרקו על השוטרים אל מתחת לגלגלי מכלית ההתזה על מנת לשבש את עבודתה. השוטרים שהבחינו במעשיו עצרו את החשוד אך זה החל להתנגד וניסה להכשיל את המעצר ובתוך כך נפל יחד עם השוטרים. במהלך הובלתו לניידת המשטרה צעק בפניהם של השוטרים תוך כדי שיוצא רוק מפיו ומגיע לפניו של השוטר שניסה להסית את פניו הצידה על מנת להימנע מהרוק.

בן ה18 שהותקף במהלך מעצרו ע"י סנ"צ חנונה בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, צומת קפלן, 29ביולי 2023. באדיבות המצולמים
אמיתי עבודי ואמו יפעת, היום/באדיבות המצולמים
מעצר מפגינים נגד המהפכה המשפטית, נתיבי איילון ת"א, 25 ביולי 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
עבודי לאחר מעצרו האלים, ביום שני/עיבוד תמונה, רויטרס

אילן עבודי, אביו של אמיתי, זעם על טענת המשטרה כי בנו לא הותקף בידי שוטרים. "יש פה מחאה לא אלימה שמתרחשת שבעה חודשים. הייתה איזושהי עליית מדרגה, עברו על החוק, אני אפילו מוכן לקבל את זה שעצרו אותו כי הוא ירד לכביש, ואפשר להתווכח עד כמה מותר להעלות רמות של הפרות חוק בהפגנות, אבל אין פה אלימות של הפגנה", אמר בריאיון ל"שבע תשע" עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM.

"ההפגנות האלה מצולמות במאות מצלמות מכל הכיוונים", הוסיף בכעס והתייחס לטענה כי האלימות "עולה משני הצדדים". "אתם ראיתם איזושהי תקיפה של מפגינים באיזושהי הפגנה, כולל עליית המדרגה הזאת? שמפגינים תוקפים מישהו, משהו, איך אפשר לעשות את ההשוואות האלה?".

אורי, מפגין שטוען שהותקף על ידי מפקד יס"מ תל אביב, בהפגנות 26 ביולי 2023. באדיבות המצולמים
אורי, מפגין שהתלונן שגם הוא הוכה על ידי חנונה/באדיבות המצולמים

ביום רביעי עלתה עדות נוספת על מעצר אלים לכאורה של מפקד יס"מ תל אביב, סגן-ניצב יאיר חנונה, אורי, שתועד מצמיד אגרוף לפיו שותת הדם של עבודי באיילון. במסגרת התלונה שהוגשה למח"ש נטען כי לפני כשבועיים חנונה לחץ עם ברכו על ראשו של מפגין נוסף והצמיד אותו לכביש עד שנשבר אפו. "כמובן שהוא לא פסח על שלב ה'אני אזיין אותך, אני גומר אותך'", אמר עו"ד רן תגר, שמלווה את המפגין. "כשביקש אורי טיפול רפואי, נענה על ידי חנונה 'טיפול רפואי בתחת שלי'". גם במקרה זה טענה המשטרה כי הפגיעה לא נגרמה על ידי שוטר, אך מח"ש פתחה בבדיקת האירוע וגבתה עדות מהמפגין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully