וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: אפשר עדיין להגיע להסכמות בבית הנשיא, אבל מנתניהו קונים במזומן

5.7.2023 / 11:56

יו"ר האופוזיציה קרא בריאיון באולפן וואלה! לחידוש המו"מ על המהפכה המשפטית, למרות שהבהיר שאינו סומך על הבטחות נתניהו. הוא תקף את התנהלות הממשלה ברקע המתיחות הביטחונית ומתח ביקורת על בן גביר: "אין לו כישורים, הניסיון היחיד שלו בתחום זה שהוא נעצר הרבה פעמים"

בווידאו: יאיר לפיד באולפן וואלה!, 5 ביולי 2023/ראובן קסטרו, מערכת וואלה!

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר היום (רביעי) בריאיון באולפן וואלה! כי עדיין ניתן להגיע להסכמות על המהפכה המשפטית בהידברות בבית הנשיא. "אפשר להגיע לתוצאה ראויה, אני לא אהיה מאושר ממנה", הסביר. לדבריו, הוא לא הקפיא את השיחות, אלא יחזור אליהן אחרי שיושלם "ההליך הטכני" של בחירת חברי הוועדה למינוי שופטים: "הניסיון לימד אותי - עם נתניהו קונים ממנו במזומן, לא הבטחות ולא 'יהיה בסדר עוד שבועיים'. נחכה את השבועיים ונחזור לשיחות. יש מה לדבר, כל הזמן".

"אני חושב שאפשר היה להגיע בבית הנשיא לתוצאה שמשרתת את המערכת ומונעת את הרס הדמוקרטיה שמשאירה את הפרדת הרשויות ועל בית המשפט העליון, אפשר היה להגיע לתוצאה", המשיך יו"ר יש עתיד. "לא הבנתי עד הסוף את הלחצים שבגללם נתניהו התנתק והחליט ללכת עם לוין ורוטמן - זה הרס לחברה ולדמקורטיה הישראלית".

לפיד התייחס לביקורת של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על שיתוף הפעולה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשא ומתן. "זה אולי מוכיח שכדי לדעת מה יש בבית הנשיא כדאי להיות שם", השיב. "אני לא חושב שמישהו ברצינות חושב שאני משתף פעולה עם נתניהו, אני יריבו הפוליטי הגדול שנים רבות. אבל אני לא מנהל מלחמה כדי שתהיה מלחמה, אני לא רוצה לפרק את מדינת ישראל ולא רוצה לשרוף אותה. אני רוצה למנוע מהפכה משטרית, אני מוכן לנהל משא ומתן כדי לוודא שלא קורים דברים איומים".

יאיר לפיד, אולפן וואלה! 5 ביולי 2023. ראובן קסטרו
"נולד רוב ליברלי והוא יקבע את עתיד המדינה"/ראובן קסטרו

יו"ר האופוזיציה התייחס גם למחאות נגד הרפורמה, וטען כי "נולד רוב ליברלי" שיקבע את עתיד ישראל בשנים הקרובות. לדבריו, על אף שחברי האופוזיציה נוכחים בכל הפגנה, הוא אינו שולט בה ולא צריך לשלוט בה, גם מול המחאות סמוך לביתם של נבחרי ציבור. "זה לא מטריד אותי, הם פטריוטים ישראלים שנאבקים על מדינתם", אמר. "אנחנו בונים את הרוב הישראלי, יהיה ניסיון להחזיר את השד לבקבוק, והם יגלו שאי אפשר. הרוב הישראלי גילה את קולו, אנשים נאבקים על מה שהם מאמינים בו".

"אנחנו עובדים מסביב לשעון כי יש פה ממשלה רעה שמובילה תהליך לא דמוקרטי אין לה מנדט לעשות אותו, הצלחנו חלק מהזמן לעצור חלק מהדברים", הוסיף לפיד. "העובדה שרוטמן המשיך לנהל דיונים בוועדת החוקה בזמן פיגוע ומבצע בג'נין - זה חוסר גבולות ואי-הבנה אמיתית של מה העם מרגיש וחושב, התפקיד שלנו להילחם בזה".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

לפיד נגד בן גביר: "הניסיון היחיד שלו בתחום זה שעצרו אותו הרבה פעמים"

לאחר סיום מבצע "בית וגן" בג'נין והפיגוע בתל אביב, תקף לפיד בריאיון את הממשלה בהיבט הביטחוני. "התפקוד לא טוב - בחצי השנה האחרונה שלי כראש ממשלה היו 12 פיגועים, בחודש האחרון היו אפס פיגועים, והצלחנו לייצר מגמה של ירידה. בחצי השנה של הממשלה יש 28 הרוגים, שזה אומר שהם לא עושים את עבודתם", אמר. "יש עלייה של 300% בנרצחים במגזר הערבי ויש חוסר ביטחון. אתמול היה פיגוע לא רחוק הבית שלי והשר לביטחון לאומי מגיע לאזור הפיגוע וצועק על התושבים שהם שמאלנים".

"אם מסתכלים על מה שעשינו, בוודאי בנושאים של ביטחון פנים, אחרי הרבה מאוד שנים הצלחנו להוריד את הנרצחים, ירידה בנרצחים של 17%. זה לא נשמע המון אבל ירידה היא חשובה ואז כשיש קפיצה של 300% אתה שואל מה קרה באמצע - הממשלה התחלפה והתחלף השר", המשיך לפיד לתקוף את בן גביר. "אין לו שום כישורים להיות שר, ניסיונו היחיד בתחום זה שעצרו אותו הרבה פעמים. עבריין מורשע בתמיכה בטרור, שמונה הרשעות, יותר מ-50 כתבי אישום. היה עכשיו מבצע, כמובן שאף אחד לא חשב אפילו לעדכן אותו כי ברור שהוא ידליף".

איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
"מגיע לזירת פיגוע וצועק שהתושבים שמאלנים". בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

לאחרונה הודיעה אורנה ברביבאי, חברת מפלגתו של לפיד, על התמודדותה בבחירות לראשות עיריית תל אביב. לפיד כבר הביעה בה תמיכה, ובריאיון בוואלה! סיפר: "אנחנו הולכים גם לערים אחרות, יש עתיד תרוץ ב-62 יישובים ברחבי המדינה, יש מאמץ גדול של המפלגה להיות שחקן חשוב באירוע. מה שאנחנו עושים בתל אביב זו לא מהפכה זה שדרוג, העיר זקוקה לניהול טוב יותר. רון היה ראש עיר טוב, 25 שנה, הצבעתי בשבילו בעבר, אבל מספיק, העיר צריכה ניהול טוב יותר".

לבסוף התייחס לפיד לירידה בסקרים וטען כי ידע שזה יקרה. "תפקידי הוא זה שאומר לכולם שקורה פה משהו נורא, מישהו צריך היה מתוך המערכת לצעוק שיש משהו נורא, לזה יש מחיר בפוליטיקה. אנשים לא אוהבים לשמוע דברים רעים אלא מעדיפים לשמוע שיהיה בסדר וידעתי שזה המחיר", הסביר. "אני מאמין שעם הזמן כשנתקדם לבחירות נדע לטפל בנושא. אני בפוליטיקה לא בשביל סקרים, אלא בשביל עתיד הילדים שלי ובזה מטפלים עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully