וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חילופי אש קשים: צה"ל השלים נסיגה מלאה מג'נין

4.7.2023 / 20:19

שיירות של כלי רכב צבאיים עשו את דרכן אל מחוץ לעיר, כשבמקביל, חילופי אש קשים התפחתו בין חמושים ללוחמי צה"ל, בהם נהרג רב סמל דוד יהודה יצחק, לוחם אגוז בן 23 מבית אל. בהמשך, כלי טיס תקף חוליית מחבלים שהסתתרה בבית קברות והיוותה סכנה לכוחות

מבצע "בית וגן": צה''ל החל לסגת מג'נין/מערכת וואלה!

כוחות צה"ל השלימו הלילה (רביעי) יציאה מלאה מג'נין, ובכך תם מבצע "בית וגן" למיגור הטרור במחנה הפליטים, שארך יומיים. במקביל לתחילת יציאת הכוחות מג'נין, חילופי אש קשים התפחתו אמש בשעות הערב בין חמושים ללוחמי צה"ל, בהם נהרג לוחם אגוז, רב סמל דוד יהודה יצחק. הכוח הופתע מהירי, שהגיע מתוך מבנה בעיר, והשיב באש לעבר היורים. לאחר מכן החמושים עברו לבניין בית החולים הסמוך - וירו גם מתוכו.

לאחר שאיתרו את מקור הירי, הכוחות, בהם לוחמי יחידת אגוז, דובדבן ומגלן, כיתרו את המבנה, וחילופי האש המשיכו מטווח קצר. במקביל, כלים אוויריים חגו מעל המבנה וצה"ל הזעיק סיוע של כלי טיס חמושים. לבסוף, צלף של יחידת אגוז הצליח לפגוע בשניים מהחמושים.

בתום ההיתקלות, צה"ל החל להסיג את הכוחות מג'נין. בזמן יציאת הכוחות, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים שהייתה ממוקמת בבית קברות בפאתי ג'נין, שסיכנה את הכוחות.

מבצע "בית וגן": מל"ט צה"ל תוקף בג'נין/ללא
לוחמי הקומנדו בסמטאות ומסגד הטרור: תיעוד מיוחד ממחנה הפליטים בג'נין 04 ביולי 2023. אמיר בוחבוט, אתר רשמי
לוחמי צה"ל בג'נין, היום/אתר רשמי, אמיר בוחבוט

רס"ל יצחק נפגע מירי בקרב סמוך לבית החולים בג'נין. הוא קיבל טיפול רפואי במקום והועבר על ידי הכוחות מחוץ למחנה הפליטים תוך מאמצים לייצב את מצבו. בהמשך פונה לבית החולים העמק שבעפולה, שם לבסוף נקבע מותו.

במהלך היום, ביקרו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט במוצב סאלם הסמוך לג'נין, וקיבלו עדכון על המצב בשטח ממפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס ומפקד חטיבת מנשה אריק מויאל. ראש הממשלה אמר בתום הביקור כי ברגעים אלו משלימים הכוחות את משימתם בג'נין. "אני יכול לומר שהפעולה הנרחבת שלנו בג'נין איננה חד פעמית. אנחנו נמשיך ככל שדרוש כדי לגדוע את הטרור, אנחנו לא נאפשר לג'נין לחזור להיות עיר מקלט לטרור".

מצה"ל נמסר כי עד כה הוחרמו אלפי אמצעי לחימה, עצרו 300 חשודים שתוחקרו על ידי כוחות הביטחון, השמידו 14 דירות מבוקשים, שלושה חדרי ניהול לחימה ושש מעבדות נפץ. בנוסף, הוחרמו מאות פריטי אמל"ח, מאות אלפי כספי טרור ועשרות ק"ג של חומרים כימי שנועדו להכנת מטענים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully