וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטור אוניברסיטת חיפה בטקס סיום: מטרת המהפכה המשפטית - "למוטט את שלטון החוק"

4.7.2023 / 19:43

פרופ' גור אלרואי אמר בטקס הרשמי כי "את החוק צריך לתקן - אבל לחומרה". הרקטור ניסה להבהיר כי נאומו אינו פוליטי, אך אמר כי "ראש ממשלה שנאשם בשלוש עבירות של שוחד מרמה והפרת אמונים אינו יכול לקדם את הרפורמה" וכי "אזרח שישב בבית הסוהר אינו יכול לכהן כשר"

אוניברסיטת חיפה האירה בניין בכיתוב דמוקרטיה, 29 במרץ 2023/ללא

פרופ' גור אלרואי, רקטור אוניברסיטת חיפה, יצא היום (שלישי) בנאומו בטקס סיום הלימודים נגד המהפכה המשפטית. "המערכת המשפטית בכלל ובג"ץ בפרט נמצאים תחת מתקפה שמטרתה למוטט את שלטון החוק ולהגביר את השפעתם של פוליטיקאים על מערכת המשפט הישראלית", אמר בנאומו. אלרואי הוסיף כי "שתי נשים אמיצות עומדות בפרץ: היועצת המשפטית לממשלה, עורכת הדין גלי בהרב מיארה, ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. אני מבקש מעל בימה זו לחזק את ידיהן בשמירתן על המבצר".

הרקטור הבהיר כי לא ידון בהצעות חוק ספציפית שהממשלה מנסה להעביר, אך מסר כי ברצונו להדגיש "כי זהו איננו נאום פוליטי - זוהי קריאה של רקטור אוניברסיטה לנציגי הציבור שלו לשמור על טוהר המידות, לשמש דוגמה ומופת בפני הציבור שאותו הם משרתים".

יוזכר, שלפני כחודש היה אלרואי בין כמה עשרות מפגינים בכניסה לאוניברסיטת חיפה במחאה על הכוונה לאסור על הנפת דגלי פלסטין בקמפוסים, ולהטיל סנקציות של השעייה על כל מי שיפגין "חוסר נאמנות". בהפגנה, המפגינים קראו במגפון לנשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין לעשות את מה שעשה מקבילו באוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, שהודיע שלא יאכוף תקנות כאלה.

רקטור אוניברסיטת חיפה פרופ׳ גור אלרואי בטקס סיום הלימודים, 4 ביולי 2023. אוניברסיטת חיפה, אתר רשמי
"המערכת המשפטית נמצאת תחת מתקפה". רקטור אוניברסיטת חיפה, היום/אתר רשמי, אוניברסיטת חיפה

עוד הסביר אלרואי בנאומו כי "התנהלות של משרתי הציבור במדינה מתוקנת צריכה להיבחן בראש ובראשונה על פי ראיות משפטיות של מותר ואסור, אבל גם, ולא פחות חשוב מכך, על פי אמות מידה ערכיות ומוסריות", ובתוך כך פירט כי "ממשלה רשאית לקדם רפורמה במערכת המשפט, אבל ראש ממשלה שנאשם בשלוש עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים אינו יכול, במשמרת שלו, לקדם את הרפורמה", וכי "אזרח שהורשע וישב בבית הסוהר על שוחד ונאשם בהעלמת מס אינו יכול לכהן בתפקיד ציבורי, כחבר כנסת ובוודאי שלא כשר בישראל".

במרץ האירה אוניברסיטת חיפה את מגדל אשכול של האוניברסיטה במילה דמוקרטיה, דגל ישראל ו-75, כמספר שנות המדינה. נשיא האוניברסיטה, הפרופסור רון רובין אמר אז כי "זה הזמן להזכיר שהמטרה המרכזית של כולנו היא דמוקרטיה". "חשוב שכולנו נזכור שבית שיחולק, לא יעמוד. זו החובה של כולנו לקיים הידברות כנה ובלב פתוח כדי לשמור על הדמוקרטיה הישראלית היקרה ללב כולנו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully