וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וגלנט ביקרו סמוך לג'נין: "הפעולה הנרחבת שלנו אינה חד פעמית, נמשיך ככל שדרוש"

צה"ל ממשיך במבצע "בית וגן" בקן הטרור. משעות הלילה נתפסו על ידי לוחמי הקומנדו עשרות רובים ורכב ששימש את הג'יהאד האיסלאמי להברחת נשק. במקום מתרחשים חילופי אש בין הלוחמים לחמושים וכלי טיס של צה"ל חג באוויר. גורם ביטחוני: יותר מ-3,500 פלסטינים התפנו מרצון

הצהרת נתניהו/ערוץ 14

כוחות צה"ל המשיכו היום (שלישי) בפעילות בג'נין, ולוחמי מגלן, אגוז ודובדבן איתרו יותר מ-35 רובים בתוך מחנה הפליטים. גורם ביטחוני בכיר אמר כי "מדובר במכה קשה לחמושי המחנה". כמו כן, שב"כ וחטיבת הקומנדו איתרו בשכונת ג'בריאת את הרכב איתו פעילי הג'יהאד האסלאמי העבירו חמושים ותחמושת בין בתים במטרה להערים על צה"ל. גורם צבאי סיפר לוואלה! כי הפעילים הסתירו את הרכב בין השכונות, אך בזכות התעקשות שב"כ ומח"ט הקומנדו הוא אותר. מאוחר יותר, ביקרו ראש הממשלה ושר הביטחון במוצב סמוך לג'נין ומסרו: ברגעים אלו משלימים הכוחות את משימתם, הפעולה אינה חד פעמית.

בנוסף, במהלך היום אותרה ונוטרלה מעבדת מטענים בה היו עשרות מטענים, הושמדו שני חדרי ניהול לחימה בהם אמצעי לחימה רבים והוחרמה תחמושת וכספי טרור בכפר ברוקין הסמוך לג'נין. עוד נמסר מצה"ל כי עד כה הוחרמו אלפי אמצעי לחימה, עצרו 300 חשודים שתוחקרו על ידי כוחות הביטחון, השמידו 14 דירות מבוקשים, שלושה חדרי ניהול לחימה ושש מעבדות נפץ. בנוסף, הוחרמו מאות פריטי אמל"ח, מאות אלפי כספי טרור ועשרות ק"ג של חומרים כימי שנועדו להכנת מטענים.

בתוך כך, לפני זמן קצר נפתחה אש מכמה כיוונים לעבר כוחות חטיבת הקומנדו. הכוחות מנהלים חילופי אש עם החמושים, ועד כה לא דווח על נפגעים. במקביל, כלי טיס של חיל האוויר ממשיכים לחוג מעל מחנה הפליטים. גורם ביטחוני אמר כי עד השעות האחרונות התפנו ממחנה הפליטים ג'נין יותר מ-3,500 פלסטינים. הפינוי היה מרצון ובתיאום עם הסהר האדום והמנהל האזרחי.

פעולה צבאית של צה"ל בג'נין. 4 ביולי 2023. רויטרס
ג'נין, היום/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ביקרו מוקדם יותר היום במוצב סאלם הסמוך לג'נין, וקיבלו עדכון על המצב בשטח ממפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס ומפקד חטיבת מנשה אריק מויאל. ראש הממשלה אמר בתום הביקור כי ברגעים אלו משלימים הכוחות את משימתם בג'נין. "אני יכול לומר שהפעולה הנרחבת שלנו בג'נין איננה חד פעמית. אנחנו נמשיך ככל שדרוש כדי לגדוע את הטרור, אנחנו לא נאפשר לג'נין לחזור להיות עיר מקלט לטרור".

שר הביטחון יואב גלנט מסר כי "בשנתיים האחרונות ג'נין הפכה למפעל לייצור טרור - ביומיים האחרונים זה נגמר. אנחנו קטענו את תהליך ייצור אמצעי הלחימה, תפסנו אלפי מטענים, השמדנו עשרות מקומות ייצור, בתי מלאכה ומעבדות של חומרי נפץ".

"ייקח עוד קצת זמן ואנחנו נגיע למצב בו אנחנו נהיה מסוגלים לנוע בכל מקום, במחנה הפליטים או בכל מקום אחר, עם צוות לוחמים, ולא עם חטיבה שלמה. זה העיקרון - חופש הפעולה", אמר וסיכם: "כל מי שמנסה לפגוע באזרחים ישראליים ישלם מחיר ואנחנו נגיע אליו, אל ביתו, אל חדר השינה, נעצור אותו ונביא אותו לדין".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פעולה צבאית של צה"ל בג'נין. 4 ביולי 2023. רויטרס
ג'נין, היום/רויטרס

הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר היום בבסיס אגף המודיעין במרכז הארץ וקיבל סקירה אודות המאמצים שנעשו ערב המבצע והובילו להפללה של עשרות יעדי טרור ואודות המאמצים להנגשת המודיעין ללוחמים הפועלים בשטח.

בטקס חילופי מפקדת העומק שנערך מוקדם היום בקריה אמר הלוי כי לאחר המבצע צה"ל ידע "להיכנס לאן שנרצה, עת שנידרש ומתי שנבחר. לא יהיה מקום בטוח למחבלים - ומי שברח היום אנחנו נדאג למצוא אותו מחר".

פעולה צבאית של צה"ל בג'נין. 4 ביולי 2023. רויטרס
פעילות צה"ל בג'נין, היום/רויטרס

משרד החוץ הגרמני פרסם הודעה בה כתב כי גרמניה מודאגת מאוד מהמצב בישראל ו"בשטחים הפלסטינים הכבושים" וגינו "בצורה החריפה ביותר" את הפיגוע בתל אביב. עוד נכתב כי "לישראל, כמו לכל מדינה, יש את הזכות להגן על עצמה מפני טרור. במבצע הצבאי הישראלי במחנה הפליטים בג'נין, שנמשך כבר יומיים, יש לשמור על העקרון הבינלאומי של מידתיות. ההגנה על אזרחים חייבת תמיד להיות בראש סדר העדיפויות ויש להבטיח גישה נאותה לסיוע הומניטרי".

בנוסף קרא משרד החוץ בגרמניה: "כל מי שנושא באחריות למצב צריך כעת לעשות את מירב המאמצים להרגיע את המצב הביטחוני המתוח ולמנוע אלימות נוספת. ללא פתרון מדיני לסכסוך, לא ניתן יהיה להתמודד עם גורמי האלימות".

פעילות לסיכול טרור במחנה הפליטים ג'נין. 4 ביולי 2023. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בג'נין, היום/דובר צה"ל

דובר צה"ל דניאל הגרי הסביר כי תכלית הפעילות היא סיכול יכולות טרור ופגיעה במבוקשים, מעבדות ואמצעי לחימה, והבהיר כי מטרת הכוחות היא לא לכבוש את מחנה הפליטים. לדבריו, אחרי הפצצת החמ"ל המרכזי, המשיכו התקיפות האוויריות וכלי טיס המאוישים מרחוק תקפו מחבלים ומכולת מטענים.

המבצע בג'נין כולל פעילות משולבת של כוחות מהאוויר ומהקרקע, ומשתתפים בה יותר מאלף חיילים. בין היתר משתתפים בפעילות מסתערבים, כוחות מיוחדים מחטיבת הקומנדו, כוחות הנדסה, יחידת עוקץ, לוחמי יחידת יהל"ם, לוחמי איסוף קרבי, אנשי המנהל האזרחי ואנשי שב"כ. בנוסף פועלים במרחב אנשי חיל האוויר וחיל התותחנים, שמפעילים כלי טיס בשמי המחנה. יחידת 669, המתמחה בחילוץ ופינוי, הועמדה בכוננות גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully