וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי פלסטינים נמלטו ממחנה הפליטים בג'נין: "ההרס - כמו אחרי רעידת אדמה"

ראש העיר אמר כי מבצע "בית וגן" גרם לנזק אדיר, והאו"ם הזהיר מפני פגיעה באספקת המים והחשמל. משפחות רבות חיפשו מחסה בבית החולים, שבו מטופלים פצועים רבים. "שום דבר לא בטוח במחנה"

תיעוד של השמדת אחד מחמ"לי ניהול הלחימה ע"י לוחמי הנדסה/מתוך הרשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ראש עיריית ג'נין אמר היום (שלישי) כי ההרס בעיר בעקבות הפעילות כוחות הביטחון הוא "כמו אחרי רעידת אדמה", בעוד שאלפי משפחות נמלטו ממחנה הפליטים עם יומו השני של מבצע "בית וגן". משרד הבריאות ברמאללה עדכן הבוקר כי מניין ההרוגים עלה לעשרה, וגורמים בעיר ציינו כי היקף כזו של פעילות לא נראה מאז ימי מבצע "חומת מגן" ב-2002, בשיאה של האינתיפאדה השנייה.

יובאנה ארסנייביץ', מארגון רופאים ללא גבולות, אמרה כי בית החולים בעיר קיבל יותר מ-90 פצועים מירי ומרסיסים. לדבריה, הייתה הפוגה קצרה בלחימה שבמהלכה משפחות רבות, חלקן עם תינוקות בני יומם, הגיעו לבית החולים כדי לבקש מקלט.

אזרחים בורחים ממנחה הפליטים בג'נין בעקבות מבצע בית וגן, 3 ביולי 2023. רויטרס
הקרבות בג'נין - הקשים ביותר מאז "חומת מגן". משפחות עוזבות את מחנה הפליטים, הלילה/רויטרס

במקביל, בכיר באו"ם אמר כי אספקת החשמל והמים במחנה הפליטים ניזוקה בשל הלחימה. פרחאן חאק, סגן דובר מזכ"ל האו"ם, אמר לרשת BBC כי יש קושי להשיג מידע מדויק על המתרחש במחנה. לדבריו, מרכז רפואי של האו"ם, המנהל את המחנה, לא מתפקד בשל הקרבות.

"אנחנו צריכים לוודא שכל מה שקורה הוא בהתאם לחוק הבינלאומי, והאירועים ב-36 השעות האחרונות לא מספקים אינדיקציה כזו", הוסיף. הוא ציין כי האו"ם נמצא בקשר עם ישראל "כדי לנסות ולהבטיח שנורמות בינלאומיות בסיסיות נשמרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פעולה צבאית של צה"ל בג'נין. 4 ביולי 2023. רויטרס
נזק שנגרם למבנה במחנה הפליטים בג'נין/רויטרס

בנוסף לכך, ארגון הבריאות העולמי אמר כי כוחות הביטחון לא מאפשרים לצוותי הצלה להיכנס למחנה הפליטים כדי לטפל בפצועים. "שום דבר לא בטוח במחנה", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס חוסיין זידאן, בן 67, המטופל בבית החולים הסמוך למחנה הפליטים. "הם חופרים את הכבישים עם בולדוזרים. למה? מה המחנה עשה?".

ישראל טוענת כי היא מתמקדת רק בגורמי טרור ומנסה לצמצם את הפגיעה באזרחים. גורם ביטחוני אמר הבוקר כי טרם התקבלה החלטה לסיים את המבצע, שספג גינויים מצד מדינות ערב, בהן ירדן, מצרים ואיחוד האמירויות הערביות, שלהן יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

בשעות הקרובות תתקיים הערכת מצב ויוצג המודיעין, והרמטכ"ל יגבש המלצות לדרג המדיני", אמר הגורם הביטחוני.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'נין
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully