וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בצפון תל אביב: 9 פצועים בהם שניים במצב קשה, המחבל חוסל

המחבל, בן 20 מאזור חברון, שהה בישראל באופן לא חוקי. הוא פגע בתחנת אוטובוס בזמן שאזרחים המתינו בה, יצא מהמכונית והחל לדקור - עד שנוטרל בידי אזרח שישב בבית קפה סמוך. המפכ"ל: אנשים הקשורים אליו נעצרו. חמאס: "תגובה ראשונה למבצע בג'נין"

פיגוע רמת החייל מצלמת אבטחה/מערכת וואלה!

תשעה בני אדם נפצעו היום (שלישי) בפיגוע דריסה ודקירה בשכונת נאות אפקה ב' שבתל אביב. שניים מהפצועים, בני 30 ו-76, פונו לבית החולים במצב קשה לאחר שנדקרו בבטן ובחזה, מצבה של אישה אחרת מוגדר בינוני-קשה. ארבעה אחרים נפגעו בינוני ושניים קל, אחת מהם לקתה בחרדה.

המחבל נורה למוות על ידי אזרח שהיה במקום. בשב"כ מסרו כי למפגע, עבד אלואהב חלאילה בן ה-20 מהכפר סמוע שבדרום הר חברון, אין רקע ביטחוני קודם. הוא שהה בישראל באופן לא חוקי.

האזרח שנטרל את המחבל שחזר את רגעי הפיגוע ואת הרגע בו ירה במפגע: "הוא יכול היה להוריד עשרה אנשים בקלות, כשיריתי את הכדור הראשון הרגליים שלי רעדו. התפללתי שהכדור יצא, כי אם לא אני מת".

"החניתי את האופנוע בתחנה. למרבה המזל השמש סינוורה אותי אז עליתי על המדרכה לדבר בטלפון. איך שעזבתי את התחנה שמעתי בום מאחורי", הוא משחזר. "חשבתי שזו תאונת דרכים כי הוא יצא ודקר, חשבתי שאולי זה ריב בין נהגים. אבל הוא עזב את הקורבן והמשיך לאחרים. הוצאתי את האקדח, דרכתי אותו ופתאום הוא רץ לעברי - ואז 'הורדתי' לו שניים. היה לידי אדם מבוגר שניסה לנטרל אותו, ואז יריתי עוד שני כדורים. זה היה נס, חלפו מהאירוע כמה שניות. הוא היה מפחיד".

המפכ"ל קובי שבתאי בזירת הפיגוע/דוברות משטרת ישראל

בהגיעו לזירת הפיגוע, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי אמר: "המחבל הגיע רכוב בטנדר, הוא הגיע במהירות ופגע בתחנת אוטובוס. הוא יצא מהרכב והחל לדקור עוברי אורח. אזרח שהיה חמוש נטרל אותו בירי". שבתאי הוסיף: "משבח את פעילות האזרח שעם הרבה אומץ הצליח לסכל את האירוע ולמנוע את המשך מסע הרצח של אותו מחבל. אני פונה לציבור ולאזרחים לגלות עירנות. הערכנו שכתוצאה מהפעילות ביהודה ושומרון, המוטיבציה לפיגוע תעלה".

מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד הוסיף: "אנחנו נמצאים באירוע קשה מאוד. אנחנו חווים שני אירועים קשים תוך יומיים. לא הייתה לנו ידיעה מוקדמת על הפיגוע הזה, זה מפגע בודד. אנחנו נערכים לכל תרחיש כדי להחזיר את הביטחון האישי". על ההדחה מהתפקיד אמר אשד: "מפקד הוא מפקד עד שהוחלט אחרת. כל השאר פחות חשוב".

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע מאוחר יותר לזירת הפיגוע, שם התקבל בקריאות: "הבטחת ביטחון, איפה הביטחון?", "גזען", טרוריסט", "תתבייש" ו"לך הביתה".

מנשה מוקמל, עובר אורח שהיה עד לפיגוע, סיפר לוואלה! כי הדורס נסע במהירות, פגע בתחנת אוטובוס ובאזרחים שחיכו בה, יצא מהמכונית, והמשיך בדקירות. "צעקו פיגוע פיגוע, ולקוח של בית הקפה ירה בו", שחזר. "ראיתי אותו דוקר, באינסטינקט הראשוני עוד לא הבנתי מה אני רואה", סיפר עד ראייה אחר. "היה בלאגן בקפה ליד, ואז מישהו משם יצא וירה בו תוך כדי שהוא בורח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חמאס: "תגובה ראשונה לפעולה בג'נין"

לפי לשכת רה"מ, ראש הממשלה נתניהו מקבל עדכונים שוטפים על הפיגוע ו"עוקב אחר ההתרחשות". במקביל, ארגון הטרור חמאס בירך על הפיגוע ואמר כי מדובר ב"תגובה ראשונה לפעולה בג'נין". למרות שהארגון לא לקח אחריות על הפיגוע, הוא ציין כי המחבל היה פעיל חמאס.

בעקבות הפיגוע, רחוב פנחס רוזן בין שלונסקי למבצע קדש נחסם לתנועה לשני הכיוונים. מהמשטרה נמסר כי הציבור מתבקש לא להגיע למקום.

המחלקה לרפואה דחופה, איכילוב, תל אביב. 04 ביולי 2023. ארז הראל
המחלקה לרפואה דחופה באיכילוב נערכת לקבלת הפצועים/ארז הראל

ביומיים האחרונים יצא צה"ל במבצע "בית וגן" למיגור הטרור בג'נין. הלילה פעלו הכוחות לאתר מעבדות חבלה, מצבורי אמצעי לחימה וחמושים. לדברי גורם ביטחוני, צה"ל פרוס עם כל היחידות מסביב למחנה הפליטים, ונערך לפשיטות נוספות על יעדי טרור.

לפי שעה, כך הוסיף הגורם הביטחוני, לא התקבלה החלטה לסיים את המבצע ובצה"ל ממשיכים להעמיק את ההישג. אולם, בשעות הקרובות תתקיים הערכת מצב שבה יוצג המודיעין והרמטכ"ל יגבש בהתאם המלצות לדרג המדיני. ההערכה היא שבמערכת הביטחון אין כוונה להאריך את המבצע בעוד כמה ימים.

במהלך היום, התקיימו שתי הערכות מצב בהשתתפות שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הלוי, ראש שב"כ בר ובכירים נוספים במערכת הביטחון. בתום הערכת המצב הראשונה, מטעמו של גלנט נמסר כי הוא הדגיש שלכוחות בשטח יש גיבוי מלא להפעיל את כל "האמצעים הנדרשים", להשגת מטרות המבצע ו"להשבת השקט באזור". הערכת המצב השנייה נערכה בראשות רה"מ נתניהו, שמטעמו נמסר כי במהלכה נקבעו יעדי המשך למבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully