וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל על הפשיעה הלאומנית: "קצין שיעמוד מנגד - אינו יכול להיות קצין"

28.6.2023 / 16:58

הלוי התייחס לפרעות המתנחלים בכפרים הפלסטיניים והוסיף ביקורת על חברי הקואליציה: "מי שמשתלח בצה"ל שיזכור - התנצלות לא מבטלת את הנזק שנגרם". רה"מ נתניהו: "אין מקום לסרבנות". גלנט: "האיומים להפסקת ההתנדבות מסכנים את כשירות צה"ל"

מעריב

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי התייחס היום (רביעי) פעם נוספת לפרעות המתנחלים בכפרים הפלסטיניים שאירעו בימים האחרונים, כמו גם להשתלחות בצה"ל ובמפקדיו, כפי שנשמעה מצידם של כמה בכירים בקואליציה, שרים בממשלה ובקרב חוגים מסוימים של תושבי יהודה ושומרון.

"הטרור ותוצאותיו הקשות מביאים חלק מהאנשים לעשות מעשים אסורים מוסרית וחוקית", אמר הלוי. "קצין הרואה אזרח ישראלי, המתכוון לזרוק בקבוק תבערה לבית פלסטיני ועומד מנגד, אינו יכול להיות קצין. זו דרכנו, זה כוחנו כאן בהשוואה לאזור המורכב בו אנו חיים ואסור לנו לשחוק זאת", הוסיף. את הדברים אמר הלוינ בנאום שנשא בטקס סיום קורס קצינים קרביים ביבשה, תוך שהוא זוכה לתשואות מהקהל.

עוד אמר הרמטכ"ל בהתייחסו להשתלחות בצה"ל ובבכיריו על רקע האירועים ביהודה ושומרון, כי "כל מי שמשתלח בצה"ל נכון שיזכור: גם התנצלות עוקבת אינה מבטלת את הנזק הרב שנגרם". לדבריו של הלוי, "צה"ל פועל אך ורק לצורך ביטחון האזרחים, מכאן סמכותו. ההשתלחות במי שמקדישים את חייהם להגן, פוגעת בביטחון האזרחים".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 66, מחנה לסקוב בה"ד 1. 28 ביוני 2023. דובר צה"ל, צילום מסך
"מי שמשתלח בצה"ל - גם התנצלות אינה מבטלת את הנזק שנגרם". הרמטכ"ל הלוי/צילום מסך, דובר צה"ל

"כולנו חייבים להתייצב יחד כדי להגן על המדינה שלנו. אין ולא יהיה מקום לסרבנות - לא מצד זה ולא מצד כלשהוא. יש לנו מדינה אחת, יש לנו צבא אחד ויש לנו בית אחד", אמר בנאומו ראש הממשלה בנימין נתניהו.

שר הביטחון יואב גלנט הוסיף: "גרירה של צה"ל ומפקדיו לויכוח ומחלוקת, היא מדרון חלקלק המסכן את קיומה של מדינת ישראל". לדבריו, "אסור לנו לאפשר לאף אחד להשתמש בצה"ל ככלי ניגוח בקמפיינים פוליטיים או כחלק מאמירות מסיתות של אנשים עלומי שם".

"הקריאות לסרבנות והאיומים להפסקת ההתנדבות מסכנים את כשירותו", ציין. "כל מי שקורא לסרבנות איננו פועל כחלק ממחאה לגיטימית, בקריאתו הוא פוגע בדבר החשוב ביותר שיש לנו- ביטחון מדינת ישראל. חובתנו כחברה חפצת חיים, לשמור על צה"ל מעל ומחוץ לכל מחלוקת", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מחאה שקטה בטקס סיום קורס קצינים, הורי קצינים הפנו את גבם במהלך נאום נתניהו. מחנה לסקוב בה"ד 1. 28 ביוני 2023. אבי רוקח
מחאה שקטה בטקס סיום קורס קצינים, הורי קצינים הפנו את גבם במהלך נאום נתניהו/אבי רוקח
בנימין נתניהו בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 66, מחנה לסקוב בה"ד 1. 28 ביוני 2023. דובר צה"ל, צילום מסך
"אין מקום לסרבנות לא מצד זה ולא מהצד האחר". נתניהו/צילום מסך, דובר צה"ל
שר הביטחון יואב גלנט בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 66, מחנה לסקוב בה"ד 1. 28 ביוני 2023. דובר צה"ל, צילום מסך
"הקריאות לסרבנות והאיומים להפסקת ההתנדבות מסכנים את כשירותו של צה"ל". גלנט/צילום מסך, דובר צה"ל

יצוין כי ביום שני, שרת ההתיישבות והשרה למשימות לאומיות אורית סטרוק (הציונות הדתית) התייחסה להודעה המשותפת שהוציאו הרמטכ"ל הלוי, המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי וראש שב"כ רונן בר, בה כינו את התפרעויות המתנחלים ביהודה ושומרון "טרור לאומני".

"הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש שב"כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כוח ואגנר?", אמרה השרה סטרוק. "מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה, אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני", הוסיפה. בסיום הריאיון, הדגישה השרה סטרוק כי היא מעריכה את ראשי מערכת הביטחון על פעילותם, אך חזרה שוב על כך שעשו טעות בהתנהלותם בימים האחרונים מול המתנחלים.

מאוחר יותר, השרה פרסמה ציוץ בחשבון הטוויטר שלה בו התנצלה על השימוש בביטוי "כוח ואגנר". לדבריה, השימוש בו היה שגוי. "‏לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, על כך שראשי מערכות הביטחון שלנו, מסורים וראויים להערכה ככל שהם, לא אמורים להיות מטיפי-מוסר", כתבה.

מאוחר יותר באותו יום, מפקד חטיבת בנימין אליאב אלבז הותקף מילולית על ידי אזרחים ישראלים שנכחו בניחום משפחת הראל מסעוד, שנרצח בפיגוע בעלי שבוע שעבר. "רוצח, אתה רצחת את מסעוד", קראו בין היתר הנוכחים לעברו. בעקבות הקריאות, עזב אלבז את המקום.

מח"ט בנימין הגיע לנחם את את אחת ממשפחות הנרצחים מהפיגוע בסמוך לעלי והותקף מילולית/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על רקע חידוש החקיקה, בצה"ל חוששים מסירוב של אנשי המילואים, לרבות אלו המשרתים באגף המודיעין ובחיל האוויר. מפקדי היחידות שבמוקד השיח התבקשו לעקוב אחר אירועים חריגים ולדווח עליהם.

יצוין כי בשבוע האחרון, על רקע הצהרות הקואליציה כי ימשיכו בצעדי החקיקה המשפטית, חזרו גם מחאות והצהרות אנשי המילואים. שלשום, פרסמו 250 אנשי מילואים במערך הסייבר ומאות יוצאי שב"כ הצהרת התנגדות תקיפה נגד צמצום עילת הסבירות שמקדמת הקואליציה.

המכתבים מתווספים להודעת המילואמניקים במערך המ"מ על עשרות מצטרפים חדשים שהודיעו על סיום התנדבותם לשירות מילואים ביום ראשון, והודעות מחאה של יוצאי יחידת 8200 ו-300 רופאי מילואים שפורסמו בימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully