וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה הפילה הצעת חוק להגנה על עיתונאים מאלימות, לוין נימק: הם תועמלנים

28.6.2023 / 17:49

הצעת החוק שיזם עידן רול קובעת שביהמ"ש יוכל להוציא צו הרחקה ולקבוע פיצוי נגד מי שמאיים על עיתונאים. שר המשפטים אמר כי חשוב למתן אפשרות לעיתונות לפעול באופן חופשי, ותקף עיתונאים מערוץ 12 ו-13: "עושים תעמולה שבינה לעבודה עיתונאית אין כל קשר"

יוסי אלי, כתב חדשות 13 והצלם שי פוני מותקפים על ידי שוטרים בהפגנה נגד ההפיכה המשטרית בירושלים/לירן תמרי, מיינט וידיעות ירושלים

הקואליציה דחתה היום (רביעי) הצעת חוק שיזם ח"כ עידן רול מיש עתיד, שנועדה להגן על עיתונאים כך שיוכלו למלא את תפקידם מבלי לחשוש מפני שיותקפו. שר המשפטים יריב לוין, שנימק את ההתנגדות מטעם הממשלה, האשים עיתונאים בערוצי הטלוויזיה 12 ו-13 בהיותם "תועמלנים שעושים תעמולה שבינה לעבודה עיתונאית אין כל קשר", כלשונו.

הצעת החוק של ח"כ רול קובעת כי בחוק למניעת הטרדה מאיימת תהיה גם הגדרה נוספת של "עיתונאי". כך, בית המשפט יוכל להפעיל סמכותו בהוצאת צו הרחקה, גם במקרים שבהם מתבצעת הטרדה מאיימת נגד עיתונאי, ולקבוע כי במקרים של הפרת צו למניעת הטרדה מאיימת שבוצע כנגד עיתונאי - יהיה רשאי לקבוע פיצוי ללא הוכחת נזק בסך של עד 50,000 שקלים.

יריב לוין בכנסת. פלאש 90 יונתן זינדל, עיבוד תמונה
יריב לוין/עיבוד תמונה, פלאש 90 יונתן זינדל

לוין אמר בפתח דבריו כי "קיימת חשיבות של ממש בכל משטר דמוקרטי למתן אפשרות לעיתונות, על כל גווניה, לפעול באופן חופשי, ללא לחצים, ומטבע הדברים גם ללא איומים פיזיים או אחרים על העיתונאים עצמם במסגרת ביצוע תפקידם. לפיכך, מטרת הצעת החוק ראויה בכל קנה מידה". עם זאת, הוסיף כי "יש להתנגד להסדרים המוצעים בהצעת החוק הנוכחית היות והם 'אינם מתאימים'".

עוד הוסיף, "יש בהצעה הזאת עוד בעיה קשה, לו הייתי מאשר אותה הייתי סופג טענות קשות כמעט מכל אלה שעובדים בערוצים 12 ו-13. אתה יודע למה? כי הם היו אמורים לי שההצעה הזאת לא מגנה עלינו כי אנחנו כבר מזמן לא עיתונאים, אלא תועמלנים שעושים תעמולה שבינה לעבודה עיתונאית אין כל קשר".

השר לוין פנה לח"כ רול ואמר כי "במקום להגן על תועמלנים שמשתמשים לרעה בכלי התקשורת שיש להם, לדאוג לשלומם ולביטחונם של כלל אזרחי ישראל כולל השכנים שלי, שגם להם יש זכויות. אני מציע לך ח"כ רול לבוא ולדרוש שבאמת תהיה פה עיתונות חופשית ושומרת סף ולא שידורי תעמולה בוטים".

לאחר שהצעת החוק נדחתה ברוב קולות - ח"כ רול אמר בתגובה: "ידע כל כתב בישראל שמעז לעשות את עבודתו ולבקר את השלטון שדמו הפקר. ‏הקואליציה בהובלתו של שר המשפטים לוין הצביעה היום נגד הצעת החוק שלי להגנה על עיתונאים ובעד הפקרת התקשורת החופשית ואנשיה".

חברת הכנסת עידן רול מיש עתיד בוועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת. 15 ביולי 2019. הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90
עידן רול/פלאש 90, הדס פרוש, פלאש 90

בחודש מרץ הותקפה עיתונאית ערוץ 14, שיראל ללום נהיר, בהפגנה נגד המהפכה המשפטית. זאת, בעת שהייתה בהיריון מתקדם. אתמול, נחקר במשטרה איציק מדינה, תושב פתח תקווה החשוד במעורבות באירוע. ב-10 ביוני צוות חדשות 13, הכתב עלי מוגרבי והצלם גדעון לב ארי, הותקפו בידי מתפרעים במהלך דיווח מהפגנה. מוגרבי חטף מכות יבשות ופונה למיון. כמו כן, שברו את הטלפון הנייד שלו.

באמצע חודש מאי השנה הותקפה כתבת חדשות 13 טליה כהן והצלם שלה בטיילת בתל אביב ע"י עובר אורח שגם ריסס אותם בגז פלפל. כמה שבועות לפני כן, כתבת חדשות 13 הותקפה באור עקיבא ע"י אזרחים כשמסביבם דגלי הליכוד. בחודש מרץ, כתב חדשות 13 יוסי אלי וצוותו וכתב החדשות בערבית בתאגיד השידור הישראלי (מכאן) תאמר אלכילאני הותקפו, ואלי סבל משבר בצלע כתוצאה מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully