וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי: "אי אפשר לפטר את היועמ"שית בגלל עילת הסבירות; להעמיד לדין את מנדלבליט"

28.6.2023 / 17:34

שר התקשורת התראיין בחדשות 12 וציין כי ביום כניסתו לתפקיד אמר לבהרב מיארה שלא תביא איתה הרבה חפצים כי "היא תלך הביתה מאוד מהר, בגלל זה אנחנו עושים רפורמה במערכת המשפט". בהמשך, קרעי תקף את מערכת המשפט וכינה אותה "כנופיית שלטון החוק"

שר התקשורת שלמה קרעי בכנס DIGIT 2023 לעיתונות אונליין, אוניברסיטת רייכמן, 9 בינואר 2023. ניב אהרונסון
"מבחינתי היא צריכה ללכת הביתה היום". השר קרעי על היועמ"שית בהרב מיארה/ניב אהרונסון

שר התקשורת שלמה קרעי התראיין היום (רביעי) לתכנית "מהדורה ראשונה" עם אלמז מנגיסטו בחדשות 12, שם התייחס בין היתר להמשך קידום המהפכה המשפטית ולדברים שאמרו ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק והיועמ"ש הקודם אביחי מנדלבליט.

כמו כן, השר קרעי התייחס לאפשרות שהממשלה הנוכחית בראשות בנימין נתניהו תפטר את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ואמר כי "אי אפשר לפטר את היועמ"שית כל כך מהר בגלל עילת הסבירות". כשנשאל האם הקואליציה מתכוונת להדיח אותה ולפטר אותה מתפקידה בעתיד הנראה לעין, קרעי ציין כי ביום כניסתו לתפקיד שר התקשורת אמר לה לא להביא איתה הרבה חפצים כי "היא תלך הביתה מאוד מהר".

"אני עדיין חושב שזה מה שצריך להיות", הבהיר קרעי. "בגלל זה אנחנו עושים רפורמה במערכת המשפט. מבחינתי היא צריכה ללכת הביתה היום, כנראה שאי אפשר לממש את התהליך כל כך מהר בגלל הסיפור של עילת הסבירות", הוסיף.

צמצום עילת הסבירות: כל מה שצריך לדעת על הצעת החוק השנויה במחלוקת

לקראת סיום הריאיון, קרעי גרס כי "משילות באמת אין כאן, אנחנו נחזיר את המשילות לנבחרי הציבור, אנחנו נעשה את מה שנדרש במערכת המשפט, שלא תהיה כנופיית שלטון החוק שיכולה להפוך את השלטון, ולהדיח ראש ממשלה מכהן כמו שהתגלה היום".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
"אי אפשר לפטר את היועמ"שית כל כך מהר בגלל עילת הסבירות"/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

בפתח הריאיון, קרעי התייחס למכתב ששלח הבוקר ליועמ"שית בהרב מיארה בדרישה לחקור את המפכ"ל לשעבר, רב-ניצב בדימוס, רוני אלשיך, בגין "ביצוע הפיכה".

"אותו אלשיך שביומו האחרון הגישו את המלצת המשטרה לשוחד, והחליטו להגיש בסוף כתב אישום בגין אותה המלצה, הוא אומר: 'הבנו שאנחנו לא נצטרך לבסס את כתב האישום הזה בבית המשפט, חשבנו שאולי הליכודניקים ידיחו אותו'. מה שקורה כאן, זה שהכול מתרסק, כמו מגדל קלפים", אמר קרעי.

עוד הוסיף השר קרעי וקרא להעמיד לדין את היועמ"ש הקודם אביחי מנדלבליט, ולחקור באזהרה את המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך. "כל הניסיונות לתפור, לאיים וכל תרגילי החקירה המלוכלכים - אלשיך היה המפכ"ל באותו זמן. ההמלצה על כתב האישום מבוסס על תהליך שאלשיך בנה לאורך כל הדרך".

בהתייחסו לדבריו שאמרו בעבר נתניהו, השר במשרד המשפטים דודי אמסלם והשר לשעבר משה כחלון על כך שראש ממשלה עם כתבי אישום בגין שוחד לא יכול לכהן כראש ממשלה, קרעי טען כי המקרה של נתניהו שונה וכי בתיק של ראש הממשלה "השופטים בעצמם לא מאמינים בתיק", כשלדבריו, "השופטים אומרים לפרקליטות: 'כדאי לך למשוך את תיק השוחד'". לטענת שר התקשורת, "אם היה כאן ביסוס אמיתי לשוחד, הציבור לא היה בוחר בנתניהו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
להעמיד לדין ולחקור באזהרה. מנדלבליט ואלשיך/ראובן קסטרו

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של השר קרעי: "דבריו של השר קרעי משוללי כל יסוד ואינם מייצגים את דעתו של ראש הממשלה. צמצום עילת הסבירות מקודם בהתאם למתווה שופט העליון סולברג ומצע מפלגתו של גדעון סער. שאלת פיטוריה של היועמ"שית אינה על הפרק".

יצוין כי בניגוד לתגובת הליכוד, המתווה הנוכחי של החוק לביטול עילת הסיבות אינו דומה לעקרונות שהציג שופט העליון נעם סולברג וגם לא הופיע במצע מפלגתו של גדעון סער.

בהקשר זה, גדעון סער מסר בתגובה להודעת הליכוד: "אני שמח לראות שהליכוד רואה בי בר סמכא בתחום המשפט, ובצדק, רק חבל שהוא מפיץ פייק ניוז. ביטול עילת הסבירות מעולם לא הייתה באג'נדה שלי או במצע תקווה חדשה. אשמח ללמד איך עושים רפורמה אמיתית במקום הרס מערכת המשפט והמשטר בישראל שמוביל היום הליכוד".

מאוחר יותר, בליכוד הגיבו לדברי סער ואמרו כי "גדעון סער יכול לשקר, הוא אפילו יכול למחוק מהאתר שלו את מה שכתב במצע תקווה חדשה על צמצום עילת הסבירות. אבל הארכיון זוכר הכל, וגם אנחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully