וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט חתם על צווי מעצר מנהלי ל-4 מתנחלים שחשודים שהשתתפו בפרעות בכפר פלסטיני

הצווים נחתמו בהמלצת שב"כ, והם נודעו לתקשורת טרם נמסרו לעורכי הדין. העצורים היו מעורבים בעבר באירועים אלימים, גם נגד כוחות צה"ל. בארגון "חוננו" תקפו את שר הביטחון: "מוסיף חטא על פשע, הדם עוד לא יבש מהפיגועים ובמקום לתת ביטחון - פוגע בזכויות אדם"

בוידאו: מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא הסמוך לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר הביטחון יואב גלנט חתם היום (רביעי) על צווי מעצר מנהלי לארבעה מתנחלים, שחשודים באלימות נגד פלסטינים בכפר א-שרקיה שליד שכם. גורם במשרד הביטחון הודיע על הצווים טרם נמסרו לעורכי הדין. הארבעה מוכרים לכוחות הביטחון, גלנט חתם על צווי המעצר המנהליים בהמלצת שב"כ שהצביע על מסוכנותם.

בארגון "חוננו" תקפו את שר הביטחון והטיחו בו כי הוא "עסוק במשחקים תקשורתיים על גב המתיישבים". החברים בארגון טענו כי "השר בהתנהלותו מוסיף חטא על פשע. הדם עוד לא יבש מהפיגועים הקשים שחוותה ההתיישבות רק לפני כמה ימים, ובמקום לתת ביטחון השר בחר לפגוע באופן האנוש ביותר בזכויות אדם".

גורם ביטחוני בכיר אמר כי ארבעת העצורים המנהליים מעורבים כבר כמה שנים באירועים אלימים, גלויים וחשאיים, היו עצורים בעבר והוצאו נגדם צווי הגבלה (צעד נוסף לפני מעצר מנהלי). חלק מהעצורים היו מעורבים בעבר בתקריות אלימות, כשפעלו נגד חיילי צה"ל וכוחות הביטחון.

יואב גלנט בהצהרה לתקשורת במהלך מבצע מגן וחץ. 10 במאי 2023. ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
גלנט/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הביע את התנגדותו למעצרים המנהליים וכתב בטוויטר, "מיליציות פשיעה מאורגנות, רצחניות וחמושות בחברה הערבית, שדו"חות מודיעין מצביעים על סכנות חמורות מהן - לא הפעלת שב"כ, לא מעצרים מנהליים. נערים שנחשדו בהצתת רכוש (פשע שראוי לגינוי ולטיפול משטרתי נחרץ) - מיד שב"כ ומעצרים מנהליים. ליקוי מאורות, קווים לדמותו".

מתחילת השבוע נעצרו 14 יהודים בחשד למעורבות בפרעות בכפרים פלסטינים, בהם שישה עצורי שב"כ. שמונה נוספים שוחררו בתנאים מגבילים.

מאז הפיגוע בעלי בו נרצחו ארבעה בני אדם, מתנחלים החלו להגיע לכפרים פלסטינים ולהצית בתים, רכבים ורכוש. ראש שב"כ, המפכ"ל והרמטכ"ל הוציאו הודעה בה גינו את התופעה וכינו אותה "טרור לאומני לכל דבר". גם שר הביטחון גלנט גינה את מתקפות המתנחלים: "מגבה ומנחה את כלל כוחות הביטחון לפעול לשמירת הסדר ולמניעת אירועי אלימות בלתי מבוקרת של אזרחים באזור", כתב בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully