וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של החייל שנהרג בבסיס צנחנים: "רצחו לי אותו בתאונת אימונים"

28.6.2023 / 10:28

רחל, אמו של אור ישראלוב שנורה למוות בתרגיל, טענה כי כמה ימים לפני המקרה הוא הזהיר מפני תקלות בטיחות. היא האשימה את המפקדים שלא פינו אותו בזמן, ולדבריה, היו יכולים להציל את חייו. "לא קונה את הבולשיט שהם אומרים שהיה מסוק"

בווידאו: רחל אמא של אור ישראלוב: "רצחו לי אותו בתאונת אימונים"/ארז הראל

רחל, אמו של אור ישראלוב שנהרג אתמול בתרגיל בבא"ח צנחנים, אמרה היום (רביעי) בשיחה עם וואלה: "רצחו לי אותו בתאונת אימונים". לדבריה, הוא הזהיר מפני תקלות בטיחות באימון, וטענה כי המפקדים לא עשו מספיק כדי להציל את חייו. "לא קונה את הבולשיט שהם אומרים שהיה מסוק, יכלו להטיס אותו במסוק ולהציל את החיים שלו. הייתי מקבלת אותו פצוע, קטוע רגליים וקטוע ידיים, עדיין הייתי מטפלת בו".

בת דודתו של אור, עדי אברהמי, מתחה ביקורת על התנהלות צה"ל. "אתה שולח ילד לצבא ואתה בטוח שבקורס הוא מוגן ושומרים עליו, אנחנו מבינים שהייתה מלא רשלנות וכשלים", שיתפה בשיחה עם וואלה. "המשפחה המלוכדת שלנו כבר לא תהיה מה שהייתה".

רחל אמא של אור ישראלוב ז"ל, שנהרג בתאונת אימונים בצה"ל 28 ביוני 2023. ארז הראל, אתר רשמי
"לא קונה את הבולשיט שהוא היה במסוק". רחל, אמו של אור ישראלוב/אתר רשמי, ארז הראל
אור ישראלוב שנהרג בתאונה במהלך אימון צה"ל בדרום. 27 ביוני 2023. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
אור ישראלוב שנורה למוות אתמול בתרגיל בבסיס צנחנים/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

"יפיקו לקחים, כל קציני צה"ל מתוכנתים בראש, ההורים נקרעים לגזרים. לא איחלתי וציפיתי שידפקו לי בדלת ב-6:00 בבוקר ויגידו לי את המשפט הלקוני ששגור בפיהם כבר שנים: 'צר לנו להודיעכם כי בנכם אור נהרג הלילה ופה זה נגמר", המשיכה האם. "כולם נעלמו דום, כאילו לא גידלתי אותו 18 וחצי שנה".

"גידלתי אותו על ערכים ומוסר וטיפחתי אותו. אמרתי לו תהיה חבר טוב, תעזור לאחרים. צה"ל היה בראש ובראשונה אצלי, בימי הזיכרון בכיתי על חיילים. משוש חיי, האורים והתומים שגידלתי וטיפחתי שנים. הענקתי לו רק את הדברים הטובים. הוא אמר תמיד שחשוב לו שאמא ואבא יהיו בסדר, הוא אמר לי שמה שאגיד לו זה קדוש. אמרתי לו שזה שלו ואני רק יכולה להתוות את הדרך, מה שהלב שלך יבחר".

עדי אברהמי, בת דודתו של אור ישראלוב ז"ל, שנהרג בתאונת אימונים בצה"ל 28 ביוני 2023. ארז הראל, אתר רשמי
"אנחנו בחלום בלהות". עדי אברהמי/אתר רשמי, ארז הראל

"אנחנו רק שומעים חצאי משפטים, מקווים שנשמע את האמת אבל קרה פה אסון שריסק משפחות שלמות שאני כבר בספק אם יצליחו לקום על הרגליים", המשיכה עדי. משה, בן דודו של אור, הוסיף: "להגיד את האמת זו לא טעות, מחדל צה"לי שאני מאוד מקווה שלפחות יהיו שקופים איתנו ויספרו באמת מה היה ולא יטייחו את זה".

עדי סיפרה על הקשיים שאחרי התאונה הטרגית בסיס הצנחנים. לדבריה, "אנחנו בחלום בלהות, לא מעכלים ולא רוצים לעכל. אור היה ילד יחיד ומיוחד, שעוד לא התחיל את החיים, זה הזוי לסיים חיים שעוד לא התחלת אותם. הוא היה טוב לב, צנוע, עניו, אדיב, מלא נתינה ודאג להורים שלו. פקד אותנו אסון, טרגדיה שאי אפשר לבטא במילים".

"בעוד שבוע הוא היה צריך לסיים מסלול שהוא כל כך חיכה לו, הוא היה חייל מורעל", סיפרה עדי כשהיא לובשת את החולצה שהכינה המשפחה לכבוד סיום המסלול ועליה הכיתוב "אור אתה אלוף העולם". עוד אמרה עדי: "הוא ייחל לכומתה האדומה, הייתי צריכה לשיר בסוף מסלול, במקום זה שרתי אתמול בהלוויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully