וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם צה"ל נורה למוות במהלך אימון בבסיס בדרום, האירוע מתוחקר

אור ישראלוב בן ה-19 נהרג בבסיס האימונים של חטיבת הצנחנים בשומריה סמוך לחצות, לאחר שככל הנראה בוצע ירי דו-צדדי. מעדויות ראשונות עולה כי הלוחם שימש כדגלן בתרגיל, ונורה על ידי כוח שלא זיהה אותו. משפחתו סיפרה עליו: "מלח הארץ, חלם להתגייס לצנחנים"

בוידאו: תרגיל "אגרוף המחץ" של פיקוד העורף/דובר צה"ל

אור ישראלוב, לוחם צה"ל נורה הלילה (שלישי) למוות במהלך תרגיל בבסיס האימונים של חטיבת הצנחנים בשומריה בדרום הארץ, ככל הנראה בעקבות זיהוי לא נכון, שלאחריו בוצע ירי דו-צדדי. מעדויות עולה כי הלוחם שנורה שימש כדגלן שסימן עם פנס את קו היורים בתרגיל כחלק מ"שבוע מלחמה", כוח אחר לא זיהה אותו וירה בו מטווח של כ-250 מטרים. מצ"ח פתחה בחקירת נסיבות האירוע, דובר צה"ל עדכן כי הודעה נמסרה למשפחתו של החייל.

ישראלוב, בן 19 מבת ים, שירת כלוחם בהכשרה בחטיבת הצנחנים. הוא הועלה במותו לדרגת סמל.
קרוב משפחתו סיפר עליו כי היה אדם מדהים, מלח הארץ. "זה קלישאתי אבל זה מי שהיה. תמיד מוקף באנשים אוהבים, אחד כזה שלא מוותר לעצמו ולא עושה לעצמו הנחות, רואה מטרה ומסתער עליה". עוד הוא אמר כי הם לא יודעים הרבה על האירוע בו נהרג, וכי המשפחה תרצה להבין בדיוק מה קרה: "אנחנו לא יודעים יותר מדי מלבד מה שנאמר, שזאת הייתה תאונת אימונים בתרגיל רטוב ושירו בו. אמורים להגיע לכאן יותר מאוחר מהיחידה".

קרוב משפחתו סיפר כי היה עתיד לסיים בשבוע הבא את ההכשרה ולצאת למסע כומתה. "החלום שלו היה להתגייס לצנחנים. בתור נער הוא היה עסוק בלהתכונן לצבא, פיזיולוגית ומנטלית. כבר דיברו על לקדם אותו לפיקוד", הוא אמר.

"הלוחם האחרון שיכול להיפגע מירי בתרגיל זה הדגלן שיש לו גם דגל סימון וגם פנס", אמר גורם צבאי. "לא ברור איך זה קרה, המפקדים בשוק מוחלט". מפקד אוגדה 98 תא"ל דן גולדפוס ומפקד חטיבת הצנחנים אל"מ עמי ביטון הגיעו למקום המקרה כדי לערוך תחקיר ראשוני. ביטון נכנס לתפקיד מח"ט צנחנים במאי האחרון, לאחר שכיהן בין השנים 2018-1016 כמפקד יחידת דובדבן. באותו הזמן אחד מלוחמי היחידה, שחר סטרוג, נהרג מפליטת כדור של חברו. על כן, הרמטכ"ל דאז גדי איזנקוט ביטל את קידומו ביטון לדרגת אל"מ.

אור ישראלוב שנהרג בתאונה במהלך אימון צה"ל בדרום. 27 ביוני 2023. באדיבות המשפחה
אור ישראלוב/באדיבות המשפחה

בפברואר האחרון נפצע קשה לוחם צה"ל באימון בבסיס בדרום הארץ. החייל, לוחם צנחנים בקורס מפקדי כיתות, נפצע בזמן אימון באש חיה מפגיעת נתז שעף לראשו, בעוד שהוא חובש קסדה. מהתחקיר עלה כי חבריו הבחינו שהוא לא מגיב והזעיקו עזרה רפואית, הוא פונה במהירות לבית החולים סורוקה בבאר שבע ושם הובהל במהירות לחדר טראומה.

בינואר 2022 נהרגו שני מפקדי פלגות ביחידת אגוז, רב סרן איתמר אלחרר בן ה-26 ורב סרן אופק אהרון בן ה-28, בתאונת ירי חריגה בבסיס האימונים נבי מוסא שבבקעת הירדן. מהתחקיר עלה כי הקצינים יצאו לפטרול סביב הבסיס, במהלכו זיהו דמות חשודה, שחשבו כי הוא גנב. השניים ביצעו נוהל מעצר חשוד, שהסתיים בירי באוויר. מן הצד השני עמד קצין אחר, מפקד צוות באותה היחידה, שחשב שיורים לעברו, ולכן פתח באש לעבר השניים והרג אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully