וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבא"ח צנחנים מתקשים לעכל את מותו של הלוחם: "הלם, כולם כאן בשוק"

27.6.2023 / 13:23

לדברי מפקדים, בחטיבה עדיין לא מבינים איך קרתה הטעות שהובילה למותו של אור ישראלוב. חלקם תהו אם החיילים שהשתתפו באימון הבינו מה הם גבולות הגזרה של התרגיל, שבמהלכו נורה למוות בן ה-19. "לא מדובר בתרגיל מורכב ומסובך, בודקים אם היו חריגות"

בוידאו: תרגיל "אגרוף המחץ" של פיקוד העורף/דובר צה"ל

בסיס האימונים של חטיבת הצנחנים, שבו נהרג הלילה (שלישי) אור ישראלוב בן ה-19 במהלך תרגיל, מתקשים להבין איך הטעות קרתה. מפקדים בחטיבה סיפרו בשיחה עם וואלה! כי התאונה קרתה במהלך "שבוע מלחמה". לדבריהם, הפלוגות ערכו את התרגיל בלי אש חיה יום קודם לכן, ולא היו אירועים חריגים. "אחרי השקיעה בוצע אותו תרגיל באש חיה, ואז התקבל דיווח על פצוע בשטח. אחרי כמה זמן אמרו שהחייל נהרג - הלם, פשוט הלם, כולם כאן בשוק", אמר אחד מהם.

"הפלוגה התחילה תרגיל 'שבוע מלחמה' במוצאי שבת, זה שבוע מאוד אינטנסיבי בו מדמים לחיילים את מה שהם יכולים לפגוש מלחמה - הם בקושי ישנים, מוקפצים מנקודה לנקודה, העומס הוא גדול", אמרו מפקדים מהחטיבה. "הדגלן לא זוהה כחייל, מנסים להבין אם הוא זוהה כמטרה או שהייתה חריגה מהאזור שהיה מותר לירות עליו. אמרו שהירי תדריך בטיחות, אבל האם כולם הבינו את גבולות הגזרה?".

בא"ח צנחנים- מחנה איתן. אמיר בוחבוט
הכניסה לבסיס האימונים של חטיבת הצנחנים/אמיר בוחבוט
אור ישראלוב שנהרג בתאונה במהלך אימון צה"ל בדרום. 27 ביוני 2023. באדיבות המשפחה
אור ישראלוב שנהרג הלילה באימון בבסיס צנחנים/באדיבות המשפחה

גורמים בחטיבת הצנחנים אמרו כי בעקבות העומס הגדול על הלוחמים במהלך "שבוע מלחמה", על המפקדים מוטלת אחריות גדולה יותר לזהות עומס חריג ולהקפיד על נהלי הבטיחות. "לא מדובר בתרגיל מורכב ומסובך, עכשיו יעברו שלב אחרי שלב ויראו אם בוצעו הפסקות, בקרה, שינה מתאימה או שמישהו חרג מתיק התרגיל ומהפקודות", הסבירו הגורמים.

עוד אמרו הגורמים כי "ההלם גדול כי היה קצין בכיר במקום, לא ברור אם החייל שירה ראה את הדגל והאור ואיפה היה החייל שמסמן לכוח להפסיק לירות. גם לא ידוע אם היה מגפון, כדי למנוע מצב שקוראים לחדול אש ואף אחד לא שומע". אחד הלוחמים בבסיס סיפר כי לפני כמה חודשים אירע מקרה דומה בבסיס ביסל"ח, אז נפצע חייל מכמה כדורים, ופונה במצב קשה לבית חולים. "לא קיבלנו את התחקיר המלא עד היום, לא ברור מה קרה שם בדיוק ולא ברור אם מישהו מהמפקדים הבכירים שילם מחיר", אמר הלוחם.

בתוך כך, מפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי, הנחה לעצור את כלל האימונים בזרוע היבשה עד היום בשעה 16:00. במהלך היום יציגו למפקדים וללוחמים תחקיר ראשוני אודות המקרה בבסיס האימונים של הצנחנים. בנוסף, ידעי הנחה להציג לחיילים ארבעה תחקירים של ירי דו-צדדי מהעבר ביניהם, מקרה דומה שבו נורה דגלן במהלך תרגיל החטיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully