וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד פיקוד צפון הדיח סא"ל מתפקידו בעקבות חשד לעבירות ביטחון מידע

27.6.2023 / 15:55

האלוף אורי גורדין הדיח את הקצין מתפקידו לאור החשד שערך ביקורים במתקנים מסווגים בניגוד לפקודות ולנהלים בפיקוד הצפון. גורמי צבא מתחו ביקורת על התנהלותו של הקצין שלדבריהם "לקח אחריות על מעשיו והביע חרטה. טען שכוונותיו היו טובות"

בווידאו: בוחן רף פצ"ן והיערכות פיקוד הצפון למלחמה הבאה מול לבנון/צילום: דו"צ

מפקד פיקוד צפון האלוף אורי גורדין הדיח סגן אלוף מתפקידו בעקבות חשד לעבירות ביטחון מידע. כך נודע היום (שלישי) לוואלה!. לפי החשד, הקצין ערך ביקורים במתקנים מסווגים ללא אישור מתאים ובניגוד לפקודות צה"ל ולנהלים בפיקוד הצפון. במקביל, נפתחה בעניינו חקירת מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת - א"ב).

החשד עלה לאחר שהתקבל מידע על הקצין על כך שהכניס אזרח למתקנים ביטחוניים מסווגים. גורמי צבא ששוחחו עם וואלה! מתחו ביקורת על התנהלותו של הקצין שלדבריהם "לקח אחריות על מעשיו והביע חרטה. טען שכוונותיו היו טובות". גורם צבאי נוסף ששוחח עם וואלה! סיפר כי הקצין לא נעצר במסגרת החקירה. עוד הוא ציין כי "עניינו של האזרח מתברר במשטרת ישראל".

אלוף פיקוד צפון אורי גורדין בבית לוחמי הגטאות. שלומי גבאי
מפקד פיקוד צפון האלוף אורי גורדין/שלומי גבאי

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "קצין בדרגת סא"ל המשרת בבסיס בצפון יסיים את תפקידו בעקבות חשד לביצוע עבירת ביטחון מידע. המשטרה הצבאית פתחה בחקירה לאחר שעלה חשד לביצוע עבירת ביטחון מידע על ידי הקצין. על פי החשד, הקצין הכניס אזרח למספר מקומות מסווגים בבסיסים צבאיים, ללא אישור מתאים לכך, וזאת במהלך פעילות מבצעית".

"בעקבות הממצאים שנאספו עד כה במסגרת החקירה, נערך הליך הדחה, שבמסגרתו זומן הקצין לשימוע. במהלך השימוע, לקח הקצין אחריות על מעשיו. בנסיבות העניין, ובשים לב גם לבקשתו של הקצין, הוחלט כי יסיים את תפקידו מיידית", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully