וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במערכה מול חיזבאללה - החימושים המדויקים יכוונו לסמלי השלטון של ישראל"

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 6:18

רגע לפני תחילת כהונתו, אלוף פיקוד הצפון הנכנס, אורי גורדין, מדבר על האתגרים שמחכים לו בגזרה. על ההיערכות למלחמה מול חיזבאללה: "היקף אש נרחב". על השלוחות האיראניות בסוריה: "היכולות שלנו חזקות". וגם: האיש שהכי יחסר לו בטקס המינוי. הריאיון המלא בסוף השבוע

אלוף אורי גורדין מפקד פיקוד העורף 4 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
אלוף פיקוד צפון הנכנס. אורי גורדין/ראובן קסטרו

מערכה מול חיזבאללה בלבנון, ירי רקטות גדול פי 10 והתוכניות הצבאיות נגד איראן - אלוף פיקוד הצפון הנכנס, אורי גורדין, התייחס בריאיון, שיפורסם במלואו בסוף השבוע בוואלה!, לכל הסוגיות רגע לפני שהוא מתחיל את התפקיד.

"כשאנחנו מסתכלים על מערכה בלבנון. אנחנו מדברים על קצב אש גבוה פי 10. 4,000 טילים ביום. ביממות הראשונות זה מה שיהיה, וביממות אחר כך יהיה קצת פחות. בין 1,500 ל-2,000 רקטות ביממה, אלו כמויות מאוד גדולות. כמויות החימושים המדויקים כרגע קטנות, אבל המתקנים האסטרטגיים שלנו, לא משנה אם זה מתקנים צבאיים, מתקני אנרגיה או סמלי שלטון, יהפכו למטרות".

"אנחנו מסתכלים על מסת אש מאוד גדולה של חיזבאללה מכוונת לכיוון העורף, לערים, ליישובים ולכפרים, שם נראה כמות אש מאוד גדולה. חלק ממנה יעשה פגיעות בשטח הבנוי והוא לא ייורט והיירוט לא יצלח, ותהיה כמות גדולה של נפילות. אם ב'עלות השחר' הייתה כל שעה נפילה בשטח בנוי, אז במקרה כזה יהיו 10 נפילות בשטח בנוי בשעה ברחבי הצפון - מחיפה וטבריה צפונה. זו כמות גדולה של אירועים שאנחנו צריכים להיות ערוכים להם. כמות סדר כוחות שייתן מענה לאזור ואנחנו צריכים שהאזרח ינהג בצורה מאוד נכונה".

שיגור מטח רקטות מתוך רצועת עזה לכיוון ישראל  05 באוגוסט 2022. רויטרס
"יהיו פי 10 יותר שיגורים ממה שהכרנו". מטח רקטות במבצע "עלות השחר"/רויטרס

כולם מדברים בתקופה האחרונה על אופציה צבאית אמינה לתקיפה באיראן. אתה, כמפקד פיקוד הצפון החל מיום ראשון, שרואה את האיום האיראני בלבנון ובסוריה שותף לתוכניות? חלק מההכנות?

"כן. אני לא רוצה להתייחס לתוכניות מבצעיות כאלה ואחרות, אני כן יכול לומר שאנחנו נערכים. כמו שאתה יודע הצבא אחרי תרגיל גדול מאוד של חודש מלחמה שתרגל את כל התרחישים האפשריים, רב זירתיים, כשהזירה הצפונית במרכז. אנחנו ערוכים, וממשיכים להיערך כדי להיות מוכנים לכל הסתבכות שלא תהיה. ערוכים ומוכנים והיכולות שלנו הן חזקות ביותר בסביבה ואם נדרש נעשה מה שצריך".

התוכנית יכולה לכלול אפשרות למתקפת מנע נגד יעדים איראנים בסוריה ונגד יעדי חיזבאללה בלבנון?

"אני לא רוצה להיכנס לתוכניות מבצעיות. לא מה הן ולא על מה הן יכולות להיות. כל מי שמבקש את רעתנו יודע שהוא נמצא על הכוונת, ושאנחנו יודעים לעשות כל מה שנדרש כדי להגיע אליו אם ינסה וגם אם יתכנן".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אלוף אורי גורדין מפקד פיקוד העורף 4 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"ממשיכים להיערך". גורדין/ראובן קסטרו

אביך, הלל גורדין שהלך לעולמו לפני חודשיים, ממובילי חקר הימים והחקלאות הימית בישראל ובעולם, לא יהיה איתך בטקס ביום ראשון הקרוב עם כניסתך לפיקוד הצפון.

"לשמחתי הוא כן הספיק לשמוע שמינו אותי לתפקיד, התרגש ושמח מאוד בשמחתי. כן הוא יהיה חסר לי שם, אבל אבא תמיד ידע להסתכל על האתגרים לא משנה כמה הם גבוהים ורחוקים ולהתמודד איתם כפי שהם. גם כשהם הקימו את הקיבוץ הזה שהוא היה גבעת טרשים, וגם כשהוא התחיל תחום חדש שלא היה קיים בעולם, חקלאות ימית, הוא הפך אותו לתחום משמעותי. הוא ידע להתמודד עם אתגרים עם כל ההשקעה הנדרשת".


הריאיון המלא - בסוף השבוע בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully