וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני אלשיך על נתניהו והחקירות: "אי אפשר היה לנחש שהוא לא יתפטר"

המפכ"ל לשעבר התבטא בגל"צ על חקירות רה"מ והשווה למקרה של אולמרט: "לא היה אפשר לנחש שנתניהו יילחם מתוך המערכת, לקחנו בחשבון מה שנתניהו אמר עליו". לדבריו, הייתה ציפייה שהליכוד יוקיע את נתניהו: "זה מוסר בסיסי". מנדלבליט והפרקליטות הדפו: "לא היה בקבלת ההחלטות"

בווידאו:הגעת השופטים ורה"מ בנימין נתניהו לדיון בו תישמע עדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000,בימ"ש מחוזי ירושלים/רוני כנפו

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך התראיין הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל לספי עובדיה ויניר קוזין והתייחס לחקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שהובילו לבסוף לכתב אישום. "כולם הלכו בדרך זהירה, איש לא היה יכול לנחש שבסופו של דבר ראש הממשלה לא יתפטר ויילחם מתוך המערכת", אמר.

כשנשאל אם הייתה ציפייה שהליכוד יוקיע את נתניהו לאחר שיוחלט להגיש נגדו כתב אישום, אלשיך השיב: "אני חושב שזה מוסר בסיסי, התקדים שהיה מול עינינו היה של אולמרט (שהתפטר עוד לפני כתב האישום). כולנו לקחנו בחשבון את מה שאמר נתניהו על אולמרט כשהדיון היה דומה, אף אחד לא חשב שאפשר לנהל משפט במשך שנים במצב כזה".

בתגובה לכך נמסר מפרקליטות המדינה כי "כל אמירה כאילו בהחלטה על הגשת כתב אישום היו מעורבים שיקולים לא ענייניים, היא מופרכת. כתב האישום בתיקי האלפים הוגש לפי חומר הראיות ועל בסיס שיקולים מקצועיים בלבד. מר אלשיך לא היה שותף לדיונים בהם הוחלט על הגשת כתב אישום".

רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה לשעבר. ראובן קסטרו
רוני אלשיך/ראובן קסטרו

לדבריו של אלשיך התכחש בהמשך היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט, שהגיש את כתב האישום נגד נתניהו. "דבריו של ידידי אינם משקפים את הליך קבלת ההחלטות בתביעה הכללית בקשר לתיקי האלפים", טען מנדלבליט. "נושא המשך כהונתו של נתניהו כראש ממשלה מעולם לא עלה על הדעת שיעלה במסגרת הדיונים לצורך קבלת ההחלטות בתיקי האלפים. הדבר היחיד שניצב לנגד עינינו היה האם יש ראיות להעמדה לדין של נתניהו והאם יש אינטרס ציבורי בכך".

מנדלבליט הדגיש כי לדעתו ולדעת "כל גורמי התביעה אז הדבר איננו רלוונטי לחלוטין לצורך קבלת ההחלטה אז, וזו עמדתי גם היום. בכל מקרה, למען הסר כל ספק, צוות קבלת ההחלטות בדיונים הרבים שהיו בפניי בנושא לא דן מעולם בנושא כהונתו של ראש הממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הליכוד מסר בתגובה לדבריו של המפכ"ל לשעבר: "בהודאתו המטלטלת בריאיון מהבוקר חשף אלשיך שקשירת הקשר להפיכה שלטונית לא פעלה כמתוכנן. אלשיך הודה שהוא הניח שהגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה תגרום לו להתפטר ולליכוד להחליפו במישהו אחר. הדבר היחיד שסיכל את תוכנית ההפיכה השלטונית שלו הייתה עמידתו האיתנה של נתניהו והתעקשותו להילחם על חשיפת האמת. הודאתו של אלשיך מחייבת פתיחה בחקירה נגדו ונגד השותפים לתפירת התיקים, כדי לחשוף את המניעים שעמדו מאחורי הגשת כתב האישום נגד ראש ממשלה מכהן והבחירה הדמוקרטית של העם".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לדברי אלשיך, ומסר: "יום עצוב למדינת ישראל, מספר גורמים שחברו יחד כדי לנצח את הדמוקרטיה ולבצע הפיכה. פקידים ומפקדים לשעבר שניסו בזמן תפקידם לבצע מהלכים כדי להחליף שלטון וכשלו, חברו יחד ומנסים גם כעת לנצח את דברו של הבוחר הישראלי. גם הפעם הם ייכשלו, לא ניתן להם לגנוב את הדמוקרטיה הישראלית".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען כי "אלשיך הודה בקולו שניסה לבצע הפיכה שלטונית". עוד מסר בן גביר: "לא אכפת לו מהדמוקרטיה, לא אכפת לו מהחוק, וכל מה שרצה זה רק להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר בבחירות דמוקרטיות, באמצעים לא דמוקרטיים. לא פלא שהם פוחדים כל כך מהרפורמה המשפטית שתיקח את הכוח מהאוליגרכיה ותחזיר אותו סוף סוף לעם".

בנימין נתניהו, היום השני לעדות ארנון מילצ'ן במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. ראובן קסטרו
בנימין נתניהו בבית משפט השלום בירושלים/ראובן קסטרו

שר הפנים והבריאות משה ארבל תקף את אלשיך וטען כי אמר בריאיון ש"תוכנית העבודה הייתה להדיח ראש ממשלה נבחר מתפקידו". לדברי ארבל, "תרחיש הייחוס היה אולמרט. דברים איומים אלו כנגד ליבת המשטר הדמוקרטי ראויים להיכנס לתוכנית הלימוד באזרחות. ולהיות תמרור אזהרה לכולנו, תומכי הממשלה ומתנגדיה. מדיניות הפלת שלטון נבחר באמצעות הפללה היא הסכנה הגדולה ביותר לשלטון דמוקרטי".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף גם הוא את אלשיך וגם את אהוד ברק ויאיר גולן: "אני סבור שהם התגייסו למען נתניהו. אותם אנשים שתופסים טרמפ על המחאה בשביל לחזור לקדמת הבמה ולקבל מספר רגעים בתקשורת, מובילים לפגיעה במחאה ובלגיטימיות שלה. דברי ההבל של המפכ"ל לשעבר אלשיך מקוממים, מטופשים וחסרי אחריות".

שלשום הודיעו שופטי הרכב משפט נתניהו בתיק 4000, רבקה פרידמן פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם, כי הם צפויים לפרסם את תמצית הפגישה שנערכה בין הסנגורים והפרקליטות, שבמהלכה ציינו כי לפרקליטות יהיה קשה להרשיע את נתניהו בשוחד בתיק. מקור שנכח בשיחה אמר לוואלה! כי השופטים ביקשו מהפרקליטות לשקול למשוך את סעיף האישום בשוחד בכללותו.

בתוך כך, ובמקביל לעדותו של ארנון מילצ'ן בברייטון, הפרקליטות פנתה שלשום לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להאיץ את שמיעת הראיות בתיקי האלפים לשם סיום שלב ההוכחות. בבקשה מבקשת הפרקליטות כי בזמן הפגרה בבתי המשפט יש לקיים דיונים, כך שתסתיים שמיעת קבוצת העדים הנוכחית. בנוסף, מבקשת הפרקליטות להוסיף ימי דיונים בשנה הבאה ולהאריך את ימי הדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully