וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממצאים יהיו כואבים": צפי להדחות בעקבות מות הלוחם בתאונת האימונים

28.6.2023 / 7:09

גורמים בפיקוד המרכז מעריכים כי בתום התחקיר לבחינת נסיבות מותו של סמל אור ישראלוב מירי דו-צדדי יוביל להדחה פיקודית אחת לפחות בבא"ח הצנחנים. לפי ממצאי התחקיר, בשטח לא נצמדו לתיק התרגיל: "זה לא היה צריך לקרות בשום צורה בטח כשקצין בכיר נמצא בעמדה"

בוידאו: תרגיל "אגרוף המחץ" של פיקוד העורף/דובר צה"ל

גורמים בפיקוד המרכז העריכו הבוקר (רביעי) כי בסיום תחקיר תאונת האימונים בבא"ח צנחנים, שהובילה למותו של אור ישראלוב, תהיה לפחות הדחה מתפקיד אחת של מפקד. "לפי ממצאי התחקיר עד עכשיו ברור שלא נצמדו לתיק התרגיל, הממצאים יהיו כואבים", אמר גורם צבאי. "זה לא היה צריך לקרות בשום צורה, במיוחד שדרגה בכירה שסגן מפקד הבסיס היה באחת מעמדות התרגיל".

במקביל, מתנהלת גם חקירת מצ"ח, כדי לבחון אם הייתה רשלנות שהובילה לתוצאה הקטלנית. "סגן מפקד הבסיס לא הצליח למנוע את האסון הזה", הוסיף הגורם הצבאי. "בתחקיר שואלים את הלוחמים והמפקדים, כולל מי שחתם על תיק התרגיל, מה היו העומסים הפיזיים והמנטאליים, כמה ישנו, אם חרגו מהפקודות? מתי אכלו? כמה זמן עבר מתדריך הבטיחות לרגע בו בוצע הירי, מה לא עבד בשטח כדי להתריע לחיילים שעוד רגע הם פוגעים בלוחם אחר?".

אור ישראלוב שנהרג בתאונה במהלך אימון צה"ל בדרום. 27 ביוני 2023. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
אור ישראלוב שנורה למוות אתמול בתרגיל בבסיס צנחנים/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

בתוך כך, מפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי, עצר אתמול את כלל האימונים בזרוע היבשה, אך הם התחדשו היום. בנוסף, ידעי הנחה להציג לחיילים ארבעה תחקירים של ירי דו-צדדי מהעבר ביניהם, מקרה דומה שבו נורה דגלן במהלך תרגיל החטיבה.

אתמול סיפרו מפקדים בחטיבה בשיחה עם וואלה! כי התאונה קרתה במהלך "שבוע מלחמה". לדבריהם, הפלוגות ערכו את התרגיל בלי אש חיה יום קודם לכן, ולא היו אירועים חריגים. "אחרי השקיעה בוצע אותו תרגיל באש חיה, ואז התקבל דיווח על פצוע בשטח. אחרי כמה זמן אמרו שהחייל נהרג - הלם, פשוט הלם, כולם כאן בשוק", אמר אחד מהם.

"הפלוגה התחילה תרגיל 'שבוע מלחמה' במוצאי שבת, זה שבוע מאוד אינטנסיבי בו מדמים לחיילים את מה שהם יכולים לפגוש מלחמה - הם בקושי ישנים, מוקפצים מנקודה לנקודה, העומס הוא גדול", אמרו מפקדים מהחטיבה. "הדגלן לא זוהה כחייל, מנסים להבין אם הוא זוהה כמטרה או שהייתה חריגה מהאזור שהיה מותר לירות עליו. אמרו שהירי תדריך בטיחות, אבל האם כולם הבינו את גבולות הגזרה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully