וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "חובתנו לא לציית לחוקים בלתי חוקיים"

השר לשעבר התייחס להודעת המשטרה כי תיבחן את התבטאויותיהם של אהוד ברק ויאיר גולן, ואמר כי "אם בן גביר מחוקק חוקים בלתי חוקיים, אני גם אפר אותם". לדבריו, השניים לא התכוונו לנקוט בפעולות אלימות ושהמחאה מעולם לא הייתה אלימה. "בחצי שנה הממשלה הרסה פה הכול"

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין, 27 ביוני 2023/מובילי כוח קפלן

השר לשעבר משה יעלון תקף היום (רביעי) בחריפות את הממשלה ואת שריה, והתייחס להודעת המשטרה כי תבחן את התטאויותיהם של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק וסגן השר לשעבר יאיר גולן. "אני מקווה שהם ידעו להסביר, שמעתי את יאיר גולן מסביר אתמול על זה שהוא מתכוון לפקודות או חוקים בלתי חוקיים, אם בן גביר מחוקק חוקים בלתי חוקיים אני גם אפר אותם", אמר יעלון. "אני דוגל במדינה יהודית, דמוקרטית, על פי מגילת העצמאות - הוא דוגל במדינת דיקטטורה, פאשיסטית, גזענית, משיחית".

לדבריו של השר לשעבר, למרות שהשניים קראו ל"מרי אזרחי", הם לא התכוונו לפעולה אלימה. "שר המשפטים, שמוביל אותנו לאבדון, מדבר על זה שיישרפו חדרים - מתי המחאה הזאת שרפה רכב או דירה?", המשיך יעלון בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM. "כל הפעילות הזאת היא חוקית, אם אלה שאחראים על החוק החוק יחוקקו חוקים בלתי חוקיים - חובתנו לא לציית".

משה בוגי יעלון בכנס התנועה לאיכות השלטון במודיעין, 4 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
משה יעלון/ניב אהרונסון

"הם אמנם ממשלה שנבחרה באופן חוקי אבל הם הפכו את עצמם ללא לגיטימיים, בחצי שנה הם הרסו פה הכול. אני לא זוכר שבמערכת הבחירות הם דיברו על זה שיהפכו את מדינת ישראל לדיקטטורה, על האידיאולוגיה של סמוטריץ', בן גביר וסטרוק - עליונות יהודית", הוסיף יעלון. "מותר לעשות הכל נגד הערבים, גם נגד הדרוזים, הם פורמים את התפר שבינינו לבין העדה הדרוזית - אני לא מצפה מאנשים שיהיו אדישים".

עוד אמר יעלון: "גלנט דרש מבן גביר לגנות את הפוגרומיסטים, והוא לא מכון לגנות, אורית סטרוק הייתה מכונה לגנות את אנשי מערכת הביטחון. זה טרור לאומני, תוקפים מח"ט, איזה השוואות עושים כאן? כל העניין הוא שאנחנו מדינה במשבר שירדה מהמסילה, כתוצאה מהסתבכותו של איש אחד שרוצה לרסק את בג"ץ כדי להתחמק מאימת הדין. מי חלם על זה? שמיר וכל הליכוד היו יוצאים מהמליאה כשהכהניסטים דיברו, עכשיו הם בלב קבלת ההחלטות, הם חברי קבינט. הם מובילים את המדינה, מי שמאפשר להם את זה הוא האחראי, וזה בנימין נתניהו. שבמקום לזוז הצידה ולתת לאחרים להוביל, הוא שורף את המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully