וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילצ'ן העיד: נתניהו לא עזר לי עם הוויזה לארצות הברית

28.6.2023 / 8:06

ביום הרביעי לעדותו, נשאל איש העסקים אם לטעמו נעשתה עבירה פלילית במעורבות אפשרית של רה"מ בהארכת הוויזה שלו, והשיב: "מה פתאום". עוד אישר כי תפס את נתניהו כפוליטיקאי שעושה רק מה שטוב למדינה: "זה נכון, אין לו חברים. אם אם הייתי מבקש - הוא לא היה עוזר לי"

ארנון מילצ'ן, היום השני לעדותו במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים/שאול אדר

חקירתו הנגדית של ארנון מילצ'ן, איש העסקים ועד המפתח בתיק 1000, המשיכה היום (רביעי) במסגרת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עדותו של מילצ'ן נמשכת זה היום הרביעי ברציפות מברייטון שבאנגליה, שם נמצאים עורכי הדין, בפני שופטי בית המשפט המחוזי שנמצאים בירושלים. לפני שהשופטים נכנסה לאולם שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, ומילצ'ן התחבק ושוחח עמה, למרות שהתובעת בתיק וכן השופטים העירו לעד המפתח שלא ליצור איתה קשר.

עורך דינו של נתניהו, עמית חדד, תיאר את קשרי החברות הטובים בין מילצ'ן לנתניהו. איש העסקים אישר את הדברים ואז ראש הממשלה נכנס לאולם הדיונים בירושלים. במהלך הדיון הציג עורך דינו של נתניהו מכתב תודה ששלח לאיש העסקים על תמיכתו בקמפיין הבחירות ב-2009 שלאחריו נבחר לראשות הממשלה. נתניהו פנה למילצ'ן במכתב בתואר "אח". חדד שאל את מילצ'ן על הופעה של הגבעטרון שהגיע אליה עם נתניהו. העד השיב כי "זו הייתה הופעה סמויה גם אהוד ברק היה שם ובהפסקה ראש הממשלה דיבר איתו כאילו במקרה".

חדד הזכיר כי מילצ'ן נפגש עם נתניהו בביתו בפריז בשנת 2000, כשהיה מחוץ למערכת הפוליטית ו"אדם פרטי לחלוטין". באותו הזמן מילצ'ן שילם על כרטיסי הטיסה של הזוג וילדיהם - חדד אמר למילצ'ן: "שילמת על הטיסה וזה היה בסדר, לא הרגשת שום דבר, זה בגלל החברות, אין קשר בין תפקיד פוליטי למתנות", ואיש העסקים אישר את הדברים.

שרה נתניהו וארנון מילצ'ן מחובקים באולם בברייטון במהלך עדותו בתיקי נתניהו. ביני אשכנזי, ביני אשכנזי
מתחבקים למרות איסור השופטים. שרה נתניהו ומילצ'ן/ביני אשכנזי, ביני אשכנזי
ארנון מילצ'ן, היום השני לעדותו במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. שאול אדר, אתר רשמי
מילצ'ן מחוץ לאולם בברייטון, שלשום/אתר רשמי, שאול אדר

לנתניהו אין חברים

לאחר מכן, אישר מילצ'ן את דברי חדד כי למרות שהוא ונתניהו היו חברים - ראש הממשלה "חוקק לו על הראש" חוקים שישפיעו לרעה על עסקיו. אז עורך הדין שאל: "אם היית מבקש עזרה, נתניהו היה עוזר לך?", על כך השיב איש העסקים בשלילה.

"התפיסה שלך ביחס לביבי הייתה שאין מה לבקש ממנו, יש פוליטיקאים שהם יותר רכים, אבל נתניהו עושה מה שטוב למדינת ישראל, ככה אתה תפסת אותו", אמר חדד. מילצ'ן השיב: "נכון", חדד הוסיף כי "לא מה שטוב לחברים, זה לא שיקול מבחינתו" ומילצ'ן חידד כי לנתניהו "אין חברים".

המכתב הראשון של ראש הממשלה בכניסה לתפקיד שלו היה למילצן בו הוא מודה לו על תמיכתו 28 ביוני 2023. ללא, אתר רשמי
מכתב התודה ששלח נתניהו למילצ'ן ב-2009/אתר רשמי, ללא

בהמשך התמקד חדד בארוחת ערב שהתקיימה בשנת 2009 בין איל ההון ההודי, ראטן טאטא, למילצ'ן ונתניהו. חדד ניסה להראות שהקשר שנוצר בין נתניהו לטאטא באמצעות מילצ'ן לא היה על מנת להיטיב עם האחרון ועסקיו, אלא לטובת פיתוח הכלכלה הישראלית וקידום הסכם השלום עם הפלסטינים, באמצעות בניית אזור סחר חופשי מתשלום מיסים.

כשתיאר חדד את הפרויקט כ"פילנטרופי", מילצ'ן חידד והדגיש שמדובר ב"מיזם שלום". לאחר מכן שאל עורך הדין אם היה לו אינטרס כלכלי בפרויקט ואם דיבר על כך עם ראש הממשלה. על כך השיב איש העסקים: "ממש לא, ומי שחשב אחרת - משקר".

לאחר מכן, התמקד חדד בתקופה שבה חזר נתניהו לחיים הציבוריים ושאל את מילצ'ן אם בדק עם נתניהו אם מותר להמשיך לתת לו שמפניות וסיגרים - מילצ'ן אישר. חדד הקריא מתוך פרוטוקול החקירה כי מילצ'ן טען שנתניהו התייעץ משפטית בנושא ואמר שמותר לתת, אבל לא ביד. מילצ'ן אישר וחידד: "זה נכון, שלחברים מותר". בשלב זה בן ארי התביעה התנגדות בטענה שלעד יש גרסאות אחרות, ובתגובה פרץ ויכוח בינה לבין חדד, השופט שחם אישר את התנגדותה.

בהמשך, חדד הקשה על מילצ'ן ואמר כי בחקירתו טען שעם הזמן כמות המתנות גדלה, אך האמת היא שמעולם הוא לא בדק את כמות המתנות, ומילצ'ן השיב: זה נכון לא בדקתי". חדד שאל את מילצ'ן גם באשר למתנות שנתן לשרה, והוא אישר שנתן אותן כביטוי לחברות האישית שלו איתה, ללא קשר לנתניהו או לתפקידו.

שרה נתניהו, היום השני לעדות ארנון מילצ'ן במשפט תיק 1000, ברייטון, 26 ביוני 2023. שאול אדר, מערכת וואלה!
שרה נתניהו, היום השני לעדות ארנון מילצ'ן במשפט תיק 1000, ברייטון, 26 ביוני 2023/מערכת וואלה!, שאול אדר

נתניהו לא עשה כלום בוויזה

חדד, בשלב זה, עבר לעסוק בריאיון שהעניק מילצ'ן לאילנה דיין בתוכנית "עובדה" בשנת 2013. הוא טען שמילצ'ן התייעץ על כך עם נתניהו וראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, ותיאר זאת כך: "שני אנשים שנותנים עצות טובות, נתנו עצה רעה". מילצ'ן השיב כי "הם התכוונו לטוב, הם לא הבינו שהכול תלוי בעריכה ולא הייתה לי שליטה בעריכה".

בנוגע לבחירה להתייעץ עם נתניהו, חדד טען בפני מילצ'ן: "כשאתה מתייעץ עם נתניהו אתה מתייעץ עם החבר שלך, זה מראה על החברות הקרובה". מילצ'ן השיב בשלילה וטען כי התייעץ עם נתניהו כראש ממשלה ועם דגן כראש מוסד לשעבר: "הדבר האחרון שרציתי לעשות זה להתראיין". חדד מספר כי מילצ'ן ביקש לספר בריאיון את סיפורו האישי, אך בסופו של דבר התפרסם שמילצ'ן עובד אצל המוסד.

בהמשך לכך, מילצ'ן נשאל על השתתפותו בתוכנית "עובדה", שם הציגו את הריאיון כחשיפה "איך רתם מפיק העל ההוליוודי את קשריו באמריקה לקידום האינטרסים הביטחוניים הסודיים של ישראל". בעקבות שידור התוכנית זכה מילצ'ן לביקורת קשה ולא חידשו לו את הוויזה לארה"ב מעבר לשנה. חדד אמר: "היו כתבות בכל מקום. אתה התחלת לחשוש שהפרסום יצבע אותך בצבעים האלו. מי שהכי יכול להיפגע זה ביטחון מדינת ישראל", ועל כך השיב מילצ'ן בחיוב.

לאחר הפרסום, המיליארדר פנה לחדש את הוויזה שלו בשגרירות בישראל. חדד אמר: "המדינה טוענת שרה"מ עשה משהו עם הוויזה", על כך השיב מילצ'ן: "נתניהו לא עשה כלום בוויזה". בתגובה, חדד שאל את מילצ'ן אם לטעמו בכל הקשור למעורבות רה"מ בהארכת הוויזה, אם מדובר בעבירה פלילית - ומילצ'ן השיב: "מה פתאום". מילצ'ן טען כי "אין חיה כזאת" שנתניהו יכול להרים טלפון ולקבל ויזה, לדבריו: "אלו שטויות". בנוסף, מילצ'ן אישר כי בחקירתו אמר שנתניהו לא סייע לו להוציא ויזה והוסיף: "הוא לא היה עוזר גם היום".

בשלב זה פרצה מהומה באולם כשבן ארי טענה שעו"ד וולנרמן, ממשרדו של עמית חדד, לחש משהו באוזנו של מילצ'ן. עו"ד וולנרמן טען שמדובר בשקר מוחלט: "יש גבול. פרקליטה בכירה בישראל עומדת ומשקרת". השופטת רבקה פרידמן פלדמן, טענה כי אם הדבר יחזור על עצמו, כל הפרקליטים ייאלצו לחזור לירושלים ולחקור את מילצ'ן מרחוק: "תתנהלו כולכם כמו שצריך", אמרה - ובכך הסתיים הדיון.

בנימין נתניהו, היום השני לעדות ארנון מילצ'ן במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. ראובן קסטרו
נתניהו בבית המשפט, אתמול/ראובן קסטרו

בדיון שנערך אתמול טען חדד כי מילצ'ן הוא "קורבן לאירוע". "לא התכוונת לעשות משהו לא תקין, כולם ידעו מי אתה ומה אתה, כמה תרמת לביטחון המדינה. מה שטראגי זה שהפכו אותך מגיבור ישראל לספק סיגרים, נעשה לך עוול גדול", אמר עורך הדין

מאוחר יותר, חדד ביקש לדבר על הקשר של מילצ'ן עם ראש המוסד לשעבר מאיר דגן. "מאיר דגן ואתה הייתם חברים", אמר חדד ומילצ'ן אישר. "אירחת אותו בבית שלך", טען עו"ד חדד. מילצ'ן אישר את הפרטים והבהיר כי הוא לא ישן בביתו, וכי גם ראש הממשלה נתניהו לא ישן שם. חדד שאל אם דגן אכל, שתה ועישן סיגרים אצלו. מילצ'ן השיב בשלילה. לאחר מכן, חדד שאל את מילצ'ן האם יכול להיות שדגן עישן סיגרים, שכן לדבריו, הדס קליין אמרה שהוא עישן. מילצ'ן השיב שהוא לא זוכר אבל ציין כי "יכול להיות".

מוקדם יותר, נחקר מילצ'ן גם על ידי התובעת הראשית, ליאת בן ארי, אז סיפר בין היתר על ארוחת ערב בה נכח יחד עם הזוג נתניהו ובעלי "ישראל היום", שלדון ומרים אלדסון. הוא טען כי הצדדים ניסו "למצוא נוסחה" שתאפשר להתנהל כך שישראל היום וידיעות אחרונות לא יפגעו אחד בשני. עוד טען והעריך כי בידיעות אחרונות נהגו לתקוף את ראש הממשלה ורעייתו, כדי לגרום מצוקה לבני הזוג ולהגיע להסכם לפיו ההתקפות ייפסקו בתמורה להגבלת כמות העותקים שיודפסו. לדבריו, נתניהו ורעייתו הם שביקשו ממנו להיות מעורב בחוק ישראל היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully