וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמית חדד למילצ'ן: "מה שטראגי זה שהפכו אותך מגיבור ישראל לספק סיגרים"

27.6.2023 / 12:06

המיליארדר העריך כי בידיעות אחרונות תקפו את בני הזוג נתניהו כדי לגרום להם מצוקה, ולהגיע להסכם לפיו ההתקפות ייפסקו בתמורה להגבלת כמות העותקים של ישראל היום. לדבריו, השניים אף ביקשו ממנו להיות מעורב בחוק המדובר. בהמשך הדיון החלה החקירה הנגדית | כל העדכונים

ארנון מילצ'ן, היום השני לעדותו במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים/שאול אדר

ארנון מילצ'ן, איש העסקים ועד המפתח בתיק 1000, ממשיך הבוקר (שלישי) להעיד במסגרת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו זה היום השלישי ברציפות מברייטון שבאנגליה, שם נמצאים עורכי הדין, בפני שופטי בית המשפט המחוזי שנמצאים בירושלים ובברייטון באנגליה.

הדיון התחיל בהמשך החקירה של התובעת הראשית, ליאת בן ארי, בדיוק היכן שהופסקה אתמול, אז סיפר מילצ'ן על ארוחת ערב שנכח בה, יחד עם הזוג נתניהו ובעלי "ישראל היום", שלדון ומרים אלדסון. היום, הסביר מיצל'ן את דבריו אתמול, לפיהם הצדדים ניסו "למצוא נוסחה" שתאפשר להתנהל כך שישראל היום וידיעות אחרונות לא יפגעו אחד בשני.

מילצ'ן העריך כי בידיעות אחרונות נהגו לתקוף את ראש הממשלה ורעייתו, כדי לגרום מצוקה לבני הזוג ולהגיע להסכם לפיו ההתקפות ייפסקו בתמורה להגבלת כמות העותקים שיודפסו. לדבריו, נתניהו ורעייתו הם שביקשו ממנו להיות מעורב בחוק ישראל היום.

ארנון מילצ'ן, היום השני לעדותו במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. שאול אדר, אתר רשמי
העדות נמשכת. מילצ'ן מחוץ לאולם בברייטון אתמול/אתר רשמי, שאול אדר

"לנוני מוזס (בעלי ידיעות אחרונות, ב.א) היו שתי אג'נדות, אחת עסקית, שהרי הנוכחות של ישראל היום פגעה בו עד כדי כך שהוא התחיל לחפש קונים, והשנייה הייתה לא להגיע למצב ששלדון יציף את הארץ בחינמונים בצורה כזו שתגמור את העיתון שלו", סיפר מילצ'ן. "שוחחתי עם נוני, הוא אמר לי 'או שנגמור את המלחמה, או שנלך למלחמה', והוא העדיף הסדר, כמו כולם".

כשנשאל על חלקו של ראש הממשלה בכך, אמר: "נתניהו היה זה שחטף כל יום מאימפריית הרשע, בעיקר אשתו. אני מניח שכאב לו לראות את רעייתו סובלת, או אפילו התקפות סמויות על בני משפחה. משיחותיי עם שניהם, ידיעות אחרונות היה כלי התקשורת ממנו הם הכי חששו".

התובעת הציגה למילצ'ן שיחה שנערכה בינו לבין ניר חפץ עוד בשנת 2009, שבה העלו השניים מחשבות היפותטיות לגבי עסקה כלשהי. אז, אמר מילצ'ן: "רק תדאג שיעשו לנו קייטרינג טוב בבית סוהר". היום, הבהיר בעדותו כי "החשש שלי היה לעשות דברים שלא מאושרים על ידי הרשויות המשפטיות, הם היו חייבים להגיע לאישור של הרשות להגבלים עסקיים". עוד סיפר המיליארדר על פגישה בביתו שבה נאם נתניהו בפני כוכבי הוליווד על תוכניות השלום שלו ועל האיום האיראני.

בנימין נתניהו, היום השני לעדות ארנון מילצ'ן במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. ראובן קסטרו
נתניהו בבית המשפט, אתמול/ראובן קסטרו

החקירה הנגדית - והדיון הסודי

לאחר כמה שעות של השלמת חקירת התובעת, החלה החקירה הנגדית על ידי פרקליטו של נתניהו, עורך הדין עמית חדד. "אני רוצה להוריד את גובה הלהבות, לצערי אתה קורבן לאירוע ולא התכוונת לעשות משהו לא תקין, כולם ידעו מי אתה ומה אתה, כמה תרמת לביטחון המדינה", אמר חדד למילצ'ן. "מה שטראגי זה שהפכו אותך מגיבור ישראל לספק סיגרים, נעשה לך עוול גדול. כשאנחנו נסיים את החקירה כולנו נרגיש שתיקנו חלק מהעוול הזה".

בתחילת החקירה, סקר חדד את פועלו של מילצ'ן, מיליארדר שבין היתר הפיק את הסרט "אישה יפה". "אין הרבה אנשים כמוך, נאמר בעדינות", העיר חדד. בן ארי התפרצה לדבריו: "ברור שאפשר לעשות על חייו פרק ל"חיים שכאלה, אבל איך זה רלוונטי לתיק?".

בהמשך, הסכימו הצדדים לקיים בדלתיים סגורות את החלק בחקירה הנגדית שנוגע לפועלו הביטחוני של מילצ'ן. ראש הממשלה עצמו נותר באולם לבדו בזמן שמילצ'ן מעיד בנושאים ביטחוניים.

עו"ד עמית חדד מגיע לעדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000, ברייטון, 25 ביוני 2023. רויטרס
עו"ד חדד מגיע לעדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000. יום ראשון/רויטרס

מאוחר יותר בדיון, עו"ד חדד ביקש לדבר על הקשר של מילצ'ן עם ראש המוסד לשעבר מאיר דגן. "מאיר דגן ואתה הייתם חברים", אמר חדד ומילצ'ן אישר. "אירחת אותו בבית שלך", טען עו"ד חדד. מילצ'ן אישר את הפרטים והבהיר כי הוא לא ישן בביתו, וכי גם ראש הממשלה נתניהו לא ישן שם. חדד שאל אם דגן אכל, שתה ועישן סיגרים אצלו. מילצ'ן השיב בשלילה. לאחר מכן, חדד שאל את מילצ'ן האם יכול להיות שדגן עישן סיגרים, שכן לדבריו, הדס קליין אמרה שהוא עישן. מילצ'ן השיב שהוא לא זוכר אבל ציין כי "יכול להיות".

לקראת השעה 17:00, מילצ'ן ביקש לסיים את העדות להיום. השופטת פרדימן פלדמן שאלה האם הוא יכול למשוך עוד והוא השיב לה: "רק בשבילך".

מילצ'ן אמר אתמול בעדותו, כי הסכים לדרישת המתנות מראש הממשלה כי "היו חברים" אך אישר שאמר כי "יכול להיות שהייתי אורח פחות רצוי בבלפור" אם היה מסרב. מילצ'ן העיד כי רק כשהחלה החקירה התחיל להבין "שהמתנות היו מוגזמות". בהמשך, סיפר גם על עניין הוויזה לארצות הברית והעיד כי נתניהו אמר שייבדוק את הארכתה. עוד סיפר גם על יחסיהם של הזוג נתניהו לתקשורת ועל ארוחת ערב שהשתתף בה עם ראש הממשלה ורעייתו שרה ובני הזוג אדלסון, בעלי "ישראל היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully