וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילצ'ן: רק כשהחקירה החלה התחלתי להבין שהמתנות היו מוגזמות

26.6.2023 / 12:15

איש העסקים שמשמש עד מפתח בתיק 1000 סיפר כי רוב המסה של הסיגרים בביתו הייתה מיועדת לנתניהו, ואישר שאמר כי אילו היה מפסיק את אספקת המתנות ייתכן שהיה "אורח פחות רצוי בבלפור". עוד הוא העיד כי נתניהו אמר שייבדוק לו את עניין הארכת הוויזה לארצות הברית

ארנון מילצ'ן, היום השני לעדותו במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים/שאול אדר

איש העסקים ועד המפתח בתיק 1000, ארנון מילצ'ן, עלה היום (שני) בפעם השנייה להעיד כחלק מהמשפט שמתנהל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעדותו, מילצ'ן שב ואמר כי הסכים לדרישת המתנות מראש הממשלה כי "היו חברים" אך אישר שאמר כי "יכול להיות שהייתי אורח פחות רצוי בבלפור" אם היה מסרב. מילצ'ן העיד כי רק כשהחלה החקירה התחיל להבין "שהמתנות היו מוגזמות". בהמשך, סיפר גם על עניין הוויזה לארצות הברית והעיד כי נתניהו אמר שייבדוק את הארכתה. עוד סיפר גם על יחסיהם של הזוג נתניהו לתקשורת ועל ארוחת ערב שהשתתף בה עם ראש הממשלה ורעייתו שרה ובני הזוג אדלסון, בעלי 'ישראל היום'.

17:02 | "שרה התקיפה את אדלסון: 'אתם שופכים את דמי'"

ליאת בן ארי ממשיכה להתעניין ביחסיו של נתניהו לתקשורת. היא מבקשת ממילצ'ן לספר על ארוחת ערב משותפת עם בני הזוג נתניהו ובני הזוג אדלסון. "היה פיצוץ", העיד מילצ'ן. לאחר מכן המשיך לספר: "באותו אירוע בבלפור היינו אנוכי, האדלסונים, נתניהו ושרה", סיפר

"זה התחיל בתלונות לגבי הצורה שישראל היום, שקראו לה 'ביביתון', הפכה מ'ביביתון' לאנטי ביבי - אני מצטט. תלונות בעיקר של ביבי ושרה. יותר של שרה כי היא יותר אמוציונלית", העיד. "היא הציעה להחליף את העורך של ישראל היום. בשלב מסוים בשיחה שרה התקיפה אותם: 'אתם שופכים את דמי, דמי על הידיים שלכם, היא התקיפה את מירי (מרים אלדסון, ב"א). זה הגיע לשלב שמרים ושלדון עזבו", הוא אמר.

לאחר מכן, שאלה אותו בן ארי על תוכן השיחה:

ליאת בן ארי: מה נאמר באותה שיחה, אם בכלל, על מוזס וידיעות אחרונות?

מילצ'ן: ניסו למצוא נוסחה שידיעות לא תפגע בישראל היום וישראל היום לא יפגע בידיעות. שבט אחים גם יחד.

ראש ורעייתו בטקס הנחת אבן פינה לבניין ביה"ס למדעי הבריאות והרפואה ע"ש מרים ושלדון אדלסון באוניברסיטת אריאל 28 ביוני 2017. חיים צח / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
בני הזוג נתניהו ובני הזוג אדלסון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח / לע"מ

16:41 | "ערוץ עשר בכלל לא היה נושא לשיחה"

לאחר הפסקה קצרה, שאלות התובעת חזרו לעסוק בשותפות מילצ'ן בערוץ עשר. בן ארי שאלה את העד על שיחות שניהל עם נתניהו בנוגע למכירת ערוץ עשר.

מילצ'ן: סיפרתי לו כמה אנחנו מפסידים. בשלב מסוים הוא הבין שלמרות שהיה שמח אם היה נשאר עוד ערוץ, הוא חשב שאין לי ברירה אלא למכור, אבל לא היה למי למכור. הם היו בפשיטת רגל והמשיכו להפסיד ולהפסיד. בסוף הייתה עסקה.

בן ארי: מה שמעת מבני הזוג נתניהו על ערוץ 10 אם בכלל?

סנגורו של ראש הממשלה התנגד לשאלה: למיטב הבנתי זה קשור לתיק 4000 והצוות לא נמצא פה. אני לא מכיר התייחסות של בני הזוג לערוץ עשר, לבוא ולשאול עכשיו על ערוץ עשר? השופטת פרידמן פלדמן התערבה ושאלה את בן ארי קשורה לכתב האישום. בן ארי השיבה כי מבהירה את תפיסת העולם של הנאשם לגבי התקשורת.

לבסוף מילצן השיב: מה ששמעתי מבני הזוג נתניהו לגבי ערוץ עשר הוא שהם לא אהבו את הערוץ הזה. הוא לא היה ערוץ מצליח במיוחד והרייטינג שלו היה נמוך. הערוצים שעניינו אותם היה ערוץ שתיים, רשת וקשת שלדעתם שפכו את דמם. ערוץ עשר בכלל לא היה נושא לשיחה.


בן ארי: באיזה מידה עלה שיח בינך לבין בני הזוג נתניהו שערוץ עשר ייסגר ומה היו הסיבות?

מילצ'ן: מבחינתי היו יותר התייעצויות מה עושים, 'מה עושים ביבי? הערוץ הזה שותת דם אני מחפש קונים ולא מצאנו'.

בן ארי: מה אמר לך נתניהו לעניין ערוץ עשר אם בכלל?

מילצ'ן: לא זוכר

לאחר ריענון עד מילצ'ן אמר: אני לא חשוב שהזוג נתניהו אהב סיקור שהוא לא טוב, לערוץ עשר לא היה משקל עם רייטינג כזה נמוך. זה לא עניין אותם אפילו אם הערוץ היה מהלל אותם מהבוקר עד הערב, לא היה לזה משמעות.

בתגובה לשאלתה של השופטת רבקה פרידמן פלדמן: אם בני הזוג נתניהו אמרו לו מה לעשות עם הערו, ענה מילצ'ן כי "היו שיחות חולין, הם אמרו שהערוץ לא טוב".

בן ארי ממשיכה את חקירה בנוגע למכירת ערוץ עשר. מילצ'ן מספר על עסקה עם איש העסקים לן בלווטניק ואומר כי מכר את חלקו "בנזיד עדשים". בן ארי מבקשת ממנו להתייחס להצעה אחרת ולאחר רענון הוא נזכר כי אילן שילוח הציע לקנות ממנו את הערוץ על "הציע משהו שלא היה כלכלי". לאחר מכן, בן ארי חזרה לעסוק ביחס של ראש הממשלה לתקשורת.

בן ארי: ספר בבקשה לבית המשפט מה אתה יודע על היחס של נתניהו לתקשורת איך הוא מרגיש ביחס אליה מה שמעת ממנו?

מילצ'ן: שהתקשורת חשובה.

בן ארי: כמה התקשורת העסיקה אותו?

מילצ'ן: דבר ראשון הוא חשב ששתו את דמה של אשתו וזה העסיק אותו. הוא לא אהב את התקשורת, הוא קרא לה שמאלנית.

16:03 | ההיכרות עם ג'יימס פאקר והפגישה המשותפת עם נתניהו

ליאת בן ארי מבקשת מהעד לספר על הקשר בינו לבין ג'יימס פאקר. "קיבלתי מברק ממיסטר אוסטרליה, אני היחיד שלא ידעתי מי זה פאקר. הוא יצא מההליקופטר ואמר 'אנחנו עומדים להיות שותפים' שבוע אחרי זה קרי פאקר, אביו של ג'יימס, הופיע אצלי במשרדים", סיפר מילצ'ן על תחילת הקשר.

על ההיכרות עם ג'יימס פאקר סיפר כי היה מבקר באוסטרליה פעם או פעמיים בשנה. "אז הכרתי את ג'יימי, שהיה נער נאה ונחמד ושחקן פולו מצוין, (והבנתי) אם אני מכניס את משפחת פאקר למדינת ישראל זה יעזור לכלכלה. הבאתי את ג'יימי לארץ והכרתי לו את נתניהו. הוא אמר לי שזה האיש הכי מדהים שהוא פגש".

ארנון מילצ'ן, היום השני לעדותו במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. שאול אדר, אתר רשמי
מילצ'ן בתום העדות, היום/אתר רשמי, שאול אדר

15:55 |

בן ארי מתעניינת בביקור נתניהו בקונגרס, אליו התלווה מילצ'ן. ובתיווך בין ראש הממשלה לבין יצחק הרצוג. מילצ'ן גורס כי הפגיש בין השניים כמה פעמים "במסגרת מאמצים לשבט אחים גם יחד".

בן ארי: מי הופיע בקונגרס? למה הצטרפת?

מילצ'ן: ראש הממשלה היה בקונגרס, זה היה אירוע חשוב במיוחד. היו איתנו פאקר, גארי גינצבורג, והגברת נתניהו.

בן ארי: הייתה לך מעורבות באירוע הזה?

מילצ'ן: רק בתור צופה.


בן ארי: באיזה מידה היית מעורב בתיווך בין רה"מ נתניהו לבין יצחק הרצוג?

עמית חדד: איפה זה מופיע בכתב האישום?

בן ארי: מפנה לכתב האישום שם כתוב כי מילצ'ן היה איש אמונו.

מילצ'ן: הפגשתי אותם כמה פעמים. חלק בבית שלי בבית ינאי וחלק בבית שלי בהרצליה, במסגרת מאמצים לשבט אחים גם יחד.

15:15 |

בדקות האחרונות ליאת בן ארי שואלת את מילצ'ן על השותפות שלו בערוץ 10 כאשר היא מנסה להוכיח שנתניהו היה זה ששידך בין מילצ'ן לבין שאר בעלי הערוץ, אולם מילצ'ן לא מזכיר את זה בשמו ולכן בן ארי נאלצת להקריא את הדברים מהעדות של מילצ'ן במשטרה.

בן ארי: בקשר לערוץ 10, סיפרת על השותפות שלך בערוץ. אני שואלת אותך מתי נכנסת לשותפות הזאת אתה זוכר?

מילצ'ן: אני זוכר שרון לאודר בא למשרדים שלנו בלוס אנגשלס, נפגש עם דיוויד מטלון ואיתי, והסביר לנו שיש כדאיות בכניסה לשותפות איתו. הוא כבר היה בפנים ובעקבות זאת קנינו 24% עם יוסי מימן

בן ארי: התייעצת לפני הפגישה הזאת ביחס לערוץ 10 עם מישהו?

מילצ'ן: העדה של יוסי גבע, זאביק פלדמן, ודיוויד מטלון, הם חשבו שאני עושה שגיאה. משום מה נדבקתי במחלה הזאת להיות שותף בטלוויזיה במדינת ישראל ולמדתי לקח.

בן ארי: היה מישהו שלא היה נגד?

מילצ'ן: רון לאודר ויוסי מימן

בן ארי: מישהו נוסף?

מילצ'ן: את יכולה לרענן את זכרוני?

בשלב זה, חדד התנגד לריענון הזיכרון של העד, והשופטת רבקה פרידמן פלדמן מאשר לבן ארי לעשות כן.

בן ארי הקריאה מהעדות של מילצ'ן במשטרה שם הוא אמר: נתניהו עודד את הכניסה שלי לערוץ 10 הוא עודד אותי לסמוך על לאודר, הוא אמר אתם ביחד עם פוקס יכולים להרים עם רופרט משהו (רופרט מרדוק, מבעלי פוקס ניוז, ב"א).

מילצ'ן: זה בדיוק מה שאמרתי

ארנון מילצ'ן, היום השני לעדותו במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. ראובן קסטרו
מילצ'ן על דוכן העדים, היום/ראובן קסטרו

14:07 | "נתניהו אמר לי שהוא יבדוק את נושא הוויזה לארה"ב"

בן ארי ניסתה להבין ממילצ'ן אם נתניהו סייע לו בעניין הארכת הוויזה לארצות הברית.

מילצ'ן: הוא לא עזר כי הוא לא יכל, הוא אמר לי להתקשר לדן שפירו שהיה אז שגריר ישראל בארצות הברית

בן ארי: הוא אומר לך שהוא ידבר עם מישהו?

מילצ'ן: הוא אמר לי "תן לי לבדוק", זה לא היה טוב לאף אחד המצב הזה

בן ארי: ואחרי זה מה קורה?

מילצ'ן: דן שפירו התקשר אלי ואומר לי "הכול בסדר, תשלח את הדס קליין לקבל את הדרכון"

13:28 | "אני לא יודע מי עזר מאחורי הקלעים בקבלת הוויזה"

"בעקבות התוכנית של אילנה דיין, יכול להיות שדיברתי יותר מדי, כשבאתי לחדש את הוויזה האריכו לי רק לשנה אחת בלבד, ואז האמריקנים הסבירו לי שמה שאמרתי אצל אילנה דיין טלטל אותם יותר מדי", סיפר מילצ'ן והסביר מדוע ביקש מנתניהו לעזור לו בחידוש אשרת השהייה בארצות הברית.

"פניתי לכל העולם, וזה היה מאוד מעליב מבחינתי שאני צריך לבקש ויזה כמו כולם ל-10 שנים. פה אני מקבל עונש על מה שעשיתי למען המדינה, ואז דיברתי עם דן שפירו (שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר) וקיבלתי דרכון חדש עם ויזה לשנה. לא הבנתי איך אף אחד לא עוזר לי, זה פגע בי ובאמנדה", המשיך העד. "אחרי כמה חודשים קיבלתי את הוויזה ל-10 שנים, אני לא יודע מי פעל מאחורי הקלעים".

בנימין נתניהו, היום השני לעדות ארנון מילצ'ן במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. ראובן קסטרו
נתניהו נכנס לאולם הדיונים בירושלים/ראובן קסטרו

12:58 | מילצ'ן: "אם הייתי מסרב לבקשות נתניהו - ייתכן שהייתי אורח פחות רצוי בבלפור"

לאחר שמילצ'ן טען כי הסכים לדרישות הזוג נתניהו כי "הם היו חברים", בן ארי הזכירה כי בעדותו במשטרה אמר מילצ'ן כי הסכים לבקשות משום שאם היה מסרב "יכול להיות שהייתי אורח פחות רצוי בבלפור". מילצ'ן אישר שאכן אמר זאת בחקירתו במשטרה, אך הוסיף: "היחסים שלנו היו חבריים, אבל מכיוון שהוא חלק מהלגו שניסינו לחבר עם הירדנים, המצרים והפלסטינים אי אפשר לעשות את זה בלי ראש הממשלה הישראלי, אז אם המתנות עשו לו מצב רוח יותר טוב - אז מגיע לו. רוב מסת הסיגרים בביתי הייתה לנתניהו".

12:56 | השופטת נזפה בפרקליט נתניהו

התובעת ליאת בן ארי טענה כי פרקליט נתניהו, עמית חדד, סינן לעבר מילצ'ן שזו "עדות שקר". השופטת רבקה פרידמן פלדמן נזפה בו: "זה לא ממש במקום".

בנימין נתניהו בתביעת לשון הרע שהגיש דוד שמרון נגד דוד ארצי, ביהמ"ש השלום ראשון לציון, 23 בינואר 2023. ראובן קסטרו
נתניהו עם עורך דינו עמית חדד/ראובן קסטרו

12:48 | מילצ'ן: "אמרתי כן לבקשה למתנות כי היינו חברים"

לאחר שניסה להתחמק ממענה על השאלה מדוע הסכים לבקשות המתנות מצד בני הזוג נתניהו, השיב מילצ'ן: "הסיבה שאמרתי כן כי היינו חברים ושמחתי לתת להם מתנות".

12:36 | "פאקר ניסה להתחבב על הזוג נתניהו - 100 אלף שקל נראה לו סכום נמוך"

במהלך עדותו מילצ'ן סיפר כי המיליארדר האוסטרלי, ג'יימס פאקר, "ניסה להתחבר ולהתחבב על בני הזוג נתניהו". לדבריו, "הוא רחב לב יותר ממני - 100 אלף שקל היה נראה לו כמו סכום קטן".

ג'יימס פאקר. ShutterStock
"רחב לב יותר ממני". ג'יימס פאקר/ShutterStock

12:35 | בן ארי הזכירה למילצ'ן שביקש להעביר מסר לנתניהו: "לא בגדתי"

בן ארי ריעננה את זכרונו של מילצ'ן, וקראה קטעים מעדות שלו במשטרה. מהפרוטוקול עולה כי הוא ביקבש להעביר מסר לנתניהו דרך החקורים: "יש מצב שתגידו לנתניהו שאני עדיין חבר, לא בגדתי בו בזה שלא שיקרתי". לאחר מכן, מילצ'ן אישר שאכן אמר את הדברים.

12:27 | מילצ'ן: תחילת החקירה השפיעה על היחסים שלי עם הזוג נתניהו

בן ארי: איך השמפניות והסיגרים השפיעו, אם בכלל, על האופן תפיסת החברות שלך עם בני הזוג נתניהו?

מילצ'ן: לא השפיע

בן ארי: אתה בטוח?

מילצ'ן: כשהתחילה החקירה התחילו להסביר לי, והתחלתי להבין שהמתנות היו מוגזמות

עדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000, ברייטון, 26 ביוני 2023. רויטרס
מילצ'ן ביציאתו מהדיון. אתמול/רויטרס

12:15 | מילצ'ן: קיבלתי הוראה לא ליצור "מגע עיניים" עם שרה נתניהו

עם כניסתו לחדר הדיונים חיפש מילצ'ן מקום לשבת, והסביר כי קיבל הוראה לא ליצור "מגע עיניים" עם שרה נתניהו.

שרה נתניהו, היום השני לעדות ארנון מילצ'ן במשפט תיק 1000, ברייטון, 26 ביוני 2023. שאול אדר, מערכת וואלה
שרה נתניהו בכניסה לעדותו של מילצ'ן. אתמול/מערכת וואלה, שאול אדר

12:10 | התובעת הראשית: "מבקשת להזהיר לא ליצור קשר עם העד"

בפתח העדות אמרה התובעת הראשית בתיק, ליאת בן ארי, כי היא מבקשת לא ליצור קשר עם העד. השופט משה בר-עם השיב לה: "הדברים נאמרו אתמול אם אין צורך קונקרטי אין סיבה לחזור עליהם".

ארנון מילצ'ן, היום השני לעדותו במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. ראובן קסטרו
מילצ'ן מוסר את עדותו. היום/ראובן קסטרו

לפי כתב האישום, מילצ'ן הוא זה שמימן את אספקת השמפניות והסיגרים לבני הזוג נתניהו, בתמורה לכך שנתניהו יפעל להארכת הוויזה שלו לארצות הברית ויקדם חוק שיסייע לו כלכלית. עוד עלה מכתב האישום כי טובות ההנאה הורעפו על ידי נתניהו ורעייתו באמצעות מילצ'ן, "שעיקרן קופסאות סיגרים ומארזי שמפניות שניתנו באופן רציף, במענה לבקשות ואף דרישות, בין היתר באמצעות משלוחים, גם כאשר מילצ'ן לא שהה בישראל, עד כדי כך שהפכו למעין 'קו אספקה'". עוד נכתב בכתב האישום כי "היקף טובות ההנאה הצטבר לכדי כ-460 אלף שקלים", וכי הן "ניתנו לנאשם נתניהו בזיקה לתפקידיו הציבוריים ולמעמדו כראש ממשלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully