וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת דליית אל כרמל: "הדרוזים יותר נאמנים למדינה מהיהודים"

חלבי תקף את בן גביר, שטען כי עצירת העבודות היא "כניעה לאיומים", ואמר כי הוא "פוגע במלח הארץ, שהוא לא ילמד אותנו דרך ארץ". בנוסף בירך על החלטת רה"מ להפסיק את העבודות: "מקווה שבסופו של דבר יגיעו לאיזושהי פשרה בעניין"

בווידאו:פגישת השר איתמר בן גביר עם השייח' מוואפק טריף על נושא הקמת טורבינות בגולן, ג'וליס, 23 ביוני 2023/מערכת וואלה!

ראש המועצה המקומית דליית אל כרמל, רפיק חלבי, התייחס לביקורת שנמתחה על העדה הדרוזית, בעקבות המהומות בצפון רמת הגולן, ואמר: "הדרוזים בישראל יותר נאמנים למדינה מהיהודים". חלבי תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והוסיף כי "אין עוד עדה כל כך נאמנה ומסורה למדינה ולמה שהיא מסמלת, אז לבוא עכשיו ולפגוע במלח הארץ, כשהוא בעצמו הולך לאביתר ואומר להם 'תעלו על הגבעות', כשהוא רואה מה שקורה שם".

"זאת לא אלימות שם? אז קודם כל שבן גביר לא ילמד אותנו דרך ארץ", המשיך חלבי בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב ונסים משעל ב-103FM. "אנחנו נאמנים למדינה הזאת, זאת מדינה שלנו, ואנחנו נמשיך להגן עליה ולדאוג לביטחון שלה ולבנות אותה, אבל אי אפשר לבוא ולהגיד 'כניעה לאלימות'. הוא מדבר על אלימות?".

חלבי בירך על ההחלטה להפסיק את עבודות פרויקט הטורבינות. "זו החלטה נבונה - אני מקווה שבסופו של דבר יגיעו לאיזושהי פשרה בעניין", אמר. "גם הסיפור של כל התכנון בחברה הדרוזית הישראלית הוא חשוב מאין כמוהו, לא נופל מהטורבינות, ואפילו במקרים מסוימים קשה יותר - אין כסף ואין תקצוב ואין התקדמות בנושא התכנון".

רפיק חלבי. ראובן קסטרו
רפיק חלבי/ראובן קסטרו

"החיילים המשוחררים והצעירים בונים בלי תוכניות מפורטות, ואז נכנסות רשויות האכיפה ומתחילות להטיל קנסות של 300 ו-400 אלף שקל בלי בית משפט, וצווי הריסה, והשטח מבעבע", הסביר חלבי. "צריך קודם כל לעשות פסק זמן ולהגיד 'בוא ניכנס לתכנון, בוא נעזור למגזר הזה לתכנן את האדמות שלו'. אי אפשר לאכוף בלי לתכנן".

אמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט על הפסקת העבודות להקמת הטורבינות ברמת הגולן עד לאחר חג הקורבן. זאת, לאחר שקיבל את המלצת ראש שב"כ רונן בר והמפכ"ל קובי שבתאי. בן גביר התנגד להחלטה ואמר כי לדעתו העבודות צריכות להימשך גם מחר. "העדה הדרוזית חשובה אבל אסור להיכנע לאיומים, בטח לא לכאלה שנשמעו בשבת האחרונה", אמר.

למרות עמדתו של בן גביר, ראש הממשלה קבע שהעבודות לא יימשכו מחר, שחג הקורבן ינוצל לשיח עם מנהיגי העדה וכי העבודות יחודשו ביום ראשון הבא. בנוסף מסר ראש הממשלה כי הנחה גם לפעול לקידום פתרונות למצוקת התכנון והדיור בישובים הדרוזים בכרמל ובגליל, "שפוגעת בעדה הדרוזית כולה, לרבות בצעירים משוחררי צה"ל התורמים לביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully