וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין שוטרים לדרוזים עקב הקמת טורבינות בגולן: "המשטרה מתנהלת כמו במבצע צבאי"

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 12:05

התושבים יידו אבנים וירו זיקוקים שהדליקו שריפות במחאה על שימוש בשטחיהם: "לא נמסר להם כמה זמן העבודות יימשכו ומה יהיו ההגבלות עליהם". בתגובה, השוטרים השתמשו נגדם באמצעים לפיזור הפגנות וטענו: "התוכנית בוצעה ללא הפקעה של מטר מבעלי האדמה"

בווידאו: עימותים בין המשטרה לדרוזים בגולן בגלל הקמת טורבינות באזור/מערכת וואלה!

עשרות תושבים דרוזים התפרעו היום (שלישי) באתר להקמת טורבינות בצפון רמת הגולן. התושבים יידו אבנים וירו זיקוקים שגרמו לשריפות באזור, כוחות המשטרה באזור נאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. רק לאחר הידברות עם מנהיגי העדה הדרוזית, המתפרעים עזבו את המקום.

מהמשטרה נמסר כי חברת "אנרג'יקס", שאחראית על הקמת הטורבינות, החלה בעבודות בהתאם להסכמים שנחתמו בעבר בין בעלי הקרקעות לבין החברה, ולאחר שהוסדרו התשלומים לבעלי השטחים. מנגד, עורך הדין שמייצג את התושבים, כראמה אבו סאלח מאלמרסד, טוען כי "לא נמסר לתושבים מתי צפויות להתחיל העבודות, היכן הן צפויות להיערך, כמה זמן הן יימשכו ומה יהיו ההגבלות עליהם".

"התושבים הדרוזים של רמת הגולן התעוררו הבוקר לנוכחות משטרתית אדירה ומופרזת בסמוך לאדמותיהם, ולהגבלות קשות על זכויות האדם שלהם", הוסיף עורך הדין. "הקמת הטוריבנות שנעשית לפי תוכנית אינה פעילות סודית ומפתיעה. למרות זאת, המשטרה מתנהלת כאילו מדובר במבצע צבאי".

עימותים בין המשטרה לדרוזים בגולן בגלל הקמת טורבינות באזור
20.06.23. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הפגנה ברמת הגולן, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה!

"לשיטת המשטרה, חברי הקהילה הערבית הדרוזית בצפון רמת הגולן אינם כאלה הזכאים להגנתה, אלא איום בעל אופי עברייני, המצריך כוח משטרתי עצום ונקיטת תחבולות, רק משום שרובם מתנגדים לתוכנית", המשיך עורך הדין לתקוף את המשטרה. "אנו דורשים להימנע מחסימת גישתם של התושבים למטעים החקלאיים, לאפשר להם לממש את זכותם למחות נגד בניית הטורבינות וליידע את התושבים מראש בנוגע לשטחים שצפויים לשמש למעבר כלי העבודה ולמקומות שבהם יבוצעו העבודות".

מנגד, במשטרה טענו: "התוכנית להקמת טורבינות הרוח ברמת הגולן בוצעה ללא הפקעה של אף לא מטר אחד מבעלי האדמה. האדמות הנדרשות למיזם הוחכרו מבעליהם למשך 20 שנה, בתמורה למיליוני שקלים. בעלי האדמה יהנו מהשבחת הקרקע אותה מבצעת החברה היזמית, והמועצה האזורית תהנה מתשלומי הארנונה של המיזם".

"משטרת ישראל קוראת למנהיגים הפורמלים והבלתי פורמלים לרסן ולפעול למניעת התנהגות בריונית ואלימה, אירועים אלה עלולים להביא לפגיעות בנפש", הוסיפו במשטרה. "משטרת ישראל לא תאפשר זאת ותדאג למיצוי הדין עם הפורעים. על מנהיגי העדה לקבל על עצמם את קיום ההליך החוקי שנעשה בפרויקט הטורבינות ולהביא להרגעת הרוחות".

ד"ר אמיר ח'ניפס, יו"ר המרכז הישראלי-הדרוזי, טען כי העימותים הם "היא תוצאה ישירה למדיניות הגזענית שממשלת הימין מובילה נגד הדרוזים בכרמל, בגליל וברמת הגולן וניסיונותיה המתמשכים לגזילת אדמותיהם". השייח' מואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזי קרא לממשלה שלא להתחיל בביצוע העבודות ללא תיאום וללא השלמת המשא ומתן עם התושבים. עוד ביקש מהמשטרה "לנהוג באיפוק עם המוחים כפי שנעשה במקומות אחרים בארץ".

מטעם אנרג'יקס נמסר כי "הפרויקט מוקם כחוק ולאחר שנבחן בערכאות השונות וקיבל את כלל האישורים וההיתרים הנדרשים. החברה קידמה את הפרויקט לאורך שנים בתיאום ובתמיכה מלאה של מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית. המתנגדים, שפועלים ממניעים אנטי ישראליים, פוגעים בפרנסה של מאות משפחות באזור המועסקים בפרויקט ומתעלמים באופן מגמתי ומכוון מהתרומה המשמעותית של הפרויקט לתושבי הקהילה ברמת הגולן.

"כמו כן, יצוין כי בחודשים האחרונים נערך מו"מ ביוזמת החברה וגופי הממשלה הרלוונטיים לטובת הגעה להסכמים ופשרות ואולם כל הניסיונות הללו כשלו בשל התערבותם של שיקולים זרים ומסיבות אידיאולוגיות. צר לנו שגם לאחר שכלל ההתנגדויות נבחנו ע"י גורמי המקצוע השונים, גורמים שונים, חלקם בעלי אג'נדה אנטי ישראלית, מנסים לנהל מאבק שחוטא למטרות הלאומיות של פיתוח רמת הגולן ועמידה ביעדי האנרגיה המתחדשת שהוגדרו ע"י הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully