וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל עצר את העבודות על הטורבינות בגולן - בן גביר הורה להמשיך אותן

על אף מחאת הדרוזים, העבודות על הפרויקט יימשכו. בהמשך היום ייפגשו בן גביר ושבתאי עם ראשי העדה, השר טען כי הפסקת העבודות תהיה "התקפלות" וכניעה לאלימות. המפכ"ל סבר כי יש לעצור את העבודות עד לסיום חג הקורבן. בן גביר לדרוזים: יש בינינו ברית דמים, אבל יש גם חוק

בווידאו: עשרות דרוזים ניסו להשתלט על תחנת משטרה בכפר מסעדה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עבודות בניית הטורבינות בצפון רמת הגולן צפויות להתחדש היום (חמישי), למרות מחאת העדה הדרוזית ובניגוד לעמדת המפכ"ל קובי שבתאי. בינתיים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל יצאו במסוק לרמת הגולן להיפגש עם בכירי העדה הדרוזית. בן גביר אמר לוואלה: "העבודות חייבות להימשך והן ימשיכו. מוקירים את העדה הדרוזית, אבל בשום אופן לא נכנע לאלימות - התקפלות גם לשבוע היא התקפלות. עצירת העבודות תהיה בכייה לדורות".

עוד אמר בן גביר בתום הפגישה, כי הקשר יש ביניהם "לא רק ברית דמים, אלא גם ברית חיים, אבל מצד שני יש גם חוק. אנחנו מדינת חוק ואני יודע כמה אתם יוצאים נגד הדבר הזה של לזרוק אבנים ולזרוק בקבוקי תבערה ובאיומים לעשות כל מיני דברים. זה לא עובד ככה ולא צריך לעבוד ככה. אני רוצה ששום ציבור לא יאיים על החוק. וזה תקף גם לכם וצריך לומר את הדבר הזה בצורה ברורה".

המחלוקת בין שבתאי לבן גביר המשיכה הבוקר בישיבה כששבתאי סבר שיש להפסיק את העבודות עד אחרי חג הקורבן. בן גביר טען כי מדובר בהתקפלות ושהמשטרה צריכה לעשות הכול כדי לאבטח את העבודות שצריכות להמשיך כרגיל.

לאחר שיחה בין השניים, הודיע המפכ"ל לשר כי העבודות יתחדשו, ובחברת "אנרג'יקס", שאחראית על הפרויקט, אישרו שקיבלו את ההנחיה. עם זאת, במשטרה מיהרו להבהיר: "בניגוד לפרסומים, משטרת ישראל לא הורתה לעצור את העבודות על הקמת הטורבינות ברמת הגולן. ההחלטה כזו היא של הדרג המדיני בלבד".

מפכ"ל משטרת ישראל קובי שבתאי. ראובן קסטרו
תמך בעצירת העבודות. שבתאי/ראובן קסטרו
איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
"העבודות חייבות להימשך". בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, חברת אנרג'יקס תקפה הבוקר בחריפות את המפגינים הדרוזים וטענה כי נשיא סוריה בשאר אסד עומד מאחורי המהומות. "אידיאולוגיות לאומניות פרו סוריות מובילות קומץ מתנגדים, שפועלים למנוע הקמת פרויקט לאומי של מדינת ישראל בטענה שהוא מוקם על אדמות סוריות כבושות", נמסר מטעם החברה.

"התוצאה הינה שמובילי ההתנגדות, שפועלים בניגוד לחוק ובאלימות קשה, פוגעים בכלל תושבי האזור", הוסיפו באנרג'יקס והודיעו כי ימשיכו בעבודות. "לא ייתכן כי קיצוניים ומסיתים סורים ופרו סורים בהובלתו של הנשיא אסד, שלוחיו ואסיר ביטחוני משוחרר יהלכו אימים על האוכלוסייה תוך הטלת מורא על בעלי קרקעות פרטיות שהתקשרו עם החברה כדין להקמת הפרויקט".

עוד הוסיפו בחברת האנרגיה: "עד היום השקענו במסגרת הפרויקט כבר עשרות מיליוני שקלים לרווחת התושבים. אין כל בסיס לטענות המתנגדים בדבר פגיעתה של החברה בזכויות התושבים בקרקע, אלא ההיפך הוא הנכון. לאחר שהשקיעה הון עתק בקידום הפרויקט, החברה סמוכה ובטוחה שראש הממשלה ומממשלת ישראל יממשו את החלטות הממשלה ואת ריבונותה ומשילותה של מדינת ישראל ברמת הגולן, ויבטיחו את כל הנדרש להקמת הפרויקט כדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully